Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Skrue McDucks liv og levnet

2

Comments

• edited October 2016
    En ny praktutgave av Skrue McDucks Liv og levnet er nå tilgjengelig hos Univers.no:
    univers.no/tegneserier/donald/Skrues-Liv-og-levnet-med-signert-trykk/sku-51459
    Vil de som allerede har en eller flere tidligere utgivelser av historiene kjøpe denne?
  • Ny praktutgave til halve prisen av hva jeg ga for min gamle :)
  • edited October 2016
    Men den gamle utgaven fra 1997 er vel håndtekstet? Sånn sett er den jo priceless, for akkurat dét kommer aldri til å bli gjenskapt i noen nyutgave. ;)
  • Platekompaniet har opplyst at de i løpet av en uke vil få nytt opplag og sende ut til dem som forhåndsbestilte og mottok eksemplar med feil. Kunne for så vidt tenkt meg signert Don Rosa plakat som følger med når man bestiller fra Univers.no, men utelukket at jeg kjøper ett eksemplar til. Hvis Univers.no hadde hatt mulighet for forhåndsbestilling samtidig som Platekompaniet, ville jeg nok bestilt derfra opprinnelig.
  • Du kan ikke avbestille fra Platekompaniet da?
  • Platekompaniet pleier ha god kundeservice, men er litt usikker om de vil refundere betalingen for første eksemplar. Da må de igjen kreve penger fra sin leverandør, her Egmont. Sikkert praktisk mulig, men ett eksemplar uten plakaten vil også fungere. I forhold til vanlige regler for bytting av varer vil Platekompaniet ha sitt på det tørre når jeg får ett nytt og korrekt eksemplar av varen.

Har vært to tilfeller i år der Univers har vært sen med å legge ut forhåndsbestilling, men når det først skjer får kundene hos Univers en ekstra fordel: Don Rosa plakaten her og Sorte Sider for dem som bestilte Viggo-boksen. Spurte Egmont Univers på Facebook ganske umiddelbart etter at jeg oppdaget at Platekompaniet hadde titlene på forhåndsbestilling. Jeg etterlyste også bedre markedsføring for kommende produkter, men fikk det jeg vil kalle svadasvar. Ble til at jeg forhåndsbestilte Skrue McDucks liv og levnet fra Platekompaniet. Har en tidligere utgave av Viggo-boksen og synes den ble for dyr. (Kommer sannsynligvis til å kjøpe Sorte Sider når den blir tilgjengelig separat på nyåret.)
  • Jeg har mottatt den nye praktutgaven nå og den har håndtegnet tekst.
    Det har ikke den utgaven jeg har fra 1997.
  • Tuller du?? :O Er du helt sikker på dette? Egmonts Disney-bøker har da ikke hatt håndtekst på femten år nå...

Kunne du postet et par bilder fra den nye boken, så vi kan se? Det er jo sensasjonelt hvis det virkelig er håndtekst.
  • Nå fant jeg et bilde fra den nye utgaven via NTB infos pressemelding. Altså, det der ser veldig ut som maskintekst i mine øyne. En maskintekst som ser ut til å være spesialdesignet etter Don Rosas personlige håndtekst, vel å merke... men like fullt en maskintekst.

image
  • Har ikke den nye boka foran meg her, men det stod hvilken font som er brukt i starten av boka, "Comic"-ettellerannet.

• Ah, så definitivt en maskintekst altså. :)

Er det noen som kan bekrefte om 1997-utgaven også er maskintekstet? Jeg har alltid antatt at den var håndtekstet, siden Egmont på den tiden stadig utga de årlige Carl Barks-bøkene med fin håndteksting.
  • Den er helt klart maskintekstet. Fonten er ikke så ulik den som er brukt på aol :)
  • Snakker du om den nye eller gamle utgaven nå, Hallgeir?
  • Jeg blant visst sammen et par linjer foran i boken.
    Det er lydordene som er håndtegnet (som i Dona Rosa samlede verker).
    Fonten heter Captain Comic.
    Utgaven fra 1997 har maskintekst som kun er et lite hakk bedre enn det som ble brukt da historiene stod på trykk for første gang i Norge, altså i Donald Duck & Co.
  • (Ja, det var 1997-utgaven jeg snakket om)
  • Ah, da skjønner jeg, NikZer.

Overraskende (og skuffende) å høre om 1997-utgaven. Men takk for info!
  • På Egmont Univers sin FB-vegg kom jeg over litt diskusjon om det er et nytt opplag av boken:

" Hvorfor unnlater dere å opplyse om at det boka med feiltrykket som dere har klippet ut den siden som forekom 2 ganger og erstattet (limt inn) den ene siden som manglet som er til salg og ikke et nytt opplag? Noe jeg gjerne hadde ønsket å vite før jeg hadde brukt så mye penger på ei bok som er reparert."

Personen fikk tilbud om å heve kjøpet, men ønsket beholde boken. Litt merkelig sak dette her.
  • Hvis jeg forstår sitatet over rett; istedet for å kassere bøkene med feiltrykk, så har de rettet opp feilen ved å klippe ut siden og erstatte den med en ny - for så å legge de ut for salg igjen?

Fikk ikke noe svar sist jeg spurte, men kan noen si akkurat hvilket sidenummer som var trykket to ganger i første utgave av boka?

Fant ikke noen doble sider eller (tydelige) tegn på at sider var klipt og ertattet i min bok. Så jeg antar at den er et helt nytt trykk - men fikk lyst å sjekke dette mer nøye nå. Men min bok er heller ikke mertket med 2.opplag eller lignende. Hvis et betytedlig antall bøker med feil ble solgt og de har trykket opp nye synes jeg de burde merket den nye utgaven med "2.opplag" så det er lett å skille de fra hverandre.
  • Interessant. Her er forresten permalinken til kommentaren, for de som er på Facebook. Personen som kommenterte sier videre: "På andre nettsider er det kjøpere som uttrykker misnøye med produktet (innlimt side stikker ut på sidene). Hadde det vært tilfelle med mitt kjøp hadde jeg hevet kjøpet / ønsket en annen kopi."
  • Denne er litt på siden, men sier man virkelig "kopi av en bok" i norge? Personlig synes jeg det høres teit ut. Hvis jeg vil kjøpe meg en bok, så gjør jeg det, jeg kjøper meg ikke en kopi av en bok :p
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?