Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hall of Fame

1246793

Comments

• edited November -1

Eg trudde faktisk at bok nr 9 skulle vere Don Rosa 3, så eg vart litt skuffa då eg såg at den ikkje var det, men eg må seie at skuffelsen forsvann fort etter at eg hadde lese den. Den var jo faktisk ganske bra! (men det var f*** så lite disneypreg over den)

• edited November -1

Hm... spørst kva du meinar med disneypreg. Følte det var **veldig** disneypreg over den, eg. Den preika kjerneverdiar side opp og side ned - veldig Disney. Den hadde sterke eventyrelement - igjen veldig Disney.

Dersom du med "disneypreg" meinar "klassisk Donaldblad-preg" så er eg einig... men dersom du har lese litt Donald Pocket òg, og ikkje berre det normale bladet, så meinar eg at heller ikkje det stemmer. Denne typen historiar er det flust av i pocketene, så det er absolutt "typisk Donald" i den forstand. Og alle Duck-karakterene sine personlegheitar var godt ivaretatt i historia.

• edited November -1

andungen kvakk kvakk skreiv:

ANDonym skreiv:

Enig med deg. Da måtte vi i så fall fått en "Pat & Carol McGregory-bok". Det er jo de som har skrevet disse historiene. Forresten, er det noen som vet om det er flere sånne historier i vente?

Småpirk kanskje, men de heter vel McGreal til etternavn:)

Au da! Beklager, det gikk litt fort i svingene. Skal skjerpe meg :-)

• edited November -1

Loke Aesir skreiv:

Må vedgå at fantasypocketer som "A Game of Thrones" er betre i mine auge, ja... men kan gå med på at "Dragenes herre" er den beste Donald-fantasy-pocketen...

Pssst... HOF er hardcover IKKE pocket.

• edited November -1

"Dragenes herre" er ei pocketbok. "Drageherrenes rike" er den siste Hall of Fame-boka.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Loke Aesir skreiv:

Må vedgå at fantasypocketer som "A Game of Thrones" er betre i mine auge, ja... men kan gå med på at "Dragenes herre" er den beste Donald-fantasy-pocketen...

Pssst... HOF er hardcover IKKE pocket.

...ja? Det veit eg då? Eg likte jo "Drageherrenes rike" betre enn "Dragenes herre", og den einaste grunnen til at eg kunne sei ""Dragenes herre" er den beste Donald-fantasy-pocketen" er at "Drageherrenes rike" **ikkje** er ein pocket.

• edited November -1

Loke Aesir skreiv:

Hm... spørst kva du meinar med disneypreg. Følte det var **veldig** disneypreg over den, eg. Den preika kjerneverdiar side opp og side ned - veldig Disney.

Det er då ikkje berre disny som gjer d.

Den hadde sterke eventyrelement - igjen veldig Disney.

sant nok, men også veldig Star Wars, LOTR, etc

Dersom du med "disneypreg" meinar "klassisk Donaldblad-preg" så er eg einig... men dersom du har lese litt Donald Pocket òg, og ikkje berre det normale bladet, så meinar eg at heller ikkje det stemmer. Denne typen historiar er det flust av i pocketene, så det er absolutt "typisk Donald" i den forstand

Eg leser ein del DP, ja, og sjøl om DP-historiane er ok, synes eg ikkje dei har noko ordentlig disneypreg over seg.

Og alle Duck-karakterene sine personlegheitar var godt ivaretatt i historia.

Forsåvidt einig i det. Eg skulle forresten ynskje at eg kunne gjere ein liten forandring i historia: la oss seie at Skrue hadde fått ein sjanse til å grafse til seg noko edelt metall, og difor verkeleg hadde tatt parti med dei onde! Det kunne blitt bra. (Nevøane måtte då sjølsagt greie å få han motvillig over på rett sia til slutt)

• edited November -1

Kristian Rødvand skreiv:

Loke Aesir skreiv:

Hm... spørst kva du meinar med disneypreg. Følte det var **veldig** disneypreg over den, eg. Den preika kjerneverdiar side opp og side ned - veldig Disney.

Det er då ikkje berre disny som gjer d.

Den hadde sterke eventyrelement - igjen veldig Disney.

sant nok, men også veldig Star Wars, LOTR, etc

Joda, men eg sa ikkje at Disney hadde copyright på dei tingene, heller. ;-)

Dersom du med "disneypreg" meinar "klassisk Donaldblad-preg" så er eg einig... men dersom du har lese litt Donald Pocket òg, og ikkje berre det normale bladet, så meinar eg at heller ikkje det stemmer. Denne typen historiar er det flust av i pocketene, så det er absolutt "typisk Donald" i den forstand

Eg leser ein del DP, ja, og sjøl om DP-historiane er ok, synes eg ikkje dei har noko ordentlig disneypreg over seg.

Der er me faktisk einige - likar DP-historiane, ofte betre enn dei i DD&Co, men dei er liksom ikkje like... disney.

Og alle Duck-karakterene sine personlegheitar var godt ivaretatt i historia.

Forsåvidt einig i det. Eg skulle forresten ynskje at eg kunne gjere ein liten forandring i historia: la oss seie at Skrue hadde fått ein sjanse til å grafse til seg noko edelt metall, og difor verkeleg hadde tatt parti med dei onde! Det kunne blitt bra. (Nevøane måtte då sjølsagt greie å få han motvillig over på rett sia til slutt)

Både òg. Føler dette er gjort så altfor mange gonger i andre historiar. Dersom dette var den fyrste Duckhistoria eg hadde lese, så absolutt, det ville forbetra historia... Men som det var blei eg faktisk overraska over at det IKKJE skjedde, og dette underbygde jo den familiesamhaldsbodskapen som dei forsøkte drive gjennom - sjølv Skrue har kun ein prioritet i denne historia, og det er nevøene.

