Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Tankeeksperiment: Don Rosas beste?

2»

Comments

• edited November -1

Å plukke ut Don Rosas beste historiar er for meg umuleg. Eg elskar dei all som ein! Nei gje meg heller DR's samlede verker! (og det får eg vel, med mindre Hall of Fame går inn)

• edited November -1

Jørn Inge Frostad skreiv:

...og eg lurer på korleis dei skal greie seg med 15 HOF-bøker når det kjem ut ei Don Rosa-bok på kvar femte. Dei er jo ikkje komne lenger enn så vidt til første Skrues Liv-historie ved den tredje boka, vel?

Hehe...tipper de går litt lenger, jeg....

• edited November -1

Jørn Inge Frostad skreiv:

...og eg lurer på korleis dei skal greie seg med 15 HOF-bøker når det kjem ut ei Don Rosa-bok på kvar femte. Dei er jo ikkje komne lenger enn så vidt til første Skrues Liv-historie ved den tredje boka, vel?

Det var noen her inne som hadde snakket med egmont, og da hadde egmont uttalt at Hall of Fame ville fortsette så lenge det er interesse for det.

Don Rosas beste:

The Son of the Sun
    Last sled to Dawson
    The Crocodile Collector
    His Majesty, McDuck
    The Crown of the Crusader Kings
    The Last Lord of El Dorado
    The Dutchman's Secret
    The Sharpie of the Culebra Cut
    The Lost Charts of Columbus
    The Treasure of the Ten Avatars
    The Vigilante of Pizen Bluff
    The Universal Solvent

• edited November -1

Her blir det litt blanding av Engelsk og Norsk, siden jeg bare har sett på hva dere andre har skrivi, isteden for å finne fram tittelen på Norsk.

- Siste herre av Eldorado. En av de beste eventyr historiene hans.

- De ti Avatarene. Også en av de beste eventyr historiene hans, hakket bedre en eldorado.

- The Dutchman's secret. Jeg bare liker den.

- GLEM DET! Jeg synnes denne faktisk e bedre enn går på veggen, men allikevel..

- Går på veggen.

- On stolen time. En utrolig morsom historie.

- Kong Skrue av Skrueriket. jeg liker tanken med at Pengebingen blir en egen stat.

Det blir vel ganske nøyaktig ca. 150 sider med litt slingringsbånn:)

• edited November -1

en drøm for livet

glem det

tidstyvene

visdommens voktere

fabelaktig dyreliv

de ti avatarene

3 caballeros rir igjen

tre lystige fyrer rir igjen

denne lista er ut ifra personlige favoritter. de to siste mest fordi jeg ha sett filmen "3 caballeros" ca 20 ganger og fortsatt ikke er lei...

• edited November -1

krice skreiv:

Denne lista er ut ifra personlige favoritter. de to siste mest fordi jeg ha sett filmen "3 caballeros" ca 20 ganger og fortsatt ikke er lei...

Denne filmen er selvsagt viktig fordi den har inspirert Don Rosa, ut over det er den kun et laaangt gjesp. Den har vært vist på møter i DDF(r) og da har vi diskutert om de som har laget filmen har vært i LSD-rus eller annen rus - noe er det i hvert fall.

Er det forresten noen her som vet om fortauet med det spesielle mønsteret som vi ser i siste ruten i "The Magnificent Seven (Minus Four) Caballeros" finnes i filmen "Saludos Amigos"? AC, Thomas og jeg har ikke funnet dette i "3 Caballeros".

• edited November -1

95% sikker på å ha sett dette fortauet i saludos amigos, ja.
    Og ellers vil jeg bare si at smaken er som baken, og takk for det

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?