Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Norska blad i Inducks?

245678

Comments

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Med sennep?

Ja!! :) ... og ketchup.. :)

• edited November -1

Temaet i denne tråden har igjen fått stor aktualitet. Siste DD&Co som er ineksert er nr. 11. Vi er nå kommet til nr. 18.
    INDUCKS - Donald Duck & Co

Til sammenlikning har Stefan Persson sørget for at indekseringen av svenske KA&Co er up-to-date:
    INDUCKS - Kalle Anka & C:o

Niels Jakob Søe Loft er også up-to-date med den danske indekseringen (med unntak av noen hull her og der):
    INDUCKS - Anders And & Co.

Selvsagt må våre venner Eirik Birkeland og Einar Myre ha full rett til å prioritere annet enn INDUCKS, men det hadde vært en ubetinget fordel om andre kunne overtatt virksomheten etter disse. I så måte må vel AOL være en egnet arena i forhold til å verve nye INDUCKSører?

• edited November -1

Dette bringer eigentleg opp eit interessant tema: Kva er hensikten med Inducks?

For sjølvsagt er det ein fordel at alle utgivingar er up-to-date. Men er det eigentleg det folk bruker Inducks til?

Skal innrømme at eg sjeldan gjer det sjølv. Eg bruker Inducks når eg skal slå opp ting eg er usikker på kvar eg kan finne. Som regel involverer det gamle Barks-historier, eller historier frå 60-talet, eller historier som er eit par år gamle, eller andre ting eg ikkje har lest på ei stund. Blada som er utgitt dei siste par månadane må eg ærleg talt innrømme at eg ikkje i like stor grad trenger eit indeks over. Og det ser eg for meg at dei færraste eigentleg gjer? Det meste som er utgitt ganske nylig har ein jo framleis så friskt i minnet at ein klarer å finne fram til.

Er eg aleine om å ha denne haldninga, eller er nokre einige med meg? Det betyr sjølvsagt ikkje at det er noko negativt i å halde ting oppdatert, men ... ting som er utgitt dei siste månadane er det ekstremt sjelden eg føler behov for å slå opp. Eg veit ikkje om det er berre meg.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Blada som er utgitt dei siste par månadane må eg ærleg talt innrømme at eg ikkje i like stor grad trenger eit indeks over. Og det ser eg for meg at dei færraste eigentleg gjer? Det meste som er utgitt ganske nylig har ein jo framleis så friskt i minnet at ein klarer å finne fram til.

Så var det dette med at langt fra alle COA/INDUCKS-brukere abonnerer på norske DD&Co. Mine danske venner og andre utenlandske samlere er eksempler på dette.

• SvKSvK
    edited November -1

Personlig bruker jeg INDUCKS mest til å se på de nyeste utgivelsene. Dette fordi jeg liker å være informert av hva som utgis, siden det er få utgivelser jeg faktisk kjøper.
    Dette har ikke noe med at jeg bruker det som en guide til hva jeg skal kjøpe, men rett og slett vanlig nysgjerrighet. Derfor gjelder dette også noen andre land, som f.eks. Italia.

• edited November -1

Jeg bruker også Inducks flittig til å holde meg oppdatert på hvilke historier som blir utgitt i utlandet. Bruker selvsagt også Inducks til å søke på eldre historier/utgivelser, men det nye er minst like viktig for min del.

• edited November -1

Så lenge Inducks er fullt oppdatert når Olaf fyrer i gang NM i Donald er jeg fornøyd.

• edited November -1

Så fortjener Eirik ros for å ha indeksert årets DD&Co 12-15 :-)
    Forhåpentligvis får han også snart indeksert 16-18 slik at vi er ajour ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Sånn. Då har eg henta meg inn att, Sigvald! :-)

• edited November -1

Eirikb skreiv:

Sigvald skreiv:

Sånn. Då har eg henta meg inn att, Sigvald! :-)

Godt, jobbet, Eirik :-)

Olaf vil nok også sette pris på om du også sørger for komplett indeksering av hans "Giverglede" i #18. ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Olaf vil nok også sette pris på om du også sørger for komplett indeksering av hans "Giverglede" i #18. ;-)

Kvifor skulle eg setja pris på det? Eg har historia, eg. Eg veit kven som har skrive ho, eg veit kven som har teikna ho, eg veit kva ho handlar om. Då har eg ikkje bruk for eit indeks over den historia.

