Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Du som Donald-redaktør

2»

Comments

• edited November -1

Alt for mange.

• edited November -1

Ja det er vel mange nå.

Hadde jeg vært far, hadde jeg ikke gitt sønnen/datteren min en mobiltelefon når han/hun gikk i tredjeklasse.

• edited November -1

Dersom eg var DD&Co redaktør ville eg sette kvalitets-kravene litt høgare og gitt de dårligste teiknerne/manusforfatterane (dvs. Colomer, Marsal, m.f.) sparken. Eg ville kutta ut Gatepatruljen og andre tåpelige ukebladspaltar og la Raptus von Rupp svare på leserbrev. Eg ville også kutte ut alle toskete plastikleiker som vedlegg og heller satse på plakatar og klistremerkar og sånt som vi fekk før. Den største forandringa eg ville gjort er å halvere antall ugivelsar i året og satse på å gjere det tjukkare og betre. Tilslutt ville eg sats mer på laaaange fortsettelseshistoriar a la Drageherrene rike, som skulle gått som følgjetongar i gjennom maaaaange nr., kanskje til og med ei heil årgang. (Ser før meg at ein Andeby etter Skrue, som eg jo er så frykteleg opptatt av, kunne passe som en slik historie:-) )

• edited November -1

Gatepatruljen er jo borte for lengst. Høyere kvalitet er jeg selvfølgelig enig i, uten at jeg sier at Colomer og Marsal er dårlige av den grunn. (Colomer ser vi forresten omtrent aldri lenger.) Færre utgivelser er jeg også uenig i, og jeg tror det ville vært å skyte seg selv i foten. Færre utgivelser betyr mindre salg og mindre penger, og pengene er jo som kjent grunnen til at bladet eksisterer i det hele tatt.

• edited November -1

Trur ikkje d hadde vert noko problem å halvere utgivelsane, hvis man skrudde opp sidetalet, fekk øka kvaliteten, betre markedsføring og ikkje minst ein litt høgare pris...

• edited November -1

I Donald Duck & Co nr. 4 er det faktisk med klistremerker som vedlegg/ekstradings/kva vi no kaller det for tida.

• edited November -1

Jeg ville satt større kvalitetskrav til seriene. Muligens hatt færre utgivelser hvis dette gir serieforfatterene bedre tid til å perfeksjonere historiene sine. Det finnes da serier som ikke kommer ut så ofte som hver uke og klarer seg utmerket?

Jeg er helt enig i at det er dumt å gi guttene mobiltelefoner. De burde holde noe som representerer hvem de er. Som f.eks, som Sigvald sa, Hakkespettboken.

Plastartikler er noe av det verste jeg vet. Jeg tatt vekk disse og hatt vedlegg av papp og papir. F.eks. hus som man kan lime sammen. Og jeg ville ikke hatt det så ofte.

Men nå snakker jeg som en fan og ikke som en redaktør. Det er jo klart at en redaktør må sette inntektene til bladet høyere enn det jeg gjør.

• edited November -1

Ornendil skreiv:

Jeg ville satt større kvalitetskrav til seriene. Muligens hatt færre utgivelser hvis dette gir serieforfatterene bedre tid til å perfeksjonere historiene sine. Det finnes da serier som ikke kommer ut så ofte som hver uke og klarer seg utmerket?

Visst gjør det det! Dei flesta andre teikneserieutgivelsar kjem månedlig, ikkje ukentlig...

Jeg er helt enig i at det er dumt å gi guttene mobiltelefoner. De burde holde noe som representerer hvem de er. Som f.eks, som Sigvald sa, Hakkespettboken.

Heilt eining! Fikk meg til å tenkje på IT-andeby, der dei har mykje meir enn berre mobiltelefonar. Det er noko av det verste eg har lest i DD&Co nokon sinne! Huff! (Måtte berre fåd et ut...)

Plastartikler er noe av det verste jeg vet. Jeg tatt vekk disse og hatt vedlegg av papp og papir. F.eks. hus som man kan lime sammen. Og jeg ville ikke hatt det så ofte.

Det er jo det eg seier! Ut med plastskiten, inn med plakatane!

Men nå snakker jeg som en fan og ikke som en redaktør. Det er jo klart at en redaktør må sette inntektene til bladet høyere enn det jeg gjør.

Ja desverre. Penger er rota til alt ondt...

