Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Hall of Fame

1585961636493

Comments

• edited November -1

Leste i siste DD & Co historien til Carlos Mota, som også har en meget bra strek. Kunne han fått en HOF-bok?

• edited November -1

Christer skreiv:

Leste i siste DD & Co historien til Carlos Mota, som også har en meget bra strek. Kunne han fått en HOF-bok?

Det holder vel ikke bare å ha en god strek (skulle jeg tro). Carlos Mota har bare holdt på med Disney-tegneserier siden 2000, og har foreløpig en relativt liten produksjon. Da synes jeg det er ganske mange andre som hadde fortjent en HOF-bok før han, selv om jeg er enig i at han er en dyktig tegner.

• edited November -1

Ja, han har nok for liten produksjon. Hvis det absolutt skulle kommet flere HOF-bøker synes jeg Marco Rota kunne fått en til, ellers er de fleste dekka.

• edited November -1

Christer skreiv:

Ja, han har nok for liten produksjon. Hvis det absolutt skulle kommet flere HOF-bøker synes jeg Marco Rota kunne fått en til, ellers er de fleste dekka.

Nja... ikke helt enig i det. Mange andre italienere som hadde "fortjent" ei bok, før Marco Rota hadde "fortjent" sin tredje. Massimo De Vita og Giovan Battista Carpi er to. Personlig skulle jeg veldig gjerne også sett ei Mau Heymans-bok. Og som tidligere nevnt - Al Taliaferro.

• edited November -1

Ja, Al Taliaferro bør selvfølgelig få ei bok. Carpi er også et godt alternativ.

• edited November -1

Hall of Fame har mange gode bøker med klassiske serier i utvalg, bare så synd at den norske redaksjonen ikke henger med i svingene.

HOF 12 har Romano Scarpas klassiske serie med Spøkelseskladden, som er laget til 1955.

I den norske boken finner vi at årstallet for førsteutgivelsen er satt til 1958, forvirrende nok. Det burde virkelig ikke være mulig.

Finnes denne besyderligheten også i den svenske og danske utgaven?

• edited November -1

Angående italienske tegnere hadde det kanskje vært greit om Cavazzano hadde fått en "skikkelig" bok. Ikke misforstå meg, jeg likte Drageherrene, men den er jo ikke direkte representativ for hans produksjon.

Når det gjelder nederlandske tegnere er det jo ikke før i relativt nyere tid at tegnere som Jippes og Heymans har gjort seg gjeldende i Norge. De har nok fått den statusen de har fått hovedsaklig pga det de ha gjort i hjemlandet.

• edited November -1

gilbert green skreiv:

I den norske boken finner vi at årstallet for førsteutgivelsen er satt til 1958, forvirrende nok. Det burde virkelig ikke være mulig.

Finnes denne besyderligheten også i den svenske og danske utgaven?

Detta korrigerades i svenska utgåvan.

• edited November -1

gilbert green skreiv:

Takk for info, da får vi skaffe oss den svenske utgaven.

Men hvor kommer i utgangspunktet disse undertekstene fra, det burde ikke være så komplisert?

[...]

Diskusjonen om Eta Beta blei så omfattande at eg har vald å flytte han til ein eigen tråd om emnet.

• edited November -1

Noen som har lest det nye "Hall Of Fame" julehefte?

• edited November -1

Hva er det for noe?

• edited November -1

Christer skreiv:

Hva er det for noe?

Julehefte med Hall Of Fame design.

• edited November -1

Som inneholder alle de beste jule historiene eller no?

• edited November -1

Christer skreiv:

Som inneholder alle de beste jule historiene eller no?

Har bare sett coveret i en butikk. Skal kjøpe senere i kveld. Tror det er viet e`n tegner. Var det Scarpa, mon tro?

• edited November -1

Kult, må jeg få tak i. Den er ikke på Inducks ennå. Har oppdaget Scarpa skikkelig nå, har nettopp lest stjernereporteren. Kanonbra historie!

• edited November -1

Har juleheftene kommet ennå? Skulle ikke de komme først neste uke?

• edited November -1

Juleheftet kommer til uka. Hall of Fame julehefte med Romano Scarpa.

HOF julehefte

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Juleheftet kommer til uka. Hall of Fame julehefte med Romano Scarpa.

HOF julehefte

Jeg kjøpte Carl Barks Jul i går, så det er nok enkelte butikker som legger ut juleheftene tidligere enn andre.

• edited November -1

Hvilke(n) historie(r) inneholder Hall of Fame juleheftet?

• edited November -1

Chrisron skreiv:

Hvilke(n) historie(r) inneholder Hall of Fame juleheftet?

Mikke Mus og Donald Duck - et Julemysterium ( I OA 54051-A)
    + 3 siders artikkel av David Gerstein (verd pengene alene)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?