Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

De Komplette Årgangene fortsetter

1356726

Comments

• edited November -1

...det der er sammelignbart med å forsove seg til en oppskytning med romferga.

• edited November -1

Joda, leveransene går sin gang for meg også. Har ikke fått nr. 39 ennå rett nok, men har heller ikke fått nytt hus med to dusin bokhyller, så jeg tåler å vente litt...

• edited November -1

Bok nummer VI fra 1960 årgangen ankom i dag. Dette er bok nummer 40 fra starten, men det ser ikke ut som Egmont markerer det :)
    Reproen av de gamle bladene og trykkekvaliteten på de utgivelsene der imponerer meg fortsatt. Forord denne gangen er av en gammel rockelegende fra Lumbago, Tunicates og Dronning Mauds Land, Arne Berggren. MEGET bra og morsomt forord, ett høydepunkt som en skal langt tilbake i serien for å finne maken til, etter min subjektive sære mening :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Bok nummer VI fra 1960 årgangen ankom i dag. Dette er bok nummer 40 fra starten, men det ser ikke ut som Egmont markerer det :)

Hm, er ikkje dette den berømte gullsjekkboka då? Det kallar eg markering. :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

MikroMidas skreiv:

Hm, er ikkje dette den berømte gullsjekkboka då? Det kallar eg markering. :-)

Nei, det var nok den forrige. Er det forresten blitt avslørt hvem som fikk gullsjekken?

• edited November -1

Men det var då bok 40 som hadde gullsjekken, var det ikkje det då?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Men det var då bok 40 som hadde gullsjekken, var det ikkje det då?

http://andebyonline.com/index.php?area=art&id=437

• edited November -1

Boka som kom nå, er nr. 41, ikke nr. 40.

• edited November -1

Helt riktig, jeg bare så på nummeret på omslaget bakerst og trodde de hadde fått med den boka jeg også holdt i hånda i nummereringen. Det hadde de ikke. Da var gullsjekken jubileums trikset. Noen som har hørt om noen, som har hørt om noen andre, som har en venn som vant ??

• edited November -1

Eg har ihvertfall gjort meg den kvalifiserte observasjonen at dette ikkje er nevnt i media i det heile tatt (og det seier eg basert på søk i 300 norske nyheitskjelder -- verken gullsjekkens eksistens eller kven som vant den er nemnt i nokre av dei).

• edited November -1

Sikkert slektninger til noen i forlaget som vant, eller noen som kastet gullsjekken også sammen med all den andre reklamen de sender ut med den serien.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

...eller noen som kastet gullsjekken også sammen med all den andre reklamen de sender ut med den serien.

Huff da. Kanskje det var meg? :|

• edited November -1

Jeg abonnerer ikke, men kjøper bøkene fra antikvariater når jeg kommer over de. Jeg synes nemlig de er for dyre både i løssalg og abonnement. Har foreløpig 22 bøker, serien er komplett frem til bok II 1956, deretter er det spredte volumer. De fleste av disse er imidlertid uleste av meg selv, jeg satser på å lese mye Donald som pensjonist! :-) Bøkene er heldigvis likevel flittig i bruk, da min 12 år gamle sønn har de som sengelektyre.

• edited November -1

Bok 42. Del VII og siste av 1960 årgangen ankommet. Forord av den anerkjente overstteren/tegneren Waldemar Hepstein.

• SvKSvK
    edited November -1

Kommer serien til å fortsette med 1961-årgangen?

• edited November -1

SvK skreiv:

Kommer serien til å fortsette med 1961-årgangen?

Ja, det står så i følgebrevet. Neste bok er første del av 1961-årgangen.

• edited November -1

Bok Nummer 43 i denne serien mottatt i dag. Det er første del av 1961 sesongen. Innholder blad 1-7 av den årgangen. Forord av Erik Fosnes Hansen og reklameskriv angående serieverket fulgte også med.

• edited November -1

Heisann så fort tiden går, synes ikke det er mange dagene siden jeg fikk nr. 42. har ikke fått 43 ennå, skal bli spennende å lese forordet til Fosnes Hansen.
    Har også begynt å bli litt lei av "jeg husker tilbake-historiene". Ble veldig begeistret for forordet til Are Myklebust, endelig et forord med masse god informasjon.

• SvKSvK
    edited November -1

Det virker som de har begynt å sende ut disse bøkene med cirka seks ukers mellomrom nå. Det var èn av grunnene til at jeg sa opp abonnementet mitt etter forrige bok.

• edited November -1

Boken er mottatt - og vil bli returnert. Jeg avslutter også med 1960-årgangen. Nå er det nok, nå har jeg ikke plass til mer, og tanken på at det nå koster vel 2000 kroner for én årgang gjør jeg at jeg ikke synes det er verdt det lenger. Takk og farvel.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?