Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hall of Fame

1858688909193

Comments

• edited November -1

gilbert green skreiv:

De ulike seriene i HoF-serien er markert med enten en tittel, "bok 2" osv eller bare "2". Finnes det noen gjennomtenkt regel for ulik markering av oppfølgerbind?

Jeg tviler på det. Det er nok bare at en ikke har vært helt konsekvent.

• edited November -1

Som sagt håper jeg temaet i neste Carl Barks bok blir skattejakt. Men det er flere temaer som er interessant, for eksempel reiser til eksotiske steder eller Donalds kamp mot ville dyr.

• edited November -1

Håper det kommer ut flere Carl Barks Hof bøker. :)

• edited November -1

Da jeg sjekket ordrestatus i morges, så jeg til min store glede at Al Talioferro boken er sendt.

• edited November -1

Det blir en etterlengtet bok! Taliaferro har spilt en stor rolle i Donald's utvikling fra tegnefilm til tegneserie, så det var på tide å få denne ut.

Gjentar meg selv her, men jeg kunne ønske¨at jeg slapp flere nr.2 og nr.3-bøker, og at redaksjonen heller konsentrerer seg mer om forfattere som ikke har fått HOF-bok, men som definitivt fortjener det. F.eks. Tello, Massimo DeVita, Luciano Gatto, Sergio Asteriti, Carpi.

• edited November -1

Håper det da kommer info om neste HoF bok slik at vi som ikke abonnerer kan få vite litt om neste utgivelse. Som jeg har sagt før håper jeg at neste bok blir en Barks bok om skattejakt.

• edited November -1

Glomgold skreiv:

Sigvald skreiv:

Den bør derfor omtales som "DD as Fireman" slik at alle skjønner hvilken historie det siktes til. Handlingen har jo overhodet ikke noe som helst å gjøre med fortapt kjærlighet.

Donald som brannmann er i mine øyne en helt annen historie.

Det var den jeg tenkte på. Jeg har åpenbart blandet de to historiene sammen.

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Håper det da kommer info om neste HoF bok slik at vi som ikke abonnerer kan få vite litt om neste utgivelse. Som jeg har sagt før håper jeg at neste bok blir en Barks bok om skattejakt.

Fikk Taliaferro boka idag. Neste bok blir William Van Horn 2.

• edited November -1

Jeg fikk også Taliaferro boka. Ser bra ut, men jeg skulle ønske redaksjonen hadde tatt med den kontroversielle indianersekvensen fra Juli 1938.

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Mikkel Hagen skreiv:

Fikk Taliaferro boka idag. Neste bok blir William Van Horn 2.

En skuffende nyhet for min del, får håpe ønske mitt går i oppfyllelse i neste bok etter den igjen.

• edited November -1

Kan dere som har fått Al Taliaferro-boken fortelle litt om innholdet? Lurer spesielt på om vi får eksempler på mindre kjente serier og arbeider av Taliaferro, utenom de velkjente Donald Duck-stripene hans. For en stund siden satte jeg sammen en liste over ting jeg kunne tenke meg å se inkludert i en slik bok:

-Taliaferros beste, lange historier fra Silly Symphonies-avisserien (se et eksempel på en nydelig søndaggside med de tre små grisene på denne linken).
    -Den første historien med Donald, eller eventuelt andre, tidlige Donald-opptredener fra Silly Symphonies-avisserien.
    -Fyldige eksempler på klassiske Donald Duck-avisstriper (selvsagt mange fra de første tiårene, men jeg hadde ikke hatt noe imot å også se et par eksempler på Taliaferros siste striper fra 60-tallet, ettersom disse ikke trykkes opp så ofte).
    -Spionhistorien med Donald (eller om mulig, andre lengre Taliaferro-historier med Donald i hovedrollen).
    -Diverse spesialtegninger laget opp gjennom årene, som denne, denne og denne.
    -Utdrag fra (eller komplette) Disney-bildebøker illustrert av Taliaferro (et flott eksempel på dette er Donald Duck and the Hidden Gold.)
    -Reproduksjoner av originale skisser osv.

