Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Hall of Fame

1717274767793

Comments

• edited November -1

Tommy skreiv:

DjangoKill skreiv:

Noen som er interessert i å kjøpe Don Rose 1,2,3,6,7,8 og 9? Har ikke bruk for disse lenger nå som vi får en skikkelig samling.

Hva er det med Don Rosa-bøkene i Hall of Fame som ikke gjør dem til en "skikkelig samling"?

Okei. Her antar man over en lav sko. Har aldri påstått at det ikke er en skikkelig samling. Men det er vel helt åpenbart hvilken av de to samlingene som blir den "mest" skikkelige? Må du ha det inn med teskje?

• edited November -1

Audun skreiv:

Tommy har et svært godt poeng her.

Og hva er det poenget?

• edited November -1

Poenget er at Don Rosa i HoF er en skikkelig samling; alle Don Rosas Disney-serier i kronologisk rekkefølge, hver enkelt av dem med et forord av Don Rosa selv, mengder av forsider, forord og artikler av ulike eksperter i alle de 10 bøkene - still dem opp etter hverandre i bokhyllen og du har en enhetlig bokserie som presenterer Don Rosa på en utmerket måte. Mer skikkelig enn det blir det ikke.

Som jeg sier i annen tråd om samme tema; det er ytterst lite å tilføye bortsett fra litt overfladisk ferniss.

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Poenget er at Don Rosa i HoF er en skikkelig samling; alle Don Rosas Disney-serier i kronologisk rekkefølge, hver enkelt av dem med et forord av Don Rosa selv, mengder av forsider, forord og artikler av ulike eksperter i alle de 10 bøkene - still dem opp etter hverandre i bokhyllen og du har en enhetlig bokserie som presenterer Don Rosa på en utmerket måte. Mer skikkelig enn det blir det ikke.

Som jeg sier i annen tråd om samme tema; det er ytterst lite å tilføye bortsett fra litt overfladisk ferniss.

Jeg er enig med deg, men i mine øyne gjør denne "overfladiske fernissen", som inkluderer mer innflytelse av Rosa selv på utgivelsene, nye, penere cover og bokser etc, den nye samlingen bedre. Skjønner ikke aggresjonen folk reagerer med når jeg sier at jeg skal selge Hall of Fame-bøkene mine. Jeg er kjempeglade i de, og satt her om dagen og tenkte at jeg aldri skulle kvitte meg med de. Men det er da opp til meg selv om jeg vil ha den nye samlingen istedenfor denne.

• edited November -1

Dette handler om sterke følelser som nostalgi. Mange, meg selv inkludert, har tilsynelatende opparbeidet oss et idyllisk og nostalgisk forhold til de gode gamle Hall of Fame-bøkene. Et viktig poeng i denne debatten er da også at man fint kan beholde HoF-bøkene samtidig som man kjøper det nye DRSV. Det var vel ingen som solgte alle gullbøkene da CBSV kom?

Selv er jeg ikke særlig imponert over Egmont, som pøser ut en slik samling bare måneder etter at Don Rosa i HoF er i havn. Det er jo nærmest et hån mot alle trofaste kunder som har brukt flere tusen kroner på disse bøkene. Dette stinker av hensynsløse kommersielle motiver og viser deres sanne pengegriske ansikt. Egmonts mål har vel alltid vært å tjene mest mulig og bruke minst mulig?

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Fullstendig enig. Men respekterer de som ikke syns dette er "bra nok" Vi har våre forskjellige behov....;-)

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Er veldig enig. Fordi Don Rosa allerede er utgitt komplett i Norge over ti bøker blir det ikke mye nytt redaksjonelt innhold i DRSV. Uten å ha lest alle bøkene i HOF-serien antar jeg at de har fått samlet det viktigste om Don Rosa i ti bøker. Når man nå skal lage en ny serie som samler ham, regner jeg med at det redaksjonelle innholdet ikke vil gjenta HOF, men basere seg på ytterligere/ny informasjon. Dette betyr at innholdet i forordene o.l. i DRSV vil bli dårligere enn i HOF fordi informasjonen er brukt opp.

Jeg har foreløpig ikke Don Rosa-HOF-bøkene, så det blir vel til at jeg velger en av disse bokseriene, men jeg jeg ser ikke på DRSV som noe selfølgelig førstevalg.

• edited November -1

DjangoKill skreiv:

Skjønner ikke aggresjonen folk reagerer med når jeg sier at jeg skal selge Hall of Fame-bøkene mine.

