Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Walt Disney hedres med nytt Asterix-album

1789101113»

Comments

• edited November -1

chrisron skreiv:

Jeg vet at neste fransk/belgiske serie ut i bokform vil være Blueberry. (Starter engang i 2006).

Nå står det mere her, og serien er rett rundt hjørnet.

http://www.serie.no/default.asp?ID=482&catID=206&productID=1294&productName=Blueberry

Men roter ikke Egmont endel her. At serien blir på 31 album er greit. Det er gitt 28 album i den vanlige Blueberry serien. Det er også gitt ut 3 album med den unge Blueberry basert på halvsider fra aviser ?. Det blir en sum på 31 album. Forsiden på den boken som vises er tatt fra det første albumet i serien Blueberrys unge år så det er tydelig at det er det som er de 3 albumene utenom hovedserien. Men de er da gitt ut på norsk. Forlager lokker på nettsidene med 3 album som ikke er gitt ut på norsk før. Roter forlaget igjen, eller er det noen andre album de inkluderer i bøkene som jeg har oversett ?

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Roter forlaget igjen, eller er det noen andre album de inkluderer i bøkene som jeg har oversett ?

Det kan vel ikke være at de har inkludert de 3 albumene i Marshall Blueberry-serien (tegnet av Vance/Rouge)? De er vel ikke utgitt på norsk tidligere

Edit: Ser nå på Seriejournalen at "De samlede værker omfatter alt Giraud-tegnet Blueberry - fra de tre bind Den unge Blueberry (de gamle pocketboksserier) til og med Dust"

• edited November -1

Men da har alt vært publisert på norsk før og forlaget har rotet litt ?

• edited November -1

Nå står det at serien inneholder 34 album og at 1 ikke er utgitt på norsk. Etter mine beregninger virker det som om Marshall Blueberry VIL bli inkludert:

Blueberry 28 album
    Den unge Blueberry 3 album
    Marshall Blueberry 3 album, der nr. 3 ikke er publisert i Norge. (album 1 og 2 ble publisert i Caliber)

men jeg kan jo også være helt på jordet. :)

• edited November -1

chrisron skreiv:

Den unge Blueberry 3 album

Vi har fyra album med Den unge Blueberry i Sverige.

• edited November -1

chrisron skreiv:

Nå står det at serien inneholder 34 album og at 1 ikke er utgitt på norsk. Etter mine beregninger virker det som om Marshall Blueberry VIL bli inkludert:

Kan se slik ut. Merkelig at Egmont roter slik. Det stod da 31 album her om dagen og at 3 ikke var utgitt i Norge. Jeg lurer hva **HAN** holder på med, kanskje egmont lurker innom her for å få oversikten :)

germund skreiv:

Kan hende innholdet i deres fire er lik innholdet i våre tre ??

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

germund skreiv:

Kan hende innholdet i deres fire er lik innholdet i våre tre ??

Hittade en websida med de svenska titlarna:

http://www.seriesam.com/cgi-bin/guide?s=BLUEBERRYS+UNGDOM

• edited November -1

Jeg tror det er de første fire albumene (av 10 hittil) i serien som på norsk heter "Blueberrys unge år" du har funnet link til. Den handler om Blueberry i årene mellom "Den unge Blueberry" og "Blueberry"

• edited November -1

chrisron skreiv:

Jeg tror det er de første fire albumene (av 10 hittil) i serien som på norsk heter "Blueberrys unge år" du har funnet link til

Aha! Mitt misstag! :-)

• edited November -1

For å rippe litt opp i gamle ting henter jeg frem denne tråden igjen.
    Det er ikke så gamle ting som Asterix sine historiske korekte detaljer 50 år før kristus, men Blueberry :)

Album 27 og 28 er i salg denne uka i norsk albumutgivelse. Dette bare som ett tips til de som verdsetter denne serien.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?