Inneholder boken noe av dette? Eller eventuelt noen andre "spesielle" verker av Taliaferro?

• edited November -1

14 sider med Silly Symphonies 'Tre små griser' er ihvertfall med. På engelsk. Og Kontraspion. Ellers er avisstriper tatt med sånn etter årstall, først delt inn i hvert år, før bolken blir større, slik at det til å begynne med er fra 1936, og mot slutten er det avisstriper fra 1960-1969. Føles ut som smakebiter, uten at jeg har lest gjennom boka. Introduksjoner er av David Gerstein, oversatt av Tommy Kvarsvik, tilsammen 10 sider. Her er det litt annonser, bilder og sånn. Og på side 14 er det ei halvside Silly Symphonies 'Toby Tortoise' og 'Max Hare'. Også på engelsk.

• edited November -1

Taliaferro-boken har også kommet til Stavanger.

• edited November -1

Hallgeir skreiv:

14 sider med Silly Symphonies 'Tre små griser' er ihvertfall med. På engelsk. Og Kontraspion. Ellers er avisstriper tatt med sånn etter årstall, først delt inn i hvert år, før bolken blir større, slik at det til å begynne med er fra 1936, og mot slutten er det avisstriper fra 1960-1969. Føles ut som smakebiter, uten at jeg har lest gjennom boka. Introduksjoner er av David Gerstein, oversatt av Tommy Kvarsvik, tilsammen 10 sider. Her er det litt annonser, bilder og sånn. Og på side 14 er det ei halvside Silly Symphonies 'Toby Tortoise' og 'Max Hare'. Også på engelsk.

"Tre små griser" gleder jeg meg til å lese! :) Interessant at Silly Symphonies-stripene er på engelsk, forresten. Så vidt jeg hadde forstått har ikke Egmont lisens til å trykke Disney-serier på engelsk, bortsett fra korte utdrag som en rute her og der. Men 14 sider med sammenhengende serier blir jo noe annet, så kanskje lisensavtalen rundt dette har forandret seg. Er Silly Symphonies-stripene presentert som en søndagsstripe per side, altså 14 striper til sammen? (Og er de i farger, forresten?)

• edited November -1

Ja, en søndagsstripe per side. De er liggende, slik at vi må snu boka, en helt ypperlig løsning synes jeg. Og i fulle farger :D

Edit: Men selve boka er litt tynn da, 176 sider. Kunne godt ha hatt 20 sider til!

• edited November -1

Hallgeir skreiv:

Ja, en søndagsstripe per side. De er liggende, slik at vi må snu boka, en helt ypperlig løsning synes jeg. Og i fulle farger :D

Edit: Men selve boka er litt tynn da, 176 sider. Kunne godt ha hatt 20 sider til!

Hm, ja, merkelig... trodde alle HoF-bøkene var på ca. 200 sider som standard. Og det hadde jo ikke vært vanskelig å finne mer stoff å fylle de sidene med!

Men i hvert fall høres oppsettet på søndagsstripene bra ut. Det var akkurat slik jeg håpet at de var presentert. :)

• edited November -1

Det varierer vel litt hvor mange sider bøkene er på. Det har vært tidligere bøker med ca. 176 sider også.

• edited November -1

Jeg synes også den virket tynn, med tanke på hvor mye bra materiale som finnes tilgjengelig.
    Regner med at det er med hensikt, slik at Egmont kan gi ut en Taliaferro bok nr. 2, istedet for å fokusere mer på de som ikke har fått bok....:-)

• edited November -1

whitesand skreiv:

Jeg synes også den virket tynn, med tanke på hvor mye bra materiale som finnes tilgjengelig.
    Regner med at det er med hensikt, slik at Egmont kan gi ut en Taliaferro bok nr. 2, istedet for å fokusere mer på de som ikke har fått bok....:-)

Du er nok inne på noe der! Det gjelder å ikke gi kundene for mye bra stoff på en gang, slik at de føler behov for å kjøpe enda en bok med samme seriskaper. ;)

• edited November -1

Jeg ser at bilde av boken nå har kommet på Minetegneserier.no.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?