Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Hall of Fame

17810121393

Comments

• edited November -1

Jeg blir personelig litt skuffa hvis det ikke kommer noen Don Rosa 4. Det skulle jo komme **en** Rosa-bok, og **en** Barks-bok i året...

• SvKSvK
    edited November -1

Er denne listen offisiell, da? Det som undrer meg mest med listen (hvis den er reell), er at det enda ikke er planlagt en Gottfredson-bok.

• edited November -1

Jeg syntes også at det bør komme en Gottfredson-bok. Han er vel regnet som en enda større Mikke-tegner en Murry?

• edited November -1

Ikke bare er han regnet som det, han er det også.

• edited November -1

Vegar skreiv:

Helt enig.

• edited November -1

Jonas Larsen skreiv:

Vegar skreiv:

Helt enig.

Ja, jeg er enig i det , jeg også.

• edited November -1

Det kan jo hende det kommer en Gottfredson bok i 2007, hvis HOF fortsetter et år til vel og merke.

• edited November -1

HOF vil nok fortsette i mange år. Egmont går nok i overskudd på denne serien.

• edited November -1

*Kremt* Er det berre eg som savnar "Fattigmannsspeilet" i Van Horn-boka??

• edited November -1

Kristian Rødvand skreiv:

*Kremt* Er det berre eg som savnar "Fattigmannsspeilet" i Van Horn-boka??

Nei, jeg også :-)

• edited November -1

Eg er personleg av den oppfatning at dersom bok nummer 16 er Don Rosa, er kravet om ei bok i året oppfylt. ettersom det då i snitt blir kvar femte bok (ok, det blir seks bøker etter, men mellom bok 1 og 5 var det jo berre fire bøker, så DET bør gå opp i opp).

Eg har ein mistanke om at Gottfredson har vore prega av eit eller anna rettigheitsproblem. Har vore fleire mailar på DCML der folk har ytra ønsker om at dei skulle trykke Gottfredson-striper og det har kome fram at dei ikkje har rett til det (utan at eg har klart å fordype meg i kvifor). No har imidlertid Gemstone klart å gjera noko med dette slik at dei i WDCS #667 trykker «Pflip's strange power» frå 1948 og lover at slikt kan gjenta seg. Mi gjetning er at eit eller anna problem har vore oppe, og at ei Gottfredson-HOF-bok har stått på vent inntil dette problemet var løyst -- og at vi difor burde få det relativt snart.

• MacMac
    edited November -1

Jag trodde att dom höll tillbaka med en Gottfredson-bok för att folk skulle fortsätta prenumerera, men att det har något med rättighetsproblem låter inte alls konstigt. Det är ju inte alls särskilt mkt som trycks av Gottfredson idag om man jämför med hur mkt gammalt Barks-material som tas upp hela tiden.

• edited November -1

Hm... Vet det gikk rykter om en tysk HOF: Gottfredson, den skulle etter sigende komme som bok nr. 8 i serien. Etter å ha snust litt i tyske fora, ser det ut som at dette var en trykkleif, men nye rykter har oppstått rundt bok nr. 10... Noen som vet noe mer rundt dette? For om tyskerne får det til, burde det vel være muligheter i Skandinavia også?

• MacMac
    edited November -1

Det verkar som att tyskarnas HOF skiljer sig lite från de skandinaviska, dom verkar aldrig ha fått någon Barks-bok, utan istället fått en med Jan Gullbransson. Men visst, får dom en Gottfredson, borde det ju vara möjligt att vi också får en inom en snar framtid!

• edited November -1

Men Gottfredson i Hall Of Shame sitt bokformat blir det noe bra ?? Det er striper som må settes sammen. Fire i høyden på en slik side blir veldig trangt, og tre i høyden blir mye luft rundt. Skal noen gi ut Gottfredson så vil jeg en bok i liggende utgave hvor bredden er større enn høyden. Litt slik som de siste bøkene i serien med den geniale serien Tommy & Tigeren. Så jeg sier ja til Gottferedson, men nei til det i Hall Of Shame serien/formatet.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Men Gottfredson i Hall Of Shame sitt bokformat blir det noe bra ?? Det er striper som må settes sammen. Fire i høyden på en slik side blir veldig trangt, og tre i høyden blir mye luft rundt. Skal noen gi ut Gottfredson så vil jeg en bok i liggende utgave hvor bredden er større enn høyden.

Precis! Och omredigering av strippar tar tid! Tänk på att HOF-schemat är ganska pressat, framför allt som de utkommer samtidigt som CBSV. I Norge verkar ni ha fått några samlingsvolymer med gamla dagstidningsserier i svart-vitt - stora blågröna böcker. Där tycker jag personligen Gottfredson hade passat bra - i svart-vitt, som de ursprungligen var tänkta att läsas, och i oredigerat format stripp för stripp. Fast en Gottfredson HOF hade jag inte sagt nei till det heller - naturligtvis! Ett HOF utan Gottfredson känns inte komplett - som att ge ut en bokserie om berömda boxare utan att nämna Muhammed Ali.

• edited November -1

germund skreiv:

Precis! Och omredigering av strippar tar tid!

Jeg vil ikke ha omredigering, jeg vil ha ett annet format enn Hall Of Shame på utgivelsen :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Jeg vil ikke ha omredigering, jeg vil ha ett annet format enn Hall Of Shame på utgivelsen :)

Jag sökte just på "Hall of Shame" i forumet men kunde inte hitta din motivering till "Hall of Shame"-begreppet. Skulle du kunna sammanfatta igen? Visst hade jag gjort mycket annorlunda om jag själv hade designat böckerna och valt ut tecknare och serier, men jag minns också 80-talet när det var otänkbart att ens skriva ut tecknarnas namn i Donald Duck-bladet. Vi har kommit långt sedan dess.

• edited November -1

Jeg kjøper de enkeltutgivelser jeg vil ha for 350,- NKR pr stk. Dette er prisen for en bok på under 200 sider i ett land hvor vi ikke har moms(merverdiavgift) på bøker. I tillegg er jeg grådig irritert over ""kinderegg mentaliteten"" med denne serien. Serien består egentlig av tre serier

1) Don Rosa Samlede Verk (DRSV)
    2) Det beste av det beste fra de andre beste tegnerene.
    3) Carl Barks resirkulert på nytt igjen, systematisert etter tema.

Den siste irriterer meg mest sammen med distribusjonen (abonement i Norge). Jeg er fullstendig klar over at det jeg ikke liker med denne serien kanskje er det andre elsker med den, men nanvet er satt ut i fra mine personlige preferanser. Prisen kontra hva en får igjen for pengene påvirker også slik at navnet til slutt blir Hall Of Shame.

Hvem som burde skjemmes vet jeg ikke, men enkelte andre fordeler stadig vekk det ansvaret her på forumet :)

• edited November -1

Må nok skuffe deg med at sjølv om eg er einig i at prisen er litt stiv, så har eg ingenting i mot at dei kombinerar tre seriar på den måten, då eg er redd ingen av dei ville solgt særleg godt utan DRSV-biten på eiga hand, og DRSV på eiga hand ville ha blitt ferdig veldig, veldig fort. Og at det er abonnement er jo berre hyggeleg, har altfor mange ting å hugse på utgivelsesdatoene for som det er.

Når ein attpåtil kan be om å sleppe kjøpe enkeltbøker i serien ser eg ingen problemer med det.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?