Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Min første Donald-historie på trykk

2»

Comments

• edited November -1

Gratulerer :) Gleder meg :)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Har akkurat fått vite at historia kjem ut på norsk i DD&Co 49/05.

God service dette, Olaf!
    Jeg skal selvsagt kjøpe det bladet!

Nå venter vi bare på utgivelsestidspunktet for vinterens store høydepunkt "The Prisoner of White Agony Creek"...

• edited November -1

Nils Petter skreiv:

Takk for opplysningen! Jeg har ennå ikke sett tegningene, så jeg gleder meg stort. Og jeg er veldig spent på hvordan AOLs medlemmer tar imot historien.

Gleder meg stort til å lese denne historien og er litt spent hva en litt eldre donald leser kan ha funnet på av historie/plott.

Sigvald skreiv

...................."The Prisoner of White Agony Creek".............:

For det første er jeg ganske imponert over at du kan utrope dette til årets høydepunkt **UTEN** å ha lest historien. Don sender vel ikke deg ferske scans ?? Ikke jobber du i Egmont heller siden Olaf må være //løpegutt// for deg med alle mulige detaljer du har hengt deg opp i med deres utgivelsesepolitikk.

Det som **IKKE** imponerer meg er din fortsatt **manglende** **dannelse** og **høflighet** som du viser nok en gang i denne tråden. Her er temaet en ny norsk tekstforfatter sin første historie. Tenk så spennede det er, finnes det egentlig mange slike ? Og her kan du i tillegg spørre personen som har skrevet historien direkte **uten** at Olaf må være løpegutt med dine spørsmål til Egmont nok en gang.
    Og hva kommer du trekkende med av uttalelser i denne tråden. Jo den vanlige **hva** **med** **Don** **rosa** avsporingen din. Du må gjerne diskutere din store helt Don opp og ned og i mente men kan du **slutte** å sabotere hver eneste tråd her på forumet med han, det er det som blant annet kalles dannelse og høflighet.

Slutt på dagens tips til Sigvald og tilbake til tema:

Nils Petter har du fått antatt flere historier hos Egmont ? har du flere på vei inn i redaksjonslokalene ??

• edited November -1

Eg hadde mine svært gode grunnar for å spørja redaksjonen om når "Dime in Time" kjem på norsk. Eg har ikkje tilsvarande grunnar for å undersøke utgivingstidspunktet for "The Prisoner of White Agony Creek", difor spør eg heller ikkje om det. Vil jo ikkje vera til bry heller.

Støtter elles MikroMidas i at ein ikkje kan utrope ei historie til "vinterens store høgdepunkt" lenge før ein har lest denne historia.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Nils Petter har du fått antatt flere historier hos Egmont ? har du flere på vei inn i redaksjonslokalene ??

Nei, hos Egmont går tingene ganske seint. Jeg har fått tildelt en redaktør, og sendte ham 10 nye historie-ideer for en stund siden. Men jeg har ikke hørt noe.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Eg hadde mine svært gode grunnar for å spørja redaksjonen om når "Dime in Time" kjem på norsk. Eg har ikkje tilsvarande grunnar for å undersøke utgivingstidspunktet for "The Prisoner of White Agony Creek", difor spør eg heller ikkje om det. Vil jo ikkje vera til bry heller.

Støtter elles MikroMidas i at ein ikkje kan utrope ei historie til "vinterens store høgdepunkt" lenge før ein har lest denne historia.

Jeg beklager dersom mitt utsagn ble oppfattet som uhøflig overfor vår venn Nils Petter. Som før sagt ser jeg virkelig frem til DD&Co nr. 49/05.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Pocket skreiv:

Hvilket nummer var det Olaf Solstrand sin ble trykket i?

26/03, den andre i 35/04.

Og når kommer neste? Den kommer vel i Donald-bladet, ikke pocket, selv om det er en totalt ukjent tegner (for meg) som har tegnet historien? Louis et eller annet?
    Synd du har lagt ned hjemmesida og vloggen ("for a while"), med den infosida om de forskjellige Donald-historiene du har skrevet.

• edited November -1

Ja, men det er ingenting nytt å melde, diverre, sjølv om historia har vore ferdigteikna i snart to og eit halvt år er ho ikkje planlagt utgitt med det første. Og namnet er Luiz Podavin (dog er vel stavemåten diskuterbar).

• edited November -1

Nils Petter skreiv:

Vet ikke om det har noen allmenn interesse, men min første andehistorie, "A Dime in Time" er nå tydeligvis kommet på trykk i Finnland. Den finske tittelen er så vidt jeg kan finne ut "Ajastettu ensilantti" og koden er D/D 2003-043. Har ikke sett Vicars tegninger ennå, og det er visst ikke helt bestemt når den kommer i Norge, men det blir en gang til høsten. Stor takk til fødselshjelper Olaf.

Og gratulerer med utgivelse i Frankrike!

• edited November -1

Er den kommet ut der? Takk for opplysningen!

• edited November -1

Noe nytt om når/om den har kommet i trykk i Norge? Har lyst til å lese den :)

• edited November -1

Lurte på om det hadde skjedd et eller annet merkelig her, siden en del innlegg som har blitt skrevet plutselig var vekke. Men oppdaget så at dette jo er en helt annen tråd om samme emne. Litt merkelig at denne ble trukket fram på akkurat samme dag som jeg trakk fram den andre gamle tråden om samme emne.

Uansett, sjekk http://www.andebyonline.com/forum/1525

Historien kom på trykk i norge i DD&Co 49/2005.

(edit: ser at du kanskje mener Olafs tredje historie, og ikke Nils Petters første. I så tilfelle er ikke den kommet på trykk ennå.)

• edited November -1

Hvordan får jeg tak i det bladet da ? Eller ligger storyen i PDF-fil på nettet?

• edited November -1

spretters skreiv:

Hvordan får jeg tak i det bladet da ? Eller ligger storyen i PDF-fil på nettet?

Du kan jo forsøke QXL eller andre nettauksjoner med jevne mellomrom. Bruktbutikker går også an hvis det er en i nærheten av der du bor.

• edited November -1

Fikk kjøpt bladet igår :) Hadde kjempe flaks.. Den lå i en usortert gruppe med blader, og jeg hadde ikke tenkt å se nøye igjenom, men fikk tilfeldigvis se det.

Likte historien din Nils Petter ! ¨Så keep on the good work ;)

• edited November -1

Takk for hyggelig tilbakemelding! Egmont har en del av mine ideer liggende til vurdering, så vi får se. Det kan vel også hende at jeg sender dem mer etter hvert, men akkurat nå er jeg så opptatt med min egen serie Hakkum (og jobb) at tiden ikke strekker til.

• LSLS
    edited November -1

Nils Petter skreiv:
    Egmont har en del av mine ideer liggende til vurdering, så vi får se.

Da kan vi vel kanskje vente oss en ny historie fra deg før tiåret er omme.
    Og nå er vel kanskje Tommy Kvarsviks historier på vei til Norge og Arild
    har jo tegnet noen historier med Olafs manus.Dette blir så og si noen fantastiske år fremover.Har foresten lest noen striper med Hakkum på internett,kjempebra!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?