Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hall of Fame

145791093

Comments

• edited November -1

Etter det jeg har hørt har Egmont tenkt å gi ut alle Don Rosas historier, så det blir nok mer enn 4 bøker ja :-)

• edited November -1

Må også legge til at Don Rosa-bøkene er grunnen til at mange gidder å kjøpe serien... :)

• edited November -1

Arpin Luséne skreiv:

Må også legge til at Don Rosa-bøkene er grunnen til at mange gidder å kjøpe serien... :)

Hvilket er skammelig!

• edited November -1

Hva har du imot Don Rosa? Bare lurer.

• edited November -1

Tror egentlig ikke at MicMag-nus har noe imot DR, men at det finnes mange andre (kanskje bedre) tegnere enn Don, i HoF bøkene. :)

• edited November -1

Don Rosa er min og mange andres favorittegner, og jeg tror ikke MicMag-nus har noe i mot ham (?), men jeg er enig i at det burde være andre grunner i tilleg også, enn bare Don Rosa til at folk kjøper en serie...

Jeg begynte å samle på serien selv pga at Dons historier skulle utgis komplettet, men jeg samler på serien pga Carl Barks, Romana Scarpa og andre også.

• edited November -1

De to første bøkene i serien var fantastiske. Jeg har lest Don Rosa bok1 nærmere 30 ganger. Den første historien i Romano Scarpa boken var også nydelig. Litt skuffet over at Barks boka ikke inneholdt historien som preger forsida. Når det gjelder Marco Rota boka burde den inneholdt Sarasenerens Natt og Mitt Liv i Ett Eggeskall

• edited November -1

DonaldDuck skreiv:

Tror egentlig ikke at MicMag-nus har noe imot DR, men at det finnes mange andre (kanskje bedre) tegnere enn Don, i HoF bøkene. :)

Riktig. Jeg tenkte på alle de andre bra historiene og serieskaperne, som mange ikke bryr seg like mye om fordi de bare vil lese Rosa. (Nei, jeg har ikke noe særlig imot Don Rosa, men har blitt mer skeptisk til han etter at jeg registrerte meg som bruker her.)

• edited November -1

donald4eva skreiv:

De to første bøkene i serien var fantastiske. Jeg har lest Don Rosa bok1 nærmere 30 ganger. Den første historien i Romano Scarpa boken var også nydelig. Litt skuffet over at Barks boka ikke inneholdt historien som preger forsida. Når det gjelder Marco Rota boka burde den inneholdt Sarasenerens Natt og Mitt Liv i Ett Eggeskall

Helt enig, de burde ta gode og viktige historier til serieskaperen som også er gode. Synes de (hall of fame folka) gjerne kunne byttet ut den første Mikke historien, som er kjedelig og dårlig tegna for å være Marco rota, med en av disse to, eller bra gjort boka tykkere med en av disse eller begge historiene.

• edited November -1

Nå ble sikkert den historia med bare for å vise hvordan Marco Rota tegner Mikke, men jeg er enig i at "Mitt liv i ett eggeskall" burde vært med.
    Det er jo trossalt et av hans mest kjente verk.

• edited November -1

Christiffer skreiv:

Helt enig, de burde ta gode og viktige historier til serieskaperen som også er gode. Synes de (hall of fame folka) gjerne kunne byttet ut den første Mikke historien, som er kjedelig og dårlig tegna for å være Marco rota, med en av disse to, eller bra gjort boka tykkere med en av disse eller begge historiene.

De har vel prøvd ved de fleste bøkene (bortsett fra Rosa og Barks) å vise et representativt utvalg som presenterer skaperens karriere. I Murry-boka fikk vi for eksempel søndagssider han tegnet tegnet helt i begynnelsen av sin karriere, en Donald-historie osv. og ikke bare de lange historiene som Fallberg skrev manus til. På samme måte er nok Mikke-historien tatt med for å vise den delen av Rotas karriere.

• edited November -1

Jeg abonnerer ikke, men kjøper Rosa-bøkene!:)

• edited November -1

Er det andre enn meg som syntes at Murry-boka ikke var spesielt bra? Jeg har lest mange andre historier av han som har vært mye bedre etter min mening. Tegningene i boka var kjempegode, men akk for noen forutsigbare og søvndyssende manus! Joa, det er Paul Murry som skal fremheves her, men Egmont kunne vel funnet noen historier som viste bl.a. Carl Falberg fra en bedre side. Jeg snakker spesielt om de lange historiene.

Jeg syns dette er litt synd, for Paul Murry er jo en av de største Mikke-tegnerne gjennom tidene.

• edited November -1

Paul Murrys bedste serier er Mickey-historierne og Goofy- og SuperGoofy-historierne, og som du siger, så er mange af dem skrevet af Carl Fallberg.
    Egmont har vel villet vise andre sider af Paul Murry, men ulempen er, at hvis dette bind ikke kan sælges, så får vi måske ikke de RIGTIG GODE Murry-serier i HoF.

• edited November -1

Men du synes vel at feks. Robrik kunne vært byttet ut med Mitt Liv i Et Eggeskall?
    (snakker om marco rota boka)

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Er det andre enn meg som syntes at Murry-boka ikke var spesielt bra? Jeg har lest mange andre historier av han som har vært mye bedre etter min mening. Tegningene i boka var kjempegode, men akk for noen forutsigbare og søvndyssende manus! Joa, det er Paul Murry som skal fremheves her, men Egmont kunne vel funnet noen historier som viste bl.a. Carl Falberg fra en bedre side. Jeg snakker spesielt om de lange historiene.

Jeg syns dette er litt synd, for Paul Murry er jo en av de største Mikke-tegnerne gjennom tidene.

Helt enig... denne boka var en stor skuffelse. Har lest mange bedre Murry serier

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Er det andre enn meg som syntes at Murry-boka ikke var spesielt bra?

Personligen tycker jag urvalet var bra och visade även Murrys mindre kända sidor, men det är ju mest en fråga om smak. När jag senare emailade med redaktionen skrev de att reaktionerna på boken hade varit positiva *förutom* vad det gällde urvalet av serier. Det innebär antagligen att *om* det blir ytterligare en Murry-bok i HoF kommer den mestadels att innehålla länge Mikke Mus-äventyr, och förhoppningsvis då sådana dom faller läsarna i smaken. De nu inkluderade följetongerna var helt uppenbart valda från Murrys grafiska höjdpunkt, vilken naturligtvis inte behöver sammanfalla med Fallbergs mest inspirerade stunder. Jag läste förreste en tysk diskussionssida där någon skrev att han helst hade sett en Murry-bok med bara Donald Duck. Ett lysande exempel på hur olika smak man kan ha.

• edited November -1

Det beste med HOFbøkene er det redaksjonelle med artikler og stoff om seriene og de som står bak. De fleste historiene er allerede tilgjengelige i andre utgivelser. Men det er veldig praktisk med Don Rosas historier kronologisk. Da slipper jeg å bla i samlingen for å lese disse.

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Det beste med HOFbøkene er det redaksjonelle med artikler og stoff om seriene og de som står bak. .

Helt enig. Har vel uttalt noe av det samme ang. de komplette årgangene. Når en har bladene fra før, blir det forordene som står igjen. Men artiklene i HOF er jo av langt større interesse en de ofte mimrende forordene i de komplette årgangene.

• edited November -1

Er det noen som har fått van Horn-boka i posten enda eller? Jeg venter spent på posten vær dag, men det er vel kansje litt tidlig(?)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?