Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Ole, Dole og Doffens far

edited July 2005 in Donaldisme

Har dere vært inne på http://goofy313g.free.fr/calisota_online/trees/myducktreebig.html før? Der er det masse avslørende fakta. Blant annet om ole dole og doffens far. Er dette bare tull fra tegnerens side tro?

«1

Comments

• edited November -1

Den der er vasa frem i fylla. Ignorer den.

• edited November -1

Einig, Einherje. Berre ignorer sida du, ANDonym. Eg trur forresten ikkje vi har fått noko offisielt bilete av faren til Ole, Dole og Doffen.

• edited November -1

Kvifor så mange negative tankar om slektstreet til Gilles Maurice? Når ein ser på det i kontekst, vil eg seie at dette er ei av dei beste Disney-fan-sidene på nettet.

Ikkje akkurat vasa fram i fylla, men det MÅ bli kaos av det. Det Gilles Maurice har prøvd på her, er nemlig å lage eit stamtre som kombinerer ALLE teoriar og slektsband som nokon gong er fremma i ei Disney-historie eller ei privat skisse. Det blir veldig mange band i alle retningar.

Denne er betre, fordi den har kommentarar:
    http://goofy313g.free.fr/calisota_online/trees/myducktree.html

Det står forsåvidt ingenting nytt om Ole, Dole og Doffens far her. Det som står om han, er henta mellom anna frå Sigvald (eg kunne ha sagt at det var henta frå dei private tankene til Don Rosa, men det stemmer ikkje heilt). Biletet er henta frå eit slektstre teikna av Mark Worden.

• edited November -1

Jeg syns ikke at det er et bra stamtre. Kansje fordi det er alt for innviklet men ogsaa fordi han har valt "gale" tegninger og brakt "ducktales" figrene med inn.

• edited November -1

En slags sammensettning av alle ande-univers, satt i orden og system. Er det noen som har "prøvd" dette treet og dets riktighet? Er det en vanntett teori, eller kan det motbevises?

• edited November -1

don rosist skreiv:

Jeg syns ikke at det er et bra stamtre. Kansje fordi det er alt for innviklet men ogsaa fordi han har valt "gale" tegninger og brakt "ducktales" figrene med inn.

Som sagt, han har brakt inn ALLE figurar.

Og kva er det som er så galent med dei teikningane som er brukt?

Pocket skreiv:

En slags sammensettning av alle ande-univers, satt i orden og system. Er det noen som har "prøvd" dette treet og dets riktighet? Er det en vanntett teori, eller kan det motbevises?

Dette treet held ikkje mål, så klart. Det er figurar her som har fleire fedre. Det er figurar her som er både søsken, søskenbarn og kjærester. Det er veldig mykje kaos. Men det prøver altså å samle ALLE band som er knytta i Duck-familien nokon gong.

• edited November -1

Så da kan det sees på som et slags kart og bevis på hvilket kaos som egentlig råder ande-slektene. Må ha vært uffattelig mye jobb å sette det sammen, eller kansje ikke for en som er skikkelig kunnskapsrik på alle disney-historier gjennom tidene.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Og kva er det som er så galent med dei teikningane som er brukt?

Dette er selvsagt bare min personlige mening.:)

• edited November -1

Har studdert stamtreet litt nermere og geenerelt saa er disse bildene nesten det beste han kunne gjort med SAA mange ander

• edited November -1

Sjekk ut William van Horn sitt tre. Ble laget i 1984
    http://goofy313g.free.fr/calisota_online/trees/vanhorntree.gif

• edited November -1

Pocket skreiv:

Rett og slett ett helt nydelig stamtre fra en person som overlater mye mere til leserenes **egen** fantasi en enkelte andre versjoner av stamtreet. Har ikke sett den der før, men jeg likte den storveis. Takk for at du delte den med oss Pocket.

• edited November -1

Van Horn sitt stamtre var kjempe bra men hadde det ikke staat at det var et tamtree hadde ikke eg vist det. Men tegningene er helt fantastiske.

• edited November -1

Til oppløsning laget Erik Hørte ODDs far en gang, men den ble ikke godkjent av Norske Egmont:(

• edited November -1

Pocket skreiv:

Beste stamtre jeg har sett, tror jeg.
    Men jammen godt han tegnet det før han introduserte Jubalon..

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Pocket skreiv:

Rett og slett ett helt nydelig stamtre fra en person som overlater mye mere til leserenes **egen** fantasi en enkelte andre versjoner av stamtreet. Har ikke sett den der før, men jeg likte den storveis. Takk for at du delte den med oss Pocket.

Diff skreiv:

Pocket skreiv:

Det er visst på tide å siterer Olaf før denne Van Horn tiljublingen tar helt overhånd:

Dette treet held ikkje mål, så klart...

Det sier jo ikke noe som helst om personenes innbyrdes slektskapsforhold. Dessuten har Gullbrand Gråstein ikke noe som helst der å gjøre uansett. Utover dette er det selvsagt en pen tegning.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det er visst på tide å siterer Olaf før denne Van Horn tiljublingen tar helt overhånd:

Det er vel på tide å sitere med selv **igjen**

Rett og slett ett helt nydelig stamtre fra en person som overlater mye mere til leserenes **egen** fantasi en enkelte andre versjoner av stamtreet.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

MikroMidas skreiv:

Pocket skreiv:

{{ Sjekk ut William van Horn sitt tre. Ble laget i 1984

Diff skreiv:

Pocket skreiv:

Eh.. Det Olaf skreiv der, var ikke om Van Horn stamtreet, men om det første treet! Og hvorfor skal man ikke kunne tiljuble Van Horn??

• edited November -1

MicMag-nus skreiv:

Eh.. Det Olaf skreiv der, var ikke om Van Horn stamtreet, men om det første treet! Og hvorfor skal man ikke kunne tiljuble Van Horn??

Det blir galt når det jubelen egentlig er skjult kritikk av Don Rosa og indirekte også Carl Barks - ettersom DR har basert seg på CBs stamtre. Jeg ville trodd at MIkroMIdas var Barksist nok til i det minste å respektere Barks' stamtre.

• edited November -1

Van Horns teikning er ei teikning, ikkje eit stamtre - eit stamtre skal vise slektsforhald, det der er berre eit familieportrett i litt sær setting. Fantastisk fin teikning, og eg respekterar og er til ein viss grad einig i det som folk her les ut av det - at slike ting ikkje er fastsatt, og er opp til kvar enkelt lesar og kvar enkelt forfattar av Donaldhistoriar. Men det er ikkje eit stamtre.

Kva treet tråden omhandlar angår er det eit fantastisk arbeide som det står respekt av, og å sjå det, eller Van Horns vakre teikning, som kritikk av Don Rosa eller Carl Barks er mildt sagt paranoid. Men eg skal sei meg einig med Sigvald i at tiljublinga av særleg fyrstnemnde nok (i alle fall på denne tråden) kan lesast som litt skjult kritikk mot Don, uavhengig av om det var intensjonelt eller ikkje.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

MicMag-nus skreiv:

Det blir galt når det jubelen egentlig er skjult kritikk av Don Rosa og indirekte også Carl Barks - ettersom DR har basert seg på CBs stamtre. Jeg ville trodd at MIkroMIdas var Barksist nok til i det minste å respektere Barks' stamtre.

Du må slutte å ta all skryt av andre tegnere som noe negativt i forhold til Don Rosa. Du trenger nemmelig ikke å trykke ned andres innsatts for å skryte av ditt store idol.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?