Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

De Komplette Årgangene fortsetter

1246726

Comments

• edited November -1

Er det bare jeg som hopper i taket av glede for hver nye bok som kommer ut? Selv om det går med mange bøker per årgang, er vel det viktigste //historiene,// som blir tilgjengelig for første gang på lenge? Det ble jo laget gode historier den gangen også.

• edited November -1

Bøkene er nydelige. Jeg kjøper dem, selv om jeg har alle heftene fra før.

• SvKSvK
    edited November -1

Kent skreiv:

Selv om det går med mange bøker per årgang, er vel det viktigste //historiene,// som blir tilgjengelig for første gang på lenge? Det ble jo laget gode historier den gangen også.

Etter min mening er de fleste historiene i disse bøkene nå heller dårlige. Lyspunktene er Barks-og Murry-historiene, ellers er det for mye som ikke holder mål.

• edited November -1

Jeg kommer også til å fortsette med å kjøpe dem, men skulle de fortsette til syttiårene er det mulig jeg stopper. Vi får vente å se, det kan jo tenkes at denne serien stopper lenge før det.
    Har en følelse av at mange har avsluttet etter 1960 årgangen, men så lenge det er mange nok som fortsetter kommer nok disse bøkene til å komme i mange år ennå.

Det eneste jeg har å pirke på når det gjelder disse bøkene er at jeg skulle ønske de kunne ta med fler blader i hver bok slik at det ikke ble så mange bøker pr. årgang.
    Jeg synes de er fine å ha som bruksbøker, så slipper jeg og andre blant famlie og venner å slite på originalene.

• edited November -1

SvK skreiv:

Etter min mening er de fleste historiene i disse bøkene nå heller dårlige. Lyspunktene er Barks-og Murry-historiene, ellers er det for mye som ikke holder mål.

Helt enig. Kvaliteten faller. Og når hver bok koster nærmere 300,- kroner så er det for meg nå blitt et spørsmål om prioritering; hva får man ellers for 300,- kroner annenhver måned? Man får ganske mange andre bra tegneserier. Nemlig.
    :)

• edited November -1

Siste dømet på at denne serien kanskje bør avsluttast snart er vel dette:

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/08/26/474957.html

Sjølv har eg ikkje mottatt boka enno, men kan tenke meg at Siv Jensen sitt forord må vera blant dei minst interessante til no.

• edited November -1

Sølve skreiv:

Sjølv har eg ikkje mottatt boka enno, men kan tenke meg at Siv Jensen sitt forord må vera blant dei minst interessante til no.

Ja, nå skal man ikke være fordomsfull, men følgende sitat lover ikke godt:

Hvorfor er Andeby så populært? spør Jensen, og hun gir selv svaret: Fordi byen er befolket av dyr: «Selv elsker jeg dyr. Dyr er fantastiske skapninger, og det hender jeg blir så rørt at jeg griner når jeg ser søte dyr på tv. Selv har jeg hatt både gullfisk, katt og hund.»

• edited November -1

Sjølv rynka eg kraftig på nasen av Magica-utsagnet. For all del, eg er Magica-fan sjølv, men å på ramme alvor omtale Magica som god på bunnen og eit godt førebilete?

Men for all del, det kan godt hende at det står mykje bra i dette føreordet. Cirka elleve sitater frå forordet er gjengitt, og dei pleier å vera på åtte-ti sider totalt, og Wandrup har tydelegvis vald å plukke ut dei sitata han liker minst. Resten //kan// strengt talt for alt eg veit vera høg litteratur. Sjølv om eg tviler sterkt på at ein person som omtaler Magica som eit godt førebilete har så veldig mykje godt å kome med donaldistisk.

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Hvorfor er Andeby så populært? spør Jensen, og hun gir selv svaret: Fordi byen er befolket av dyr: «Selv elsker jeg dyr. Dyr er fantastiske skapninger, og det hender jeg blir så rørt at jeg griner når jeg ser søte dyr på tv. Selv har jeg hatt både gullfisk, katt og hund.»

Dyr?? De er da forskjelige individer. Dyr har svært lite med saken å gjøre. Jeg har aldri sett på Donald Duck og kompani som dyr.

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Nestor Burma skreiv:

Dyr?? De er da forskjelige individer. Dyr har svært lite med saken å gjøre. Jeg har aldri sett på Donald Duck og kompani som dyr.

