Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Samlede Værker

13468975

Comments

• edited November -1

Tegneserier.no har skrive ein artikkel om verket:

http://www.tegneserier.no/Default.asp?nyhetid=243

Pokker, så lyst eg har til å bestille ...

• edited November -1

Takk for bra svar Mikromidas!

" Håndteksting er og blir noe annet og mitt er signert,"

*sikle* :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Har jeg vært i tvil før så er jeg ikke det nå, dette er ett bokverk som vil glede mange, men det kommer ikke innenfor mine dører.

Skev jeg for litt over en uke siden. Ikke stol på mine utsagn da jeg har falt, vinglet og snudd i denne saken :)

• edited November -1

Har funnet ut at man kan tegne abo. på den danske utgaven av CBSV, gjennom tegneseriebutikken Faraos Cigarer. De sender også i posten. Denne butikken er i toppsjiktet innen tegneseriebutikker i Norden.

Nærmere informasjon:
    http://www.faraos.dk/design/index.php?shop=2

(Trykk på bildet av CBSV øverst til høyre).

• edited November -1

Nå har jeg bestilt CBSV (over internett). Jeg har egentlig ikke penger til det, men skal ønske meg