Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hall of Fame

1356793

Comments

• edited November -1

Loke Aesir skreiv:

Ser at Avalon i Bergen har tatt inn ein del fine pocketer med "Dragonlords" no... blir hardt å halde seg frå å kjøpe dei medan eg ventar på HoF-boka, gitt...

Det er denne utgivelsen du mener ??

http://www.gemstonepub.com/disney/issue.asp?ItemNo=34462

Var den bra :)

• edited November -1

Jeg lurer på hvor lang vi er kommet med HoF i Norge?
    Jeg venter på min åttende bok som kommer om noen dager

• edited November -1

$md skreiv:

Hittil har 8 HoF-bøker kommet ut i Norge, så om ikke lenge får vi den 9. boka i postkassen.

• edited November -1

Arnstein skreiv:

$md skreiv:

Hittil har 8 HoF-bøker kommet ut i Norge, så om ikke lenge får vi den 9. boka i postkassen.

Så det vil si at jeg ligger en bok etter?

• edited November -1

Idag fikk jeg den nye HOF boka i posten. Den norske tittelen er "Drageherrenes rike". Blir nesten rart å lese en HOF bok der jeg ikke har lest noe av innholdet fra før :)

Det bekreftes også at neste bok blir Don Rosa bok 3.

I tillegg fulgte Egmonts høstkatalog med boka. I den kan man bestille blant annet en HOF kalender med forskjellig tegner hver måned.

• edited November -1

$md skreiv:

Arnstein skreiv:

$md skreiv:

Så det vil si at jeg ligger en bok etter?

Det virker slik, ja. Kan hende du bestilte litt senere enn oss som bestilte først?

• edited November -1

chrisron skreiv:

Idag fikk jeg den nye HOF boka i posten. Den norske tittelen er "Drageherrenes rike". Blir nesten rart å lese en HOF bok der jeg ikke har lest noe av innholdet fra før :)

Det bekreftes også at neste bok blir Don Rosa bok 3..

Og jeg må innrømme at etter å ha sett på innholdet i bok nr. 9, så gleder jeg meg faktisk til bok nr. 10, med noe som tross alt er gode Disney-serier i Barks ånd, i motsetning til dette Pokemon-lignende fantasy greiene. Min smak er det iallfall ikke.

• edited November -1

Ikke min smak heller, men siden jeg ikke har lest boka ennå prøver jeg å være positiv.

• edited November -1

Vel, min smak er det! Ikke hvis jeg får for mye av det så klart, men jeg har nå alltid likt Fantasy-stilen, jeg!
    Jeg synes historien var utrolig bra! Historien og tegningene! Stilen til Cavazzano er skikkelig fin! (det er nå i alle fall min mening da) :-)
    Kanskje litt typisk Ringenes Herre, men det gjør ikke noe.

• edited November -1

Må nesten ta turen innom Bruktbokhandelen og sjå om eg finner "World of the Dragonlords" der. Den norske får eg jo ikkje tak i ...

• edited November -1

Ikke skyt meg for å ha skrevet dette, men jeg synes dette var den beste boken i Hall of Fame så langt. Drageherrenes rike var jo helt sykt bra tegna av Cavazzano, og herr Ericson har gjort en super jobb med manuset.
    Men neste bok blir vel også bra, med Don Rosa.
    Videre i Hall of Fame serien håper jeg vi får en Floyd Gottfredson bok snart. En César Ferioli med opprøret i Shambor serien, den historien om de kulene, eller tåkeøya hadde jeg heller ikke protestert mot å få servert.

• edited November -1

Christiffer skreiv:

Ikke skyt meg for å ha skrevet dette, men jeg synes dette var den beste boken i Hall of Fame så langt.

Jeg synes det er veldig synd at du må skrive slikt. Med det tenker jeg på at du må be om unnskyldning for å ha en smak som du tror kan være støtende på enkelte her. Du behøver **ikke** å be om unnskyldning for at du har andre favoritter enn det enkelte andre og meg har her på forumet.

Er virkelig takhøyden blitt så lav her inne at vi må be om unnskyldning hvis vi måtte mene noe som kan støte enkelte og sette andre tegnere/manusforfatter i ett dårlig lys. Hvorfor er det blitt slik at å fremheve sin persolige smak er en fornærmelse mot både den ene og den andre. Meget synd synes jeg og jeg kan ikke la være å lure på hvorfor det er blitt slik heller. Vi kan vel hver enkelt gjøre oss opp en oppfatning om akkurat det.

Drageherrenes rike var jo helt sykt bra tegna av Cavazzano, og herr Ericson har gjort en super jobb med manuset.