• edited November -1

Den rosa skreiv:

Hadde vært innmari gøy om de kunne hatt flere figurer med Donald, Skrue osv.
    Men det kom jo en sånn bøyelig Donald-figur her for en stund siden... Men morsommere hadde det vært om det kom flere.

heh :) Min bøyelige Donald står og lener seg mot en kaktus i vinduet, mange har kommentert han! Det var en skikkelig søt sak :)

• edited November -1

Mista *litt* sansen for slike figurar når hovudet på min Lille Hjelper revna. :-)

• edited November -1

Hodet på min Lille Hjelper revna også. Etter et par uker eller noe, men jeg satt dem på et bord sammen med de andre figurene jeg har og så har nok solen truffet den... ettersom bordet står rett under vinduet.

Men jeg kunne tenke meg flere slike figurer, som bøyelige Onkel Srue og andre... Og en figur jeg kunne tenkt meg var spøkelseskladden i Gottfredson-stil. Min favoritt fra Mikke universet.

• edited November -1

En bøyeskrue hadde vært kjekt ja, til den andre kaktusen :) Jeg elsker Skrue, jeg har faktisk en stor figur av han i stuen, som også har vakt oppsikt, det er utrolig at folk som aldri ville finne på å lese Donald selv reagerer positivt på å se en slik figur, må være nostalgiske barndomsminner ;)

• TedTed
    edited November -1

Heia bøyeskrue!:-)

• edited November -1

Plastdingsane er ikkje alltid like nytteslause. I dagens utgåve av Magasinet i Dagbladet har Thomas Hylland Eriksen skrive eit (svært interessant) innlegg som er sterkt inspirert av svømmeføtene som kom med Donald Duck & Co nr. 29 i fjor. Innlegget handlar sjølvsagt ikkje om ekstradingsane som fylgjer med Donald-bladet, men likevel...

For dei som skulle ha gløymt det: Hylland Eriksen skreiv forordet til bok 3 i Komplette Årganger-serien.

• edited November -1

Det er forresten et bilde av en Spøkelseskladdenfigur her:

http://www.apecollection.com/FOTO/Feves/deagostini_18_macchianera.jpg

Den skulle gjort seg sammen med de andre Duck-figurene mine. Noen som har en sånn?
    Denne figuren er jo ganske lik Gottfredsons stil, men forsiden ved siden av syntes jeg ikke noe om. At vi ser ansiktet derimot, er bra...

• edited November -1

Vel, en gang i måneden ville jeg hatt et ekstrablad med en gammel klassiker, hvilken klassiker skulle man ha stemt på i bladet to uker før, det skulle vært et utvalg på rundt 5 historier. Donald og Mikke historier skulle hvert annen hver gang, altså en Mikke klassiker, som en Gottfredson eller Murry, og en Donald klassiker neste månde. Man skulle ikke få vite hvilken historie som hadde vunnet før man etter man tatt av plastikken og sett coveret på ekstra heftet.

• edited November -1

Artig plan. Ikkje gjennomførbar [å røyste fram ein vinner og trykke opp eit blad tar langt meir enn to veker, sjølv dersom du gjer femdobbelt arbeid på førehand for å ha alle desse ekstrablada klare til trykking], og ikkje lønnsom. Men interessant.

• edited November -1

Men hva om den historien man stemte på ikke kom før neste månde, eller den etter der igjen (altså 6, eller 10 uker senre) ville det gått da? Hvor lang tid ville man egentlig trengt?
    Og det økonomiske, hva om bladet hadde blitt en femmer dyrere, ville det blitt mer lønnsomt da? Vi i Skandinavia har jo mer enn nok penger til at en femmer ekstra til Donald i måneden ikke hadde gjort noe. (Kanskje bortsett fra en og annen student)

• edited November -1

Arpin Luséne skreiv:

Men jeg kunne tenke meg flere slike figurer, som bøyelige Onkel Srue og andre... Og en figur jeg kunne tenkt meg var spøkelseskladden i Gottfredson-stil. Min favoritt fra Mikke universet.

Jeg har faktisk en spøkelseskladd av typen bøyekladd liggende, den ser slik ut:
    http://www.home.no/matsgull/HPIM0210.JPG
    (Om noen skulle undre på settingen - screenshot fra en film jeg har laget.)

Si fra om du vil adoptere ham.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?