Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Walt Disney hedres med nytt Asterix-album

145791013

Comments

• edited November -1

Jeg ble Idefix!!!

• edited November -1

Elise skreiv:

Jeg ble Idefix!!!

Var det miljøvern (ikke hogge ned skogen) som gjorde utslaget?

• edited November -1

Eivind1972 skreiv:

Elise skreiv:

Jeg ble Idefix!!!

Ja, det var nok det, men visste ikke at Idefix var interessert i politikk...!?

• edited November -1

Jeg ble Goscinny, og jeg er svært skuffet over at min gode venn og kollega har solgt livsverket vårt til en burgerkjede av tvilsomt opphav :)

Neida, tuller bare litt, jeg ble av en eller merkelig grunn Asterix. Hadde forventet å bli Tragicomix

• edited November -1

Elise skreiv:

Eivind1972 skreiv:

Elise skreiv:

Jeg ble Idefix!!!

Ja, det var nok det, men visste ikke at Idefix var interessert i politikk...!?

Ta en titt på "Byplanleggeren". Idefix blir svært bedrøvet når skogen blir hogd ned!!

• edited November -1

Er det forresten noen som har noen mening om tolkning av noën av de andre nyere albumene, som album 31 f.eks..

• edited November -1

Sånn, då er tråden endelig moderert.

For framtida; i denne tråden aksepterast snakk om Asterix generelt ettersom det er den generelle off-topic-retninga tråden har tatt og det er så tett opptil det vi EIGENTLEG diskuterer i dette forumet. (det tyder ikkje at eg gjerne ser at folk starter nye trådar om Asterix, såklart, med mindre det har litt Disney-relevans eller av andre grunnar bør vera akseptable - som "Asterix-forum"-tråden, som kvalifiserer - men dette bedømmast etter skjønn, så vil du vera på den sikre sida, send meg ei PM.

Derimot aksepterast IKKJE diskusjon om piratkopiering, koreansk film, hjemmebrent, Star Wars og andre ting som har absolutt ingen ting med trådens tema å gjera. Vi er allereie så off-topic at vi har flytta trådens hovudfokus frå ei Disney-referanse til Asterix, Goscinny og til ein viss grad fransk-belgiske seriar generelt. Det bør vera off-topic nok.

• edited November -1

Jeg må innrømme at hjeg ikke helt skjønte utviklinga etter mitt siste innlegg. Plutselig begynte folk å snakke om et eller annet som jeg ikke helt forsto hva var. Uten at det syntes å ha sammenheng med NOEN av de tidligere innleggene.

Jeg har forøvrig deltatt litt på et Asterix-forum som jeg ble anbefalt på en annen tråd:

http://www.comedix.de/cgi-bin/forum/YaBB.pl?

Kanskje noen andre slenger seg på diskusjonen der??

• edited November -1

Utviklinga etter ditt siste innlegg var at ein debattant med litt for mange øl innanbords klarte å trekke ein nesten usynleg parallell til piratkopiering av koreansk film. Sånt skjer av og til, men det er borte no.

• edited November -1

kvakk!! ikke tid til å lese alt, men Tempo: Mark Beton, og jerimiah!! (den siste er forøvrig ute i TV rip for de kriminelle som er villige til å kjeltringifisere seg. piratebay.org tror jeg det var.

• edited November -1

176-761 skreiv:

piratebay.org tror jeg det var.

Adressen din mangler litt for å være helt riktig;)

• edited November -1

176-761 skreiv:

kvakk!! ikke tid til å lese alt, men Tempo: Mark Beton, og Jerimiah!!! (den siste er forøvrig ute i TV rip for de kriminelle som er villige til å kjeltringifisere seg. piratebay.org tror jeg det var.

Jerimiah var ikke det sønnen til Buddy Longway?

• edited November -1

Jeremiah er vel den karen her, vil eg tru:
    http://www.tegneserieguiden.net/eur/jeremiah/jeremiah.html

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Jeremiah er vel den karen her, vil eg tru:
    http://www.tegneserieguiden.net/eur/jeremiah/jeremiah.html

Javel, såvidt jeg kan se har den seien ingenting med Tempo å gjøre. Er det noen her som har drukket igjen? ;-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Derimot aksepterast IKKJE diskusjon om piratkopiering, koreansk film, hjemmebrent, Star Wars og andre ting som har absolutt ingen ting med trådens tema å gjera. Vi er allereie så off-topic at vi har flytta trådens hovudfokus frå ei Disney-referanse til Asterix, Goscinny og til ein viss grad fransk-belgiske seriar generelt. Det bør vera off-topic nok.

Og på samme måte må ikke en tråd om Don Rosa avspores til å bli en tråd om f***ings Melodi Grand Prix.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Så det er altså ok dersom vi diskuterer Ompapa, Lucky Luke, Viggo og Sprint? Det var bra!! Mye mer interessant enn det andre du nevner (NB!! Det er altså IKKE lov å argumentere i mot (jfr. sitstet ovenfor...)

• edited November -1

Hehe. Ja, //i// //denne// //tråden// synest eg at det bør vera greitt å diskutere fransk-belgiske seriar, ettersom tråden har sklidd i den retninga og det handler om teikneseriar uansett. Men ettersom dette forumet eigentleg handlar om Disney-seriar, håper eg at folk kan prøve å la vera å starte nye trådar om fransk-belgiske seriar, same kor interessant det er. Går det greitt?

• edited November -1

Eivind1972 skreiv:

Viggo og Sprint? Det var bra!! Mye mer interessant enn det andre du nevner (NB!! Det er altså IKKE lov å argumentere i mot (jfr. sitstet ovenfor...)

Viggo og Sprint er etter mitt skjønn lite interessante serier i denne tråden.

• edited November -1

Deg om det. Synest at dette er interessant eg. Vi har jo allereie vore innom både Sprint, Tintin, Lucky Luke ... tre seriar som har det felles at dei ikkje er Asterix. Og når tråden først har sklidd ut til å handle om fransk-belgiske seriar, så kvifor ikkje? :-)

(men det har inga hensikt at vi diskuterer fram og tilbake kva denne tråden handler om så lenge ingen skriver andre innlegg her enn dei der vi diskuterer fram og tilbake kva denne tråden handler om uansett ...)

• edited November -1

Så vidt jeg skjønner, så er Tintin nå gitt ut som samlealbum. Noen som vet om det er gitt ut samlealbum om Viggo, Sprint eller Lucky Luke?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?