Det var da synd, for de ser nå veldig ut til å være bevisst sin egen rase. Donald f.eks. er veldig klar over at han er en and.

• edited November -1

Ble nesten tvangsinnmeldt(!!) i FRP nå i sommer, så man er vel nødt til å mene at alt S.J. skriver er bra.....:):):)også et slikt forord.

Håper denne serien kommer til å dekke hele 60-tallet, det blir billigere enn å prøve å kjøpe alle bladene løse med de prisene de har på bruktsjappene nå til dags.

• edited November -1

Sølve skreiv:

Det kan være, men mange liker hennes politikk bedre enn politikken til Aslak Sira Myhre som tidligere har skrevet forord. Kanskje Egmont slapp henne til for å skape politisk balanse? Er det noen som vet om f.eks. Jens Stoltenberg, Kjell Magne Bondevik eller andre politikere også slipper til? :-)

Einherje skreiv:

Det var da synd, for de ser nå veldig ut til å være bevisst sin egen rase. Donald f.eks. er veldig klar over at han er en and.

I det tilfelle er det vel mer tale om art enn om rase?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det kan være, men mange liker hennes politikk bedre enn politikken til Aslak Sira Myhre som tidligere har skrevet forord. Kanskje Egmont slapp henne til for å skape politisk balanse? Er det noen som vet om f.eks. Jens Stoltenberg, Kjell Magne Bondevik eller andre politikere også slipper til? :-)

På samme måte som mange liker politikken til Aslak Sira Myhre bedre enn Siv Jensens politikk. Og jeg tviler nok på om noen her inne vet om Stoltenberg og Bondevik slipper til, men det er jo forsøket verdt å spørre... :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det kan være, men mange liker hennes politikk bedre enn politikken til Aslak Sira Myhre som tidligere har skrevet forord.

... men vi snakker om Donald-forord her. Ikkje politikk. Kor mange som liker FrP versus RV har då ingenting å seie for kor gode Jensen og Myhre er til å skrive forord til Donald-bøker. Har ikkje lest forordet til Myhre, men veit jo at han iallfall er teikneseriefan, noko som i denne samanhengen er tusen gonger viktigare enn kva parti han høyrer heime i. Og eg går ut frå at Siv Jensen er donaldist òg, og at det er difor ho har fått skrive forord, ikkje fordi ho tilfeldigvis er formann i eit politisk parti.

• edited November -1

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

. Og eg går ut frå at Siv Jensen er donaldist òg, og at det er difor ho har fått skrive forord, ikkje fordi ho tilfeldigvis er formann i eit politisk parti.

Jeg har nå lest forordet, og det kan se ut som at det ikke er den donaldistiske dybden som har gitt Siv Jensen anledning til å skrive, etter min oppfatning, et heller svakt forord.
    Det ser derimot ut som om det er det faktum at hun ble utpekt som Magicas motstykke i norsk politikk for et år eller to siden (der Carl I. ble Donald og Jens Stoltenberg ble Mikke) som har gitt henne ordet fritt.

Og selv om hun innledningsvis skriver at hun ikke skal skrive noe politisk, greier hun i neste setning å nevne FRP`s hjertesaker: Lavere skatter og avgifter, offentlig inngrep, bedre eldreomsorg, bedre veier. Slipper man en politiker til, kan man vel ikke vente annet.

• edited November -1

Enig! Forordet var ganske intetsigende. Egmont skulle vel uten problemer klare å finne noen som kan rable ned mer interessante ord enn dette. Samtidig er det vel slik at det meste om donaldnostalgi og personlige oppfatninger allerede er omtalt i tidligere forord.

• edited November -1

1800 skreiv:

Enig! Forordet var ganske intetsigende. Egmont skulle vel uten problemer klare å finne noen som kan rable ned mer interessante ord enn dette.

Egmont burde først og fremst konsentrere seg om å få bøkene frem til alle abonnentene til riktig tid - også til Stavanger.

• edited November -1

Jepp. Viktigare at bøkene kjem fram likt til alle enn at det står noko vetig i dei.

(Dette var ironi, Sigvald.)

• edited November -1

Kva er «riktig tid»? Kva har Egmont lova? Støtt gjerne opp kravet med skriftlege kjelder.

Og eg mottar personleg heller ei knallbra bok eit par dagar over tida enn ei midt-på-treet bok til riktig tid.

• edited November -1

Så enig, så enig. Tidspunktet for mottagelse er vel av underordnet betydning.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?