Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

De Komplette Årgangene fortsetter

1181921232426

Comments

• Jeg fikk boken i dag, med et følgeskriv om at det var trykket feil regning. Riktig pris på boken er 299,-.
  • Jeg kjenner sterkere og sterkere at denne serien er et dilemma. På den ene siden har jeg ikke lyst til å ha en ukomplett serie så lenge Egmont lager nye bøker, på den annen side er det en grense for hvor mye Donald fra 70-tallet jeg egentlig trenger.
  • Altså samme ferievikarer som i fjor. B-) Greit å vite.

Jeg kommer til å slutte etter 1972, fordi jeg har alt derfra komplett i permer. Anser derfor min samling for komplett, med tanke på at jeg da har alt fra 1948 til dagens dato. Men kjenner dilemmaet.;)
  • Jeg kontaktet i går Egmont etter at jeg på ordrehistorikk la merke til at denne boken var til mye høyere pris enn vanlig samtidig som ordren var merket som kansellert. Jeg fikk ganske kjapt ett greit og forklarende svar: Prisen var feil, boken er sendt og det skal følge med ett ark med riktig pris.
  • Vi som lider av komplettistsyke, mot hvilket det ennå ikke finnes kjente probate midler, får håpe at flere gjør som whitesand slik at serien blir lagt ned om kort tid. Det er nok mange av oss som ikke har behov for opptrykk langt opp på 70-tallet.
  • edited August 2015
    Man registrer at enkelte "storsamlere" fokuserer på sine noe snevre egen-interesser. selv har jeg DD&Co i form av blader og Kvart Årgang-bøker fra og med #1/1970 frem til dags dato, men har ingen problemer med at serien med Komplette Årganger fortsetter. Selv håper jeg at den i hvert fall fortsetter ut 1970-tallet. Årgangene rundt 1973-1977 representerer en liten gullalder i seg selv med mye Barks og Murry, og ikke minst masse god mimring. I motsetning til andre her unner jeg også dem som ikke er like heldige som meg selv, hva gjelder samling av blader, å få komplettert sin egen samling mest mulig ved hjelp av denne serien slik jeg selv fikk takket være utgivelsen av årgangene 1948-1969.
  • Bladene fra 70-tallet er ikke spesielt vanskelig å få tak i. Folk legger ut blader fra den perioden på FINN omtrendt hver dag.

Tok en sjekk nå, og en har akkurat lagt ut 7 årganger til 750kr. (disse ser også meget pene ut, fikk nesten lyst til å kjøpe de selv nå!)

Med 7 bøker pr. årgang til 299,- vil dette komme til å koste 14651kr i bokform. Så skjønner godt at folk vurderer å stoppe nå. Enten de har bladene fra før eller ikke.
  • Denne bokserien fortsetter så lenge Egmont ser en fortjeneste i den - uavhengig hva folk skulle mene om denne saken på dette forumet. Om noen samlere ønsker å hoppe av nå, nå som bokserien har kommet frem til 1970-tallet, så er det en helt legitim sak. Frank har ellers et meget godt poeng i sitt innlegg.
  • Så det at jeg velger å slutte etter 1973, er å fokusere på min snevre egeninteresse, og at jeg da ikke unner andre å få komplettert sine samlinger?
    Dagens latter... :)
    For min del kan den fortsette til dagens blader om så var, men jeg er ikke nødt å følge med på lasset for det.
  • Whitesand, jeg siktet nok mer til LarsMartin enn til deg, det var han som åpent ga uttrykk for et håp om at serien skulle bli snarlig nedlagt - noe jeg, som nevnt, er skeptisk til da de neste par årgangene, etter mitt skjønn, holder et høyt nivå. ;)
  • Enig der, 1974-1980 har masse godbiter. Men også av nostalgiske grunner, da dette er de første årene jeg husker bladene fra barndommen.
  • Jeg må vel ile til å si at jeg ikke akkurat plages av denne serien. Jeg har stor glede av den. Og jeg er vokst opp med blader fra sent 70-tall og har et nært forhold til dem. Dessuten er bøkene fine til å lese i om man vil spare bladene. Men det er nå en gang slik at jeg foretrekker originalblader, og trenger ikke dobbelt av alt. Jeg kunne også tenke meg å bruke mer penger på gamle blader enn på disse bøkene. Endelig er det også et spørsmål om plass. Jeg vil heller ønske meg bøker med ikke-utgitt materiale. Og noen bokserier liker man, noen liker man ikke, og noen liker man delvis. Og hva jeg heller til å håpe mest på forandrer jo ingen ting på andres tilgang på blader.
  • Da er faktisk ennå et bind sendt, kun fire uker etter forrige! Sjekket ordrestatisikk da jeg i går bestillte Donald bladholdere på tilbud.
  • Min erfaring er at det tar rundt tre uker fra en ordre vises som sendt på Univers til den ankommer.
    (Fire om du bor i Stavanger)
  • Den svenska bokserien läggs ned efter sista boken 1970. Tyvärr. Vi har försökt fylla böckerna med extramaterial för att behålla köparna; icke publicerade covers, bilder på bilagor, artiklar, till och med extra-historier som är av relevans för innehållet, men nu gick det inte längre. Det känns lite sorgligt, faktiskt.
  • germund: Vil dette si at de senere svenske bøkene inneholder ekstramateriale som ikke finnes i de norske utgavene?
  • edited August 2015
    Mesterius: De svenska årgångsböckerna har aldrig samkört det redaktionella materialet med Norge, även om några av de svenska förorden har gått i Norge och vice versa. Till och med 1966 inleddes varje svensk bok med ett förord. Jag tog över böckerna från och med 1964-volymerna, och tyckte snart att förorden handlade om allt möjligt som var irrelevant för innehållet, så jag började istället inkludera kul extramaterial, framför allt i sista volymen varje år. 1967 del 6 repriserade vi de klassiska Mickey Mouse: Super Secret Agent-serierna av Murry & Spiegle, i 1968 del 6 körde vi en del S-kodade serier och bland annat en Hubbard-Fethry med manus och tuschade sidor på varje uppslag, 1969 del 6 visade foton på förlagsdokument och bilagor 1948-69 och vår sista bok, 1970 del 6, kommer att publicera några andra kul grejer nästan ingen sett :-)

http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Kalle_Anka_&_C:o_–_Den_kompletta_årgången
  • Da er bok nummer 125 i serien mottatt, forord Geofrey Blum
  • Kjelleren er vel snart full? Ga meg for en evighet siden og låner nå bøkene på biblioteket for å få lest forordene
  • Kjelleren blir aldri full, og ikea er utømmelig for mere hyller :)
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?