Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

De Komplette Årgangene fortsetter

12021222325

Comments

• RangerHelge: Det virker som bortimot alt Egmont gjør nå for tiden handler om å spare penger, dessverre. Derfor blir nå for eksempel nye Asterix-, Lucky Luke- og Sprint-album trykket i Latvia istedenfor i Tyskland og Belgia. Og bøker sendes ikke til abonnenter på skikkelig måte fordi, hallo! FERIEAVVIKLING! Man må da prioritere her!

Angående personellbehandlingen hørte jeg om det i mars 2015, da Egmont- (og tidligere Semic-)redaktør Haakon W. Isachsen plutselig meddelte på Facebook at han ikke lenger var ansatt hos forlaget. Når en veteran som Haakon får sparken, kan jeg ikke tenke meg at mange andre av Egmonts redaksjonsmedarbeidere er fast ansatt lenger heller.
  • Hum, og jeg som tenkte litt på mulighetene for fast arbeid.

Er ikke så lenge til del 3 av 1975 kommer. Boken blir trykket nå i august, om den ikke allerede er trykket. ;)
  • Jeg simpelthen elsker tittelen på forordet til 1975, del 1: "Kranietraumer i Andeby og omegn i 1959 og 2009 - en komparativ analyse". Det bærer et nydelig kvasivitenskapelig preg på nivå med Gisle og gammeldonaldistene. Skal leses når boka en gang kommer til Serieteket.
  • Mottok hentelapp for bok 6 for 1975 mandag og fikk hentet i går. Faktura var skrevet ut 5/1 med betalingsfrist 4. februar. Jeg sendte en mail til Kundeservice angående kort betalingsfrist. De svarte fort og beklaget, men de kommer fortsatt til å bruke vanlige Posten. Som jeg nevnte i en annen tråd var UPS lynkjapp med å levere Disney-bøker Amazon sendte fra USA. Litt rart at post fra utlandet går så mye kjappere enn innenlands post:-) Forsendelsen for Komplette Årganger 6/1975 inneholdt for øvrig om at bok 7 for 1975 sendes ut etter vanlig intervall. Selv om jeg setter pris på serien Komplette Årganger, må jeg innrømme at jeg aldri hadde trodd serien skulle fortsette så lenge da jeg tok opp abonnement da den startet. Tør ikke regne hvor mange tusenlapper den har kostet foreløpig!
  • Ny bok allerede i dag, og neste blir første del av 1976 årgangen. Denne og nyeste CBA er sendt som pakkepost, mye raskere i postgangen enn vanlig.
  • edited March 2018
    Fikk første del av 1976-årgangen i postkassa i går.
    Det har imidlertid skjedd en feil under trykking av boken.
    En del sider som skulle vært lenger bak i boken hadde havnet mellom side 28 og 29.
    Feilen har tydeligvis blitt oppdaget. For jeg fikk en melding på mobilen i dag om at de sender en ny bok.
  • Komplette Årganger med første del av 1978-årgangen skal i følge minetegneserier.no
    ha kommet ut tidlig i desember. Er det andre abonnenter som ennå ikke har mottatt den? Jeg har sendt flere mail til Kundeservice Egmont og etterlyst boken uten å få svar, og også liten hjelp å få da jeg torsdag forrige ringte dem. Hun jeg snakket med skulle rute mailene mine videre til en kollega som er flinkere til å sjekke om bøker i abonnement faktisk er sendt.
  • Jeg fikk i formiddag litt overraskende svar fra Kundeservice. Siste bok jeg har mottatt er nr 5/1977. Fant merkelig nok igjen faktura for denne boken og ser den har blitt sendt omtrent da del 6/1977 kom ut, månedsskiftet september/oktober i fjor. Husker jeg måtte etterlyse bok 5/1977 og skrev da at jeg har abonnert på bokserien fra den startet og vil fortsette med det for å få serien komplett. Allikevel er det tre bøker som ikke er sendt: 6 og 7 for 1977 og nr 1 for 1978. Vil tro det ordner seg, men allikevel merkelig at Egmont plutselig stopper sende en bokserie man abonnerer på? Andre som har støtt på tilsvarende problemer?
  • Jeg har også opplevd at Egmont gjentatte ganger og helt umotivert har avsluttet abonnementene mine. Det var en periode jeg måtte kontakte kundeservice hver gang det kom en ny bok av Carl Barks Andeby.
    De sendte bøkene jeg etterlyste, men greide ikke å aktivere medlemskapet før etter en del forsøk.
  • Inkompetanse blir liksom et for snilt ord her.
  • Det er generelt veldig mye rart hos Egmont. I oktober ble jeg ringt opp av en selger som ville selge meg den nye bokserien Donald og Vitenskapene. Jeg takket ja, men det hindret dem ikke i å i ettertid ringe meg ytterligere to ganger for å selge meg akkurat samme bokserie.
    Og fikk jeg noensinne første bok? Nei, og ringte to ganger for å etterlyse den, fikk til svar begge gangene at den ville komme inne kort tid. Flere måneder senere har jeg enda ikke mottatt noe, men nå gidder jeg ikke følge det opp lenger. De fortjener uansett ikke å få solgt noe som helst når dette er nivået de befinner seg på.

