Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Hall of Fame

1818284868793

Comments

• edited November -1

Håper på at Carl Barks bok nr.8 kommer til og ta for seg temaet "Skattejakt"

Er temmelig sikker på at det blir 10 Barks bøker som med Don Rosa serien.

• edited November -1

Mikkel Hagen skreiv:

Hva er logikken i det? Hall of Fame har 10 Don Rosa-bøker fordi det var nok til å samle hele produksjonen hans av Disney-serier (slik Don Rosa-bøkene i HoF fra starten var ment å gjøre). Skulle Barks-bøkene gjort det samme som Rosa-bøkene, ville det nok krevd 30+ bøker. ;) Men i det hele tatt er jo Barks-bøkene lagt opp ganske annerledes, så vet ikke hvor logisk det er å sammenligne dem med Rosa-bøkene...

• edited November -1

Kor mange Barks bøker som kjem avhenger sikkert av kor lenge Hall of Fame serien varer. Om serien varer i 100 bøker så vil sikkert 99% av alt Barks materiale vere utgitt der òg. Eg har lurt lenge på å berre droppe abonnementet og det er kanskje på tide å vurdere på nytt. Men det får vente til etter Midthun-boka som eg skal ha uansett.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Lars Martin skreiv:

Bok nr. 97 med nest siste del av 1968-årgangen er nå kommet i posten.

Tommy skreiv:

Romano Scarpa 3 dukket opp i postkassa i dag.

rey skreiv:

Veldig skuffet over at det blir enda en bok med Midthun.

Og jeg er først og fremst skuffet over ingen av disse bøkene har nådd frem til Stavanger. Stavanger/Rogaland behandles som en utkant selv om Stavanger/Sandnes-området er norges tredje folkerikeste byområde og Rogaland kan sies å være Norges spisskammer (Jæren) og økonomiske motor (oljen i Nordsjøen). Til tross for at Norge trenger oss langt mer enn vi trenger dere er det ikke lenger en eneste rogalending i regjeringen.

Jeg ber om forståelse for at jeg ikke kan oppdatere Outducks før jeg mottar bøkene i neste uke en gang (posten leverer normalt ikke ut bøker/pakker på lørdager). :-(

Sigvald, jeg er sikker på at du ville få det veldig mye bedre med deg selv hvis du prøvde å lære tålmodighet. Prøv å tenke at det er ikke så farlig om en bok kommer litt senere til Stavanger enn til Notodden, for du får den jo omtrent på samme tid uansett. Og mens du venter, har du masse flotte donaldbøker du kan lese en gang til. Også er livet fullt av andre gode ting også, så det er i grunnen masse å glede seg over.

• edited November -1

Knut Robert Knutsen skreiv:

Kortid kjem til dømes Giampiero Ubezio i Hall of Fame? Eg berre spør.

Det er da mer enn nok av åpenbare storheter som bør få en plass i serien før denne Giampiero Ubezio. Serieskapere jeg savner er:
    Josep Tello Gonzalez
    Jan Gulbransson
    Kari Korhonen

Italienske 3-tier serier egner seg dessuten dårlig i HOF-serien ettersom de gir så lite lesning per side. De er i utgangspunktet tegnet for billige italienske utgivelser.

Jeg ser forøvrig frem til Arild Midthun 3. Håper den inneholder alle årets tidsreisehistorier. De holder god klasse.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Italienske 3-tier serier egner seg dessuten dårlig i HOF-serien ettersom de gir så lite lesning per side. De er i utgangspunktet tegnet for billige italienske utgivelser.

Har sett du har skrevet dette mange ganger i rundt omrking i forumet. Så vil bare si at jeg er veldig uenig! Synes de italienske historiene tar seg mye bedre ut i større format og skulle gjerne sett mer av det. F.eks. å lese den første Scarpa-boken i HoF er en helt annen leseopplevelse enn å lese de samme historiene i en pocket-bok.

• edited November -1

Mesterius skreiv:

Mikkel Hagen skreiv:

Hva er logikken i det? Hall of Fame har 10 Don Rosa-bøker fordi det var nok til å samle hele produksjonen hans av Disney-serier (slik Don Rosa-bøkene i HoF fra starten var ment å gjøre). Skulle Barks-bøkene gjort det samme som Rosa-bøkene, ville det nok krevd 30+ bøker. ;) Men i det hele tatt er jo Barks-bøkene lagt opp ganske annerledes, så vet ikke hvor logisk det er å sammenligne dem med Rosa-bøkene...

Tror ikke Hof kommer til og trykke opp hele Barks Disney produksjon, men det virker sannsynelig at det blir 10 bøker med Carl Barks også.

Men som sakt, jeg håper det blir en bok nr.8 med temaet skattejakt.

• edited November -1

Det som ble sagt da serien begynte var at det skulle komme en Don Rosa-bok i året og en Carl Barks-bok. Nå er det ikke mer Don Rosa-materiale å hente, sånn at en har måttet slutte med Rosa-bøkene, men om en følger det en har sagt tidligere, vil det jo fortsette med å komme en Barks-bok i året. Nå ble det vel forresten også sagt at vi skulle bli kjent med store serieskapere som for eksempel Al Taliaferro, men så har jo ikke skjedd ennå ...

