Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hall of Fame

18788899193

Comments

• Jeg har ikke fått den ennå, hvertfall. :)
    Hvilke historier har den? Og hva slags serieskaper blir det fokusert på neste gang? ;)
  • Kanskje ikke så rart at folk ikke har lyst til å gi beskjed om at de har mottatt boka med tanke på at de da pleier å få kjeft og det blir hevdet at de skryter og godter seg over at folk i Stavanger ikke har fått boka ennå.

Jeg fikk forresten den samme boka i dag jeg også. Neste bok blir Giovan Battista Carpi.
  • edited April 2013
    Tommy, jeg stusser litt over din teori. Hvorfor kan man da komme til å få inntrykk av at interessen for å varsle innkommede bøker er proporsjonal med min interesse for disse (jfr. bøker med historier av Don Rosa og Arild Midthun)? I og med at jeg har CBSV har jeg naturlig nok et veldig avslappet forhold til HOF-bøkene med Barks-historier. Ingen fare for nevneverdig frustrasjon fra min side i forhold til distribusjonen av disse med andre ord.

Boken heter forøvrig "Carl Barks - Andeby tar ferie". Jeg hadde ikke boken foran meg da jeg skrev forrige innlegg og nå får jeg ikke rettet det fordi Olaf har innført tidsbegrenset redigeringsfrist.

Forøvrig stusser jeg over at Carpi het Giovan til fornavn. Jeg trodde den vanlige italienske navenformen var Giovanni?
  • edited April 2013
    Tja? Veldig avslappet angående HOF med Carl Barks?

Din reaksjon

Sigvald skrev:

"Er dette en dårlig aprilspøk - eller oppfører virkelig Posten seg som om Notodden skulle være Norges navle? Får vi ny regjering etter valget i 2013 håper jeg den gjør noe med den storbyfiendtlige distriktspolitikken her i landet."

Da Frodo skrev:

"Den nye Carl Barks-boken ankom Notodden i går!"
  • edited April 2013
    Her må jeg si meg enig med Sigvald. Hans reaksjon, som Glomgold viser til, vil jeg si er "veldig avslappet, uten nevneverdig frustrasjon", sammenlignet med andre utbrudd som samme Sigvald har kommet med pga. manglende bøker til Stavanger.
  • edited April 2013
    Er det noen som kan fortelle meg hvilke historier som er med i boken?
    Selv gleder jeg meg veldig til boken blir tilgjengelig for de som ikke abonnerer :D

"Donald Duck in Darkest Africa" og "The magic old hourglass" er to historier jeg håper er med.
  • Noen av historiene er nevnt her:
    http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:6:0:VIEW::6:P6_UTGIVELSER_ID,P6_CS,P6_AKTIV_FORSIDE:53104,5EEDBA0646A8DD15,2
    - Gullhår og bjørnene
    - Teltturen
    - Donald Duck i Styggestupet
    - Livredderen
  • En gledelig nyhet at "Teltturen" og "Donald Duck og husbåten" er med, men det ser ut som boken først og fremst fokuserer på ja mer normale ferieturer, ikke de lange spenningshistoriene hvor endene drar til fjerne steder som Tralla la, men jeg håper jeg tar feil og at det er med noen slike historier også som "Donald Duck in Darkest Africa" og "The magic old hourglass" med i boken.

Er det noen Skrue historier med i boken?
  • Jeg snakket med Arild i dag. :) Det blir en bok i år også med tidsreisene samlet. Som vanlig kommer boken litt sent på året.
  • edited April 2013
    Takk for lista Hallgeir :)

Nå er det enda større grunn til og glede seg til boken for min del, 10 historier som jeg ikke har fra før, riktig nok lest noen fra før.
    Men veldig få Skrue historier dessverre, Onkel Skrue og gullelven kunne jo også ha passet inn i boken.
  • Denne diskusjonen om HoF strekker seg over 91 sider. Jeg var med i begynnelsen, men datt tidlig av lasset.

Jeg har nå to spørsmål angående HoF:

1. Er Hof-serien avsluttet eller kommer det stadig nye utgivelser?

2. Finnes det 1.utgaver/1.opplag og 2.utgaver/2.opplag osv. av de forskjellige bøkene i HoF-serien, eller er det kun 1.utgaver/1.opplag?
  • edited June 2013
    1. Et innlegg over informerer om en ny Arild Midthun-bok. Så ja, det kommer stadig nye utgivelser.
    2. Ja. det finnes flere opplag av disse bøkene. Antar at Don Rosa-bøkene har mange.
    Bok nummer en har i alle fall åtte står det her:
    http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:12:0::NO:RP,12:P12_UTGIVELSER_ID,P12_CS:43713,D59C83C18C104DD5
  • Bok nr 48 er underveis i posten:-)
  • Bok nr 48 er ankommet. Neste bok blir som vi regnet med Midthun 4.
  • Boken kom også til Stavanger i går. Jeg ser nå frem til neste Arild Midthun bok.
  • Jeg mottok Midthun 4 i dag.

Neste bok tar for seg Manuel Gonzales og blir det siste bindet i Hall of Fame.

Serien blir altså avsluttet etter 50 bøker.

• Det var trist. Hadde håpet serien ville overlevd noen år til. Fortsatt flere tegnere folk har nevnt i denne tråden som kunne fått sin egen bok i HoF.

Håper de finner på noe videre med Midthun hverfall. Hadde vært kjekt om de kunne fortsette å gi ut en Midthun bok i året, selv om det ikke er gjennom HoF.
  • edited August 2013

NikZer, bor du på Notodden eller i Nittedal siden du mottar bøkene fra Egmont så tidlig? I Stavanger må vi som vanlig smøre oss med tålmodighet.

Hall of Fame vil bli nok på mange måter bli husket som en elitistisk serie, der det ikke alltid har vært de mest minneverdige tegnerne som har fått oppmerksomhet. F.eks. mangler tegnere som Jospeh Tello Gonzales, Kari Korhonen og Jan Gulbranson. Etter mitt skjønn kunne serien således fortsatt en stund til uten å gå på tomgang. Men nå blir det i det minste færre bøker som skal bestilles inn for danskene.

• edited August 2013
    Men nå blir det i det minste færre bøker som skal bestilles inn for danskene.

Hvis det var et ork å gjøre det så er det jo greit at du slipper bestillingene i fremtiden.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?