Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

UNCLE SCROOGE

2»

Comments

• edited November -1

Du kan jo starte ein teikneseriebutikk og byrja å importere teikneseriar sjølv, og sjå kor mykje du er nøydt til å kreve for at det skal vera lønnsomt å ta inn og selge desse blada i det heile tatt?

Synest det blir dumt å kalle denne prisen useriøs når forskjellen berre er sju kroner og du ikkje har kjennskap til bransjen sjølv, særleg ettersom du straks produktet blir to kroner billigare enn i Danmark kaller det for dumpingpriser.

• edited November -1

Det var det jeg var redd for, at det skulle komme mange "tullete" innlegg om pris.
    Legg MERKE til Sigvald at jeg skrev at de tok noe mindre siden det var abonnement.
    Jeg synes ikke dette var dyrt, husk på at de har en del utgifter som må dekkes når de driver butikk, og så er det merarbeid for dem å pakke å sende varen.

Så la meg slippe å lese fler slike dumme innlegg !!

• edited November -1

Så det å ta **4-FIRE** til **8-ÅTTE** kroner mer her i Norge "norsk grådighet"??? Igjen må jeg spørre hvilken virkelighet du egentlig forholder deg til. Du har jo ikke bakkekontakt i det hele tatt Sigvald.

• edited November -1

Einherje skreiv:

Så det å ta **4-FIRE** til **8-ÅTTE** kroner mer her i Norge "norsk grådighet"??? Igjen må jeg spørre hvilken virkelighet du egentlig forholder deg til. Du har jo ikke bakkekontakt i det hele tatt Sigvald.

Nei det er Tronsmo, Avalon, m.fl. som synes å opptre en smule useriøst. I Damark synes prisene på amerikanske serier å være mer forutsigbare ($1 = 10 DKK). I Norge synes det å være en dollarkurs for mindre blader og en annen for bøker.

• edited November -1

Jeg sendte en mail til Harald Abrahamsen for å abonnere. Adressen står på calisota.no Topp service uten å skulle drive alt for mye reklame.

Men en dollarkurs på 6.95 er veldig dårlig. Men er en opptatt av idiotiske detaljer så betaler en gjerne overpris for valuta også.

• edited November -1

Hva er så prisen du betaler pr. blad ? Det er vel noe mer enn 6.95?

• edited November -1

Betaler en plass mellom 60 og 70 mener jeg. Finner ingen faktura akkurat nå, men når jeg får neste forsendelse så kan jeg poste prisen. Harald bruker å regne etter dagens dollarkurs (rundt 6,60 for tiden)multiplisert med coverprisen (i dollar) pluss en dollar. Hvis jeg ikke husker helt feil

Porto i tillegg, men ingen gebyr og tullball. Bruker å samle opp fire til seks utgivelser om gangen og deler porto med en kompis her i byen så da blir det ikkw så veldig dyrt.

• edited November -1

Men nok om det, hva synes du om bladet, det synes jeg er mer interessant å høre om. Det lille jeg har fått lest hittill synes jeg er veldig bra. Herlig med et blad med slik god kvalitet. Kan faktisk sammenligne det med samme gode kvalitet som det er i HOF når det gjelder trykking og farger. Og for noen herlige uttrykk da, tenker på historien The Tuckered Tiger bl.a. Særlig hver gang Skrue utbryter Yes! DOGGONE it!

• edited November -1

Helen skreiv:

Og for noen herlige uttrykk da, tenker på historien The Tuckered Tiger bl.a. Særlig hver gang Skrue utbryter Yes! DOGGONE it!

Hvis du leser Barks på original-språket, er dette et uttrykk som du vil komme borti uttallige ganger. Alltid en fornøyelse å lese historier slik de var skrevet av forfatteren!

• edited November -1

Flere fine replikker:

«Oh boy! Will the kids ever think I'm hot stuff when I tell 'em what's cookin'!»
    (The Golden Helmet)

«I'm just another sourdough who's **sour** on the Yukon and without enough **dough** to get home!»
    (Last Sled to Dawson)

«How did you make all this money, unca Scrooge --- in the banking business?»
    «Banking? (Snort!) I made it on the seas, and in the mines, and in the cattle wars of the old frontier! I made it by being tougher than the toughies, and smarter than the smarties! And I made it **square!** »
    (Only a Poor Old Man)

Apropos «square» er Rosas Return to Plain Awful en historie som anbefales sterkt å leses på engelsk ettersom sluttpoenget ikke lar seg oversette.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?