• edited November -1

Mathias bøgh skreiv:

Hall of Fame 10 bliver Don Rosa 3 bogen, som vist nok skulle indeholde de 9 første historier han lavede til Egmont. Hall of Fame 11 er jeg ikke helt sikker på, godt nok siger Inducks at det bliver med Dann Jippes, men vi så jo at HOF 9 ifølge Inducks skulle have været med William Van Horn men det blev den ikke. Vi får se.

Hmm.. lidt sent at svare, jeg ved det, men jeg har ikke tid til at følge forumet 100% for tiden. Og måske har nogen endda allerede svaret på dette senere i tråden ;-)

Listen over titler på uudgivne, danske HOF-bøger stammer fra Egmont, men den kan kun ses som foreløbig -- ikke endelig. Således er der lavet lidt om på tingene, siden du skrev dette indlæg, og listen siger nu:

8: Carl Barks 2 (31. okt 2005)
    9: Don Rosa 3 (21. nov 2005)
    10: Dragon Lords (2006)
    11: Daan Jippes (2006)

• edited November -1

Pryds skrev:

8: Carl Barks 2 (31. okt 2005)
    9: Don Rosa 3 (21. nov 2005)
    10: Dragon Lords (2006)
    11: Daan Jippes (2006)

Tak for svaret. Men kan det virkelig passe at bog nr. 9 udkommer d. 21 nov. bare en lille måned efter udgivelsen af Carl Barks bogen?

• edited November -1

Kommer HOF i bare ett opplag?

• edited November -1

Det veit sannsynlegvis ingen før det har gått ei stund.

• edited November -1

Tipper den første boken kommer i flere opplag siden det er den de bruker som lokkemat til 99,- i alle annonser.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Tipper den første boken kommer i flere opplag siden det er den de bruker som lokkemat til 99,- i alle annonser.

Ja, det er sikkert!

Helen skreiv:

Hvordan går det med deg AUDUN, husker at du ventet så spent på den første boka.
    Har den kommet og ble du fornøyd?? :-)

Den har kommet, det har også Scarpa-boken, og jeg ble utrolig fornøyd med begge to!
    Det er ingen tvil om at dette verket er en strålende suksess!
    Og hvor mange bøker har du da, Helen?
    :)

• edited November -1

Audun McDUCK skreiv:

Det er ingen tvil om at dette verket er en strålende suksess!
    Og hvor mange bøker har du da, Helen?
    :)

Venter på bok nr. 10 som kommer i desember. Det tror jeg er Don Rosa nr. 3.
    Gleder med veldig til den.
    Er også veldig fornøyd med bøkene, så du kan bare glede deg framover. Gir oss en fin mulighet til å bli litt mer kjent med enkelte tegnere, eller skal vi si kunstnere, siden tegneserier har blitt godkjent som den niende kunstart.

• edited November -1

Jeg har bare fått to bøker enda, men jeg også syns det er morsomt å lære litt mer om de forskjellige tegnerne/forfatterne. Jeg har for eksempel funnet ut at de historiene jeg har likt best, har vært tegnet av Romano Scarpa. Tidligere la jeg ikke merke til hvem som var tegner/forfatter av de forskjellige historiene, mens nå er det det første jeg ser etter om. Helt genialt å lage en sånn sserie som HOF og jeg gleder meg til neste bok!

• edited November -1

Ser at VG avslører i alle fall en bok som senere kommer i Hall of Fame...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=297949

• edited November -1

Tommy skreiv:

Var på tiden at også de store heltene kommer inn i Hall of Fame. Jeg er blitt ganske lei av de evige maset om Carl Barks og Don Rosa. Alle vet jo at de to ikke engang når de skikkelige heltene opp til knærne engang (og det selv om de står på hverandres skuldre). Var på tide at Egmont kommer med denne boken. Jeg har ventet på den lenge. Siden både Carl Barks og Don Rosa har fått flere bøker så er det vanlig høfflighet at det også kommer flere bøker fra disse.

• edited November -1

Jørn McDuck skreiv:

Tommy skreiv:

Var på tiden at også de store heltene kommer inn i Hall of Fame. Jeg er blitt ganske lei av de evige maset om Carl Barks og Don Rosa. Alle vet jo at de to ikke engang når de skikkelige heltene opp til knærne engang (og det selv om de står på hverandres skuldre). Var på tide at Egmont kommer med denne boken. Jeg har ventet på den lenge. Siden både Carl Barks og Don Rosa har fått flere bøker så er det vanlig høfflighet at det også kommer flere bøker fra disse.

Olaf dette bør du moderere bort. Så lenge du ikke godtar omtale av KISS her så bør heller ikke denne dårlig skjulte henvisningen til Black Sabbath og/eller Sex Pistols få bli stående.

• edited November -1

Kanskje du heller skulle sende en PM til Olaf istedet, Sigvald?! Så kanskje du hadde fått et hyggelig svar tilbake som <Hyggelig at du ser etter sånne ''feil'' i forumet, Sigvald, men jeg velger å la det stå som sånn det står nå> ! ;)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?