Historia *er* forresten komplett indeksert, det er berre ikkje synleg i COA enno.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Eg har ikkje tilgang til å redigere den danske historiefila. Det kjem når det kjem.

• edited November -1

Hvis våre kjære INDUCKSører etter hvert er ferdig med sommerferien ville i hvert fall jeg sette pris på om de hadde sørget for indeksering av de sise temapocketene: Gullfeber og Jorden Rundt ;-)

• edited November -1

Så er det på nytt full krise for norske Inducks:

Lite har skjedd siden i sommer. Seriøse og dyktige INDUCKSører som Einar Myre, Eirik Birkeland, Frank Aasgård og Tommy Kvarsvik har selvsagt full rett til å prioritere andre interesser enn Donald, dersom de skulle føle for det. Det som nå trengs er å rekruttere en eller flere nye norske INDUCKSører som kan overta stafettpinnen - I så måte er vel AOL-forumet et bra sted å ta dette opp?

For egen del ser jeg ikke at jeg har verken tid eller anledning til å påta meg en slik oppgave over lang tid. Derimot vil jeg fortsette min innsats for norske OUTDUCKS.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Lite har skjedd siden i sommer. Seriøse og dyktige INDUCKSører som Einar Myre, Eirik Birkeland, Frank Aasgård og Tommy Kvarsvik har selvsagt full rett til å prioritere andre interesser enn Donald, dersom de skulle føle for det. Det som nå trengs er å rekruttere en eller flere nye norske INDUCKSører som kan overta stafettpinnen - I så måte er vel AOL-forumet et bra sted å ta dette opp?

For egen del ser jeg ikke at jeg har verken tid eller anledning til å påta meg en slik oppgave over lang tid. Derimot vil jeg fortsette min innsats for norske OUTDUCKS.

Syte mindre, yte mere, så enkelt er det Sigvald.

• edited November -1

Hvordan fungerer dette? Kan hvem som helst indeksere? Eller må man godkjennes?
    Sikkert fornuftig med flere villige bidragsytere, men jeg antar at de ikke er enkle å få tak i.
    Hvor mange er det egentlig som kjøper det meste som blir gitt ut av Egmont når det gjelder Donald og hans venner..? Antar at det er en fordel å ha utgivelsene tilgjengelig for dette arbeidet...

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Syte mindre, yte mere, så enkelt er det Sigvald.

Jeg gjør min del ved å bidra regelmessig til oppdatering av Outducks.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Lite har skjedd siden i sommer.

Interessant at du kommer med dette dagen etter at jeg begynte å indeksere de manglende numrene av DD&Co som ikke er indeksert. La inn nr. 29 og 30 (ikke ekstrabladene) i går, og tenkte å ta noen flere i dag.

Full krise er vel kanskje å ta i litt? Men flere inducksører er selvsagt bare bra. Hvem som helst (som er registrert?) har muligheten til å klikke på "online-indeksering" og indeksere blader. Deretter må det som er lagt inn bli godkjent av en av de faste inducksørene.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Same korleis eg ser på dette, kan eg ikkje heilt sjå korleis dette kvalifiserer som «full krise».

• edited November -1

Så ser det igjen ut til å være krise for norske Inducks:

Siste DD&Co som er indeksert er #10, vi er nå kommet til #17 og ligger således snart 2 måneder på etterskudd. Seriøse og dyktige INDUCKSører som Einar Myre, Eirik Birkeland, Frank Aasgård og Tommy Kvarsvik har selvsagt full rett til å prioritere andre interesser enn indeksering av DD&Co, dersom de skulle føle for det. Dersom det er dette som er problemet, vil det være viktig er å rekruttere en eller flere nye norske INDUCKSører som kan overta stafettpinnen - I så måte er vel AOL-forumet et bra sted å ta dette opp?

Ettersom jeg ikke abonnerer er ikke dette en oppgave jeg selv kan overta. Derimot vil jeg selvsagt fortsette min innsats for norske OUTDUCKS.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?