Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Don Rosa originaler

13

Comments

• edited November -1

spluto80 skreiv:

Haha...

Å hva var det som var så morsomt med det??

• edited November -1

Hvis du ikke skjønte det er det vel like greit at det forblir slik. Eller hva? :)

• edited November -1

Æ e trønder æ å sjø!

• edited November -1

Da er det vel bare å grave i den store posen med selvironi og se om du finner noe du kan bruke. :-)

• edited November -1

No heng eg ikkje heilt med... Kva har trønderar med Don Rosa-originalar å gjera?

• edited November -1

Ingenting. Og hvis noen messer med trøndere blir jeg nesten patriotisk.

• edited November -1

spluto80 skreiv:

Hvis du ikke skjønte det er det vel like greit at det forblir slik. Eller hva? :)

Nei, Guffen mente ikke å være morsom i det hele tatt. Alt han gjorde var å trøste en ung trønder som for første gang opplever at RBK ikke tar seriegull. Et fint trekk av vår venn Guffen det!

• edited November -1

Første gang RBK ikke tar seriegull ?? Skjerpings du er da gammel nok til å huske 1991 da ett lag fra en provinsby i Norge tok seriegull.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Første gang RBK ikke tar seriegull ?? Skjerpings du er da gammel nok til å huske 1991 da ett lag fra en provinsby i Norge tok seriegull.

Så snakket da heller ikke Sigvald om seg selv...

• edited November -1

Har noen av dere som har funnet emailadressen til Don Rosa skrevet og forhørt dere om å *kjøpe* tegninger av ham? I såfall hva svarte han? :)

• edited November -1

Nå har jeg endelig fått svar fra Rosa så da skal jeg slutte å mase på dere etter adressen hans.

Til Solveig: Rosa skriver at det er mulig å kjøpe forsider eller pun-ups for 1500 - 2000$ av ham. Bortsett fra det har han ikke noe.

• edited November -1

Hei :)
    Hva er pun-ups?

• edited November -1

Skrivefeil pin-ups. (sån som don rosa kalenderen)

• edited November -1

Mannen kan å ta seg betalt gitt ... Sinnssvake prisar.

Det verste er at det ikkje skulle overraske meg eit sekund dersom det finst folk som faktisk er villige til å betale dei prisene.

• edited November -1

Ja, prisen var voldsom... heh :)

Spørs hvilken forside det er da, hvis det er mulighet for noe i forbindelse med f.eks. Kong Skrue så.... :)

• edited November -1

Jeg har sett at han hele tiden syter over hvor lite han får betalt hos Egmont, så han trenger vel en bi-inntekt eller noe (ganske HØY biinntekt isåfall!) Hvor mye betaler egentlig Egmont for historier? Jeg må innrømme at jeg lenge har fantasert om å skrive en Donald-historie, men desverre tror jeg ikke fantasien strekker til :(

• edited November -1

Eg vil eigentleg seie at Egmont betaler ganske godt, eg. Men tingen er jo at dei betaler pr historie (strengt talt pr side), så ein serieskapar som veljar å bruke laaaaaaaaaaaaang tid på å skrive historiene sine, vil nødvendigvis tjene mindre pengar enn ein serieskapar som produserer historier i eit raskare tempo. Og det går sjølvsagt ut over slike som Don.

• edited November -1

Hvor vanskelig er det å få utgitt en historie? Det er jo svært lav kvalitet på ganske mange av historiene i Donald Duck & Co, sliter de med å få fylt opp bladet?

• edited November -1

solveig skreiv:

Hvor vanskelig er det å få utgitt en historie? Det er jo svært lav kvalitet på ganske mange av historiene i Donald Duck & Co, sliter de med å få fylt opp bladet?

Det kommer vel an på øyet som ser. Personlig synes jeg ikke at bladet inneholder ganske mange historier med svært lav kvalitet. Jeg synes derimot at bladet inneholder ganske mange historier med svært høy kvalitet. Og jeg tror jeg trygt kan si at Egmont ikke sliter med å få fylt opp bladet.

• edited November -1

Vel, det var kanskje å ta litt hardt i, men jeg synes noen ganger at det er en god del historier som egentlig ikke er helt tilfredstillende :) Men det er selvfølgelig mange historier som er gode, og noen faktisk veldig gode :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?