Noen andre som har denne boken, btw?
  • Jeg bestilte Donald og Vitenskapene fra serie.no. Det varte og rakk uten at første bok kom, og jeg måtte kontakte Kundeservice en del ganger. Til slutt fikk jeg svar at Posten hadde registrert boken som levert uten at jeg hadde sett snurten av den. Men Egmont sendte omgående ett nytt eksemplar som kom raskt frem. Jeg har ikke startet å lese den ennå, er en del på etterskudd med å lese både blader og bøker.

At jeg er litt på etterskudd med lesing får ta skylden at det tok litt tid før jeg oppdaget en annen blemme fra Egmont. Jeg abonnerer også på Billy Kronologisk, og oppdaget tilfeldig at jeg ikke hadde mottatt en bok som kom ut en måned før. Jeg kontaktet Egmont og mottok det som jeg etterhvert oppdaget var forrige bok. Jeg oppdaget feilen da jeg rett før jul plutselig fikk tilsendt boken jeg hadde etterlyst nesten to måneder før. Slapp å betale for denne siden jeg hadde betalt for ett ekstra eksemplar av forrige bok. Vanligvis får Egmont ordnet opp til slutt, men man opplever mye frustrasjon underveis.

Telefonsalg: Har mistet tallet for hvor mange ganger selgere på vegne av Egmont prøver få meg til å abonnere på Hall of Fame på bakgrunn av diverse andre titler jeg i øyeblikket abonnerer på. Jeg tok opp abonnement på HoF da den startet og har alle bøkene. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å sjekke abonnementsregistre mot hverandre før de prøver få folk til å abonnere på titler som man har fra før av.

• Jeg blir sliten av de uendelige dialogene med kundeservice.
    Kunne sikkert fyllt et tykt hefte med alle sakene jeg har hatt med dem i årenes løp, både på mail og via facebook. Det er helt horribelt at de får holde på sånn over tid, uten at noe blir gjort.
    Jeg abonnerer også på Donald og Vitenskapene, uten særlig hell.
    Lurer jo litt på hvordan denne praksisen slår inn på salgstall og økonomi hos Egmont.
    For det er neppe alle som gidder å sloss for å kjøpe varene deres.
  • Komplette Årganger nr 6 fra 1977 kom ganske kjapt. Men fikk en liten overraskelse da jeg kikket på fakturaen. Kr 338 mot vanligvis 299, porto lagt til. Tar en diskusjon med dem i morgen.
  • De sier sikkert at det er tilleggsgebyr for alt arbeidet de har hatt med å sende deg bøker som de har glemt tidligere.
  • Apropos Egmont og abonnementer: jeg synes det er ganske fascinerende at en serie som Hall of Fame ennå er tilgjengelig for abonnement fra starten på serie.no -- nesten syv år etter at serien ble avsluttet. Hvor mange kan det være som slår til på abonnementstilbudet alle disse årene etterpå?
  • Saken løste seg raskt. Egmont beklaget det inntrufne og jeg skal betale 299 kr.

Hall of Fame: Jeg får ofte oppringninger om å ta opp abonnement på serien selv om jeg abonnerte og kjøpte alle bøkene da den kom ut.
  • Som nevnt ble abonnementet mitt en periode stoppet av uvisse grunner. Føler at det nå er veldig tett mellom utsendelsene, og jeg mottok i går nr 1/1979. Hvor langt er serien kommet nå?
  • Jeg har nettopp mottatt bok 3/79.
  • Takk for svar! På det meste var jeg fem bøker bak, og nå er det bare to.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?