Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

De Komplette Årgangene fortsetter

145791026

Comments

• edited November -1

Ja, noen har jo navn fra andre steder enn norrønmytologi også . Blant annet fra romerske guder.
    Det ser forøvrig ut til at dette er den eneste versjonen med geiter. Jeg har sjekket de andre norske utgivelsene og de har alle sammen hester.

• edited November -1

1962-utgaven har vel geiter? Eller har dei endra ting frå bladet til årgangsboka?

• edited November -1

Jeg tenkte på dem som samme versjon.
    Jeg regner med at 1962 utgaven har geiter. Det er det eneste jeg ikke har, så jeg kan ikke sjekke.

• edited November -1

Ok :-) Ja, sannsynlegvis er det geiter der.

• edited November -1

Av alle tåpelige øyeblikk i norsk retusjeringshistorie, er det med bukkene det jeg er minst imot. Det at vogna til den godeste Ake-Tor blir trukket av hester har alltid irritert meg.

... men når det er sagt, er jeg uansett prinsipielt imot retusjering og lignende vås og sludder.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

1962-utgaven har vel geiter? Eller har dei endra ting frå bladet til årgangsboka?

Skal ikke bøkene være direkte opptrykk av bladene da?

• edited November -1

whitesand skreiv:

Skal ikke bøkene være direkte opptrykk av bladene da?

Jo, det var vel derfor Olaf spurte så overrasket. Å endre noe til årgangsbøkene ville jo vært historieforfalskning... :)

• edited November -1

Selv sitter jeg spent og venter på 1957 III :)

• edited November -1

Var nylig på ferie, og tenkte dermed at det kunne være lurt å kjøpe litt tegneserier på flyplassen.
    Til min store forundring så jeg at det ble solgt "De kompletter årganger" på Narvesen i annen etasje.

Er det flere som har kommet over DKÅ på flyplasser o.l. eller er dette et relativt nytt tiltak?

• edited November -1

Azzout skreiv:

...Er det flere som har kommet over DKÅ på flyplasser o.l. eller er dette et relativt nytt tiltak?

Det er på de store flyplassene vi finner det beste utvalget av tegneserier, bortsett ifra spesialforetningene. Her vil folk gjene ha noe lesestoff i ventetiden, omsetningen av tegneserier er bra og utvalget blir bra. DKÅ har vært til salgs i bokhandel og de største Narvesenbutikkene hele tiden, men uten smussomslaget.

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Selv sitter jeg spent og venter på 1957 III :)

1962 bind V er det nyeste jeg har motatt.

• edited November -1

Merkelig. Halden har da lavere postnummer enn Stavanger? Og Delbekk kommer før Grøsfjeld i alfabetet.

• edited November -1

DEL VII av 1962 årgangen mottatt. Denne utgivelsen hadde for første gang på lenge ett forord som var verdt å lese.

Neste utgivelse blir del I av 1963 årgangen. Hvor lenge skal Egmont gi ut denne resirkulerings serien ??? Noen som vet noe og vil dele det med andre.

• edited November -1

Hun jeg snakket med i Egmont tidligere i høst kunne fortelle at hvertfall hele 1963-årgangen vil bli utgitt.
    Mer enn det visste hun ikke enda.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

DEL VII av 1962 årgangen mottatt. Denne utgivelsen hadde for første gang på lenge ett forord som var verdt å lese.

Huff da... Jeg får ta dette til etterretning :-)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

DEL VII av 1962 årgangen mottatt.

Boken har kommet til Stavanger også. Det samme gjelder CBSV og DD&Co - En Kvart Årgang. Godt jobbet av Egmont (og Posten?)

• edited November -1

Del I av 1963 årgangen mottatt i dag.
    Forord av Mala Wang-Naveen.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Del I av 1963 årgangen mottatt i dag.
    Forord av Mala Wang-Naveen.

Det er jo henne som skreiv artikkelen om Don Rosa i Dagbladet sist han var her i landet.

• edited November -1

Handler forordet om alle dei fantastiske stripene til Barks og graphic novels-ane til Taliaferro?

• edited November -1

Overskrift:
    Donald, pappa og det indiske temperament.

Barks såvidt omtalt, og selvfølgelig ett eget kapittel med en donaldtegner som ikke startet sin ugjerning før 25 år senere. Hvorfor må denne nymotens tegneren trekkes inn hele tiden ?? Det kom da ut Donald blader i mange år FØR han solgte familiejuvelene sine.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?