Aggresjon? Jeg ser at et par personer har kommentert innlegget ditt, men personlig tolker jeg dem ikke som særlig aggressive. :)

Audun skreiv:

Dette handler om sterke følelser som nostalgi. Mange, meg selv inkludert, har tilsynelatende opparbeidet oss et idyllisk og nostalgisk forhold til de gode gamle Hall of Fame-bøkene.

Fins det folk som har et nostalgisk forhold til noe som startet for få år siden og ikke engang er ferdig utgitt altså?
    Jeg tror heller de fleste som velger å beholde HOF bøkene gjør det fordi de føler Don Rosa bøkene der er mer enn gode nok som et samlet verk. DRSV er sikkert hakket bedre, men for de fleste av oss så er det ikke aktuelt å bruke tusenvis av kroner på å minimalt oppgradere noe vi alt har brukt tusenvis av kroner på. Hadde jeg ikke alt kjøpt HOF bøkene så ville jeg nok derimot valgt DRSV.

Det var vel ingen som solgte alle gullbøkene da CBSV kom?

Jo. Det var plutselig en god del gullbøker til salgs i månedene før og etter starten på CBSV. Helt klart mange som solgte gullbøkene sine.
    Jeg ser heller ikke noe galt i å selge HOF bøkene hvis man ønsker det og ønsker DjangoKill lykke til med salget. :)

• edited November -1

Det er fryktelig mange som spør meg om bøkene jeg selger er første opplag. Er det gitt ut flere opplag enn ett?

• edited November -1

Og isåfall, hvordan finner man ut hvilket opplag det er snakk om? Jeg vil nok tro at ihvertfall Don Rosa 1 er trykket i flere opplag siden den ble brukt som lokkemat i alle annonsene.

• edited November -1

Audun skreiv:

Og isåfall, hvordan finner man ut hvilket opplag det er snakk om?

Det pleier å stå i kolofonen.

• edited November -1

... og det var ikke slutt med det! Don Rosa 10 er i hus, men serien fortsetter! Følgebrevet avslutter med: "Din neste bok i serien er viet Cavazzano, som er representert tidligere i serien med det lange eposet "Drageherrenes rike". I neste bok blir han presentert i full bredde, med mange godbiter og tidligere uutgitt materiale."

• edited November -1

Når skal dette ta slutt?

• edited November -1

Cavazzano! Det var gode nyheter. Håper folk fortsetter å abonnere selv om Don Rosa er ferdig utgitt, slik at serien fortsetter i mange år til. :)

• edited November -1

Endelig får Cavazzano sin fortjente "skikkelige" HOF-bok! Drageherrenes rike var bra den, men syntes ikke den passet i den serien. Håper også at det kommer flere italienske serieskapere før de legger ned, det erså mye bra der som burde vært mer framme i lyset.

• edited November -1

Spurte Egmont hvor mange bøker som er planlagt i HoF og fikk svar: "Det er ikke satt noe endelig tak på serien, og det er prosjektert 5 nye utgivelser i 2011."

• edited November -1

Hagefrisøren skreiv:

Spurte Egmont hvor mange bøker som er planlagt i HoF og fikk svar: "Det er ikke satt noe endelig tak på serien, og det er prosjektert 5 nye utgivelser i 2011."

Gode nyheter!

• edited November -1

Er det noen som vet når Don Rosa 10 kommer ute i butikkene ?

• edited November -1

Audun skreiv:

Når skal dette ta slutt?

Forhåpentligvis ikke med det første. Jeg for min del er meget fornøyd med at serien fortsetter på ubestemt fremtid. :) Jeg vil naturlig nok ikke være like interessert i alle bøkene/serieskaperne, men det geniale med serien er jo at spennvidden i skapere tilbyr noe for enhver smak (i hvert fall genialt for meg, som kjøper de bøkene jeg har lyst på i butikken). Og kanskje dette for eksempel betyr flere Gottfredson- eller Scarpa-bøker? For ikke å snakke om flere av de italienske serieskaperne, som whitesand påpeker. For min egen del skulle jeg gjerne sett en samling med de beste historiene fra Andrea "Casty" Castellan; har begynt å få mer og mer sansen for Mikke-seriene hans i det siste.

• edited November -1

Hva med at Giampiero Ubezio får en HOF-bok? Har bare lest noen få historier med ham, men det jeg har lest har vært svært bra. Tegnestilen hans er også meget god.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?