Men det er denne utgivelsen

det er snakk om for de av oss som ikke vil kjøpe Hall Of Fame utgivelsen ??

• edited November -1

det var vel egentlig ment litt som en spøk, selv om du skriver på alles vegne. Jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre mener om min "spesielle" smak, som jeg egentlig ikke har. For jeg liker alle forfattere og tegnere i Hall of Fame serien, og kunne ikk satt dem i rekkefølge, bortsett fra førsteplassen som alltid vil være den den er.

• edited November -1

Christiffer skreiv:

En César Ferioli med opprøret i Shambor serien, den historien om de kulene, eller tåkeøya hadde jeg heller ikke protestert mot å få servert.

Enig med deg. Da måtte vi i så fall fått en "Pat & Carol McGregory-bok". Det er jo de som har skrevet disse historiene. Forresten, er det noen som vet om det er flere sånne historier i vente?

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Loke Aesir skreiv:

Ser at Avalon i Bergen har tatt inn ein del fine pocketer med "Dragonlords" no... blir hardt å halde seg frå å kjøpe dei medan eg ventar på HoF-boka, gitt...

Det er denne utgivelsen du mener ??

Var den bra :)

Den der eg såg, ja.

Har forøvrig òg fått og lese HoF-boka no, og joda, dette var bra til Donald-fantasy å vere. Ein del unødvendig overpoengtert moral/familie-leksjoner var der, men karakterene var veldig seg sjølv - Donald var Donald, trillingene var trillingene, og Skrue var **veldig** Skrue. Absolutt ei solid bok, og sjølv om eg kanskje føler at den ikkje passar heilt inn i HoF-serien så er eg glad dei lurte den inn likevel, dette var bra. Og at heile boka er ei einaste lang samanhengande historie er ein bonus. Eg kunne tenkt meg litt meir eksponering av den framande verda Duck-familien kjem til i historia framfor overnemnde stadige hamring på moralleksjonene (som var heilt greie, for all del, berre litt vel overdrevent tydeleggjorte litt vel ofte) - til dømes kjem det ikkje klart fram at den morkefestninga me ser i løpet av historia er berre ein av mange tilsvarende før heilt mot slutten. Har eit par småtterier til å klage på, men skal la vere for å ikkje spoile så mykje.

Men eg likte den. Eg er rett nok fantasy-geek, men eg trur det på mange måtar er meir eit minus enn eit pluss her, då eg har forhaldsvis mykje god fantasylitteratur i bakhovudet som eg automatisk samanliknar med, og det har så klart ikkje ein tolvkapitlers teikneserie med fokus på Duck-familien sjanse til å konkurrere med.

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Enig med deg. Da måtte vi i så fall fått en "Pat & Carol McGregory-bok". Det er jo de som har skrevet disse historiene. Forresten, er det noen som vet om det er flere sånne historier i vente?

Småpirk kanskje, men de heter vel McGreal til etternavn:)

• edited November -1

Fikk den boken i går og har komt til 10'ende kapittel. Tsja syntes det er en helt grei historie, men den hadde nok tatt seg litt bedre ut som en stor pocket bok som "dragenes herre" (mener det var det den het). Men alt i alt en helt grei bok.

• edited November -1

Ueinig. I motsetning til dei stort sett vanleg konstruerte historiane i "Dragenes herre" o.l. var denne historia veldig estetisk og visuell - merk alle sidene utan ei einaste tekstboble. Dette meinar eg gjer seg langt dårlegare i pocketformat enn i bok/albumform.

Men eg må tilstå at på plottet følte eg kanskje at det mangla litt... blei litt vel generic fantasy for meg. Men det var veldig godt gjennomført, og det trekker opp. Og veldig god bruk av personlegheitane til dei fem i Duck-familien, særleg likte eg den umiddelbare opportunismen og manipuleringa dei viser i Skrue i problematiske situasjonar. Og få lange historiar er nesten alltid betre enn mange korte, i mi bok, så eg håpar på meir HoF-bøker i denne stilen, skjønt det er kanskje ikkje så sannsynleg. Kva med historiane om Mikke, Langbein ("fetteren til Alf") og Tåkefyrsten? DET er god Disney-fantasy, det. Det var vel ein DP som hadde tre, og så hugsar eg ein i ein julepocket...

Likte scenene med folk i Andeby som sakna dei medan dei var borte, forresten.

• TedTed
    edited November -1

Den beste fantasy-pocketen som hittil er gitt ut, syns jeg er "Dragenes herre":-) Noen andre meninger?

• edited November -1

Må vedgå at fantasypocketer som "A Game of Thrones" er betre i mine auge, ja... men kan gå med på at "Dragenes herre" er den beste Donald-fantasy-pocketen...

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?