Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.
Nå er det under 2 uker til Disney+ blir tilgjengelig i Norge.
Og nå har de avslørt hvilket innhold vi får tilgang til ved lanseringen:
https://nettavisen.no/livsstil/disney-bekrefter-kjempelansering-i-norge/3424013952.html (Klikk på faktaboksen nederst i saken for komplett liste). Det ser ut som vi får et stor utvalg av helaftens filmer, men utvalget av kortfilmer er nokså begrenset.
Hva tenker folk om Disney+ ? Er dette noe dere kommer til å abonnere på?
Comments
Skulle likt å sett fjerde sesong av den.
Ellers er det mye bra der, og prisen er veldig lav.
Så liten tvil for min del.
Den er min favoritt av disse antologifilmene, så er trist den ikke er på plass.
Og Mikkes Julefortelling har kommet i tide for julen.
Så det blir lagt til ting av og til. Vi får håpe at mer av det som savnes kommer etter hvert.
Jeg ser imidlertid at det er 3 nummer som mangler (2, 3, og 23), så det mangler muligens noen få episoder. Så det er vel 63 episode som ligger der nå.
Når jeg sammenligner med oversikten hos The Internet Movie Database (IMDb.com) så ser det ut som nummereringen og rekkefølgen på episodene er full av feil hos Disney +
Vet ikke hva som har skjedd. Episodeoversikt hos IMDb
Som en følge av dette er det en utfordring å finne ut hvilke episoder som mangler.
Det varierer også fra episode til episode om tittelen er oppgitt på norsk eller engelsk.
Disney + har dessverre klart å lage en stort kaos av dette.
Jeg tror forskjellen i episodeguidene skyldes at det varierer hvordan man sorterer 5-parteren "Treasure of the Golden Suns". Denne ble opprinnelig vist som en totimes TV-film før den vanlige serien hadde premiere; og etterpå ble den integrert i den vanlige serien et stykke uti. Jeg tipper at "Treasure of the Golden Suns"-episodene (hvorav den første heter "Don't Give Up the Ship") dukker opp et stykke uti i sorteringen på Disney+.
Ellers er det enkelte DuckTales-episoder som mangler fra Disney+, tydeligvis fordi Disney ikke lenger finner dem politisk korrekte nok. Dette gjelder bl. a. "Sphinx for the Memories", som jeg mener er episode 2 av den regulære serien (altså hvis du ikke plasserer "Treasure of the Golden Suns" først som episode 1-5).
Den er tilgjengelig med norsk tale. I følge IMDb er denne episoden nummer 44.
Rekkefølgen på episoder etter dette hos Disney + er hulter til bulter når jeg sjekker med IMDb. De neste episodene hos Disney + er i følge IMDB episode 8, 6, 43, 20 og 58.
"Treasure of the Golden Suns" har fått plass som nummer 37 - 41 hos Disney +, så disse episodene kommer ganske riktig et stykke ut i sesongen.
Du har trolig rett om "Sphinx for the Memories". Jeg finner ikke den hos Disney +
I følge IMDb er den episode 40.
Det ser ut som episoden "Scroogerello" også mangler hos Disney +
Den står som episode 15 hos IMDb.
Ser nå at jeg tok feil. Episoden "Scroogerello" finnes hos Disney +
Det er episode 27, "Launchpad's Civil War" som mangler.
Uansett en fadese at "Treasure of the Golden Suns" - som åpner hele serien plottmessig - er sortert langt uti første sesong. DuckTales er ikke den eneste Disney Afternoon-serien som har dette problemet på Disney+ heller. Uansett hvor "Treasures of the Golden Suns" opprinnelig gikk som separate episoder, er det jo en no-brainer å plassere dem først på en binge-vennlig strømmetjeneste.
Hater Disney's selvsensur. Kan de ikke bare ha med en advarsel/forklaring, sånn som de gjør på noen av sine eldre produksjoner?
Uansett fint at de er kommet godt i gang. Håper jeg det ikke blir så altfor lenge å vente på resten av serien, og at de ikke hopper over flere episoder.
HerberthePig: I det minste er begge DuckTales-episodene som mangler fra sesong 1 - "Sphinx for the Memories" og "Launchpad’s Civil War" - dubbet og utgitt på VHS og DVD tidligere. Du kan finne dem på henholdsvis Volum 1 og Volum 2 av "Ole, Dole og Doffen på eventyr" på DVD, under titlene "Farao Donald" og "Rotors borgerkrig".