• edited November -1

Frodo skreiv:

Sigvald, jeg er sikker på at du ville få det veldig mye bedre med deg selv hvis du prøvde å lære tålmodighet. Prøv å tenke at det er ikke så farlig om en bok kommer litt senere til Stavanger enn til Notodden, for du får den jo omtrent på samme tid uansett. Og mens du venter, har du masse flotte donaldbøker du kan lese en gang til. Også er livet fullt av andre gode ting også, så det er i grunnen masse å glede seg over.

Du har sikkert et poeng her. Jeg fikk i hvert fall begge bøkene i dag og har nå oppdatert Outducks.

Frank Aa skreiv:

Har sett du har skrevet dette mange ganger i rundt omrking i forumet. Så vil bare si at jeg er veldig uenig! Synes de italienske historiene tar seg mye bedre ut i større format og skulle gjerne sett mer av det. F.eks. å lese den første Scarpa-boken i HoF er en helt annen leseopplevelse enn å lese de samme historiene i en pocket-bok.

Den nye boken overrasket positivt idet den inneholder flere historier i 4-tierformat.

• edited November -1

Romano Scarpa 3 dukket opp i postkassa mi i dag! :D

• edited November -1

Hallgeir skreiv:

Romano Scarpa 3 dukket opp i postkassa mi i dag! :D

Rogaland er prioritert foran Trøndelag :)

• edited November -1

I dag kom ny Hall of fame-bok til Notodden, sammen med en skikkelig gladmelding: neste bok i serien blir endelig med Al Taliaferro! :-)

• edited November -1

Endelig

• edited November -1

Frodo skreiv:

I dag kom ny Hall of fame-bok til Notodden, sammen med en skikkelig gladmelding: neste bok i serien blir endelig med Al Taliaferro! :-)

Dette er virkelig på tide! :) Jeg er glad "insider"-informasjonen om at en Taliaferro-bok aldri ville bli noe av, viste seg å ikke stemme likevel (eller alternativt, at Egmonts innstilling til saken har endret seg). Taliaferro er etter min mening langt mer verdig en bok enn flere andre serietegnere som for lengst har inntatt sin plass i Hall of Fame-bøkene.

• edited November -1

Ja, endelig kommer Taliaferro fortjent med i en Hall of Fame-bok. Jeg diskuterte dette heftig med Tonje Tornes for et par år siden og sannelig ser det ikke ut til at Egmont har forandret mening, hurra!

• edited November -1

Velfortjent og etterlengtet bok! Ville vært historieløst og utelate Taliaferro i en slik serie.

• edited November -1

Frodo skreiv:

I dag kom ny Hall of fame-bok til Notodden

Her i Stavanger må vi fortsatt vente.

• edited November -1

Diggar og beundrar ærlegdomen frå redaksjonen på baksida av Midthun-boka.

Arild Midthun har for lengst sikret seg fast plass i Hall of Fame, ikke bare som eminent tegner, men for å si det som det er: fordi vi er stolte av å ha en norsk donaldtegner.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Diggar og beundrar ærlegdomen frå redaksjonen på baksida av Midthun-boka.

Arild Midthun har for lengst sikret seg fast plass i Hall of Fame, ikke bare som eminent tegner, men for å si det som det er: fordi vi er stolte av å ha en norsk donaldtegner.

Hahaha!! Endelig sier de det faktisk som det er! :P Takk, Egmont, for denne skriftlige bekreftelsen på det vi egentlig har visst hele tiden!

• edited November -1

Vel, det er jo berre rett og rimeleg at ein vedkjenner seg at Aril Midthun er "verdensberømt i Norge" som det heiter. Teikningane hans er jo av ein slik kvalitet at med riktig manus så er det jo rimeleg å tenkje seg at han vil passe godt inn i Hall of Fame når ein ser attende om nokon år. Men ikkje enno.

Mykje kjem vel av at der er mange av oss som dei siste 25-30 åra eigentleg berre har venta på at Midthun skulle få seg noko fast (og populært) , slik at ein kunne få ein jamn strøm av serier frå han (sjølv om håpet jo var ein original albumserie som fekk bein å gå på).

Så når han endeleg fekk noko (i dette tilfellet fast Donald-gig) , så vart det hosanna og halleluja over natta.

Det er klart vi veit at hovudgrunnen til at han vart køyrd inn i HoF var at ein ville ha ut bøker med seriane hans så fort som mogeleg, men det er mellom anna fordi han er ein av Noregs beste serieteiknarar, og Hall of Fame var ein måte å gjere det på som var enklare enn å få godkjent ein eigen bokserie.

Sjølv har eg ikkje noko imot det, sidan eg ville ha kjøpt boka uansett.

Men reint teknisk så er det ein del av manglane ved gjennomføringa av konseptet "Hall of Fame". Der burde ha vore meir fokus på bredde og presentasjon av så mange av dei geniale serieskaparane som jobba hos Disney som mogeleg, dei eldste først.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?