Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Norska blad i Inducks?

123457

Comments

• Hvorfor indekserer du ikke selv, isteden for å forvente at folk skal betale tusenvis av kroner på disse utgivelsene?
  • Ingen av de tre Ultrahelter-pocketene var indeksert. Nå har jeg i hvert fall tatt en økt og fått på plass disse. Riktignok via online-indekseringen, så noen må oppdatere det derfra.
  • hgho, jeg forventer faktisk at det er flere samlere/donaldister enn meg som samler på noen/alle disse utgivelsene. Som før nevnt er mitt bidrag til INDUCKS/OUTDUCKS-prosjektet å holde den norske delen av OUTDUCKS ajour i forhold til en lang rekke utgivelser (bøker, julehefter, mm.) Jeg er bruker således både mer tid og mer penger på denne hobbyen enn ganske så mange her.

SvK, takk for innsatsen! Er det virkelig slik at indeksering via online-indekseringen ikke oppdateres automatisk? I så fall påligger det jo dem som har denne kompetansen ytterligere ansvar for indekseringen. Dersom indeksørene opplever indekseringen som en byrde (det har de selvsagt lov til) bør de i det minste legge til rette for at andre, som deg, kan indeksere direkte på egenhånd.

• Jeg abonnerer på CBA, så jeg kan indeksere de. Jeg har også temapocket 2013-6.
  • Er innholdet i CBA bøkene indeksert nå, men venter fremdeles på godkjennelse? 
  • Mikkel: Nei, ingen har sendt inn noe indeks for disse enda.

La inn det som lå til godkjenning av norske blader nå. Gjorde også en oppdatering av nye ikke-indekserte blader som Donald Spesial, Donald Duck Show, Mer Det beste fra DP, Ole Brumm osv. Så tror det meste av nye Disney-utgivelser skal være listet opp.

• Jeg sendte inn CBA3 nå, og begynner å jobbe med CBA2.
  • Flott jobbet!
  • Er INDUCKS rammet av en aprilsnarr? det kan ihvertfall virke sånn nå, topp 100 lista er totalt forandret, samlingen min er ikke lenger min egen og alle Carl Barks historier har tydeligvis opphørt å eksistere. 
  • Det ser ut som det er lite som fungerer på Inducks i dag i alle fall.
  • Jeg holder ikke lenger på å indeksere Carl Barks Andeby 1, men "Splitter Das Comic-Journal (CBA) 1".
  • Men nå ser det ut som alt er normalt igjen :)
  • Ønsker tilbakemelding på om noen regner det som en spoiler å indeksere innholdet i blader før de kommer i salg. Har også et par spesialtilfeller så tar det punktvis.

1. I morgen kommer det en ny type pocket i salg. Konseptet er en julakalender i tegneserieform, der boka inneholder 24 historier. To og to sider er fysisk sammensatt på samme måte som dopapir og må rives opp for å kunne lese historiene. Den er også laget slik at man ikke får til å se første side av hver historie uten å gjøre dette. Er det som spoiler å regne å indeksere hele innholdet i inducks før julaften?

2. I min familie har det alltid vært tradisjon å ikke lese noen julehefter før på julaften. Men de siste årene har jeg (av flere grunner) likevel indeksert Disney-heftene straks de kom i salg. Noen som synes dette ødelegger moroa?

3. I år har de fleste Donald Duck & Co blitt indeksert på torsdager. For annenhvert blad er dette 4 dager før det kommer i salg. Det hender også at butikker (spesielt Narvesen) selger bladene noen dager for tidlig. Burde man vente med å indeksere blader til salgsdag? Evt. hvor lenge etter?
  • Er ikke hele poenget med Inducks å se hva som er i de forskjellig utgivelsene? Hvis folk ikke vil vite hva som er i dem så får de vel bare la være å søke opp hva som er der?

Hvorfor skulle noen eventuelt søke opp et blad uten å ville vite hva som er i det?
  • 1.Så lenge denne utgivelsen faktisk er kommet i salg, bør det være kurant å indeksere. Om man velger å lese den som en julekalender er et individuelt valg. Jeg tenker at hvis jeg hadde tenkt i de baner, hadde jeg latt være å gå inn på denne utgivelsen i Inducks. Hvis man likevel gjør det, har man strengt tatt bare seg selv å takke hvis noe hadde blitt spolert.

2 og 3. Etter mitt syn er ikke det å indeksere innholdet i utgivelser for spoiler å regne. Dette er ren informasjon om utgivelsen, og man gjengir jo ikke handlingen i historiene.

Vet du forresten om historiene i denne julekalender-pocketen er nye historier, Frank ?
  • Vet du forresten om historiene i denne julekalender-pocketen er nye historier, Frank ?
    La inn en indeks av den straks jeg så rey sitt svar :) Så du kan sjekke selv. Det ser ut som det er noen få nye.
  • 5 av 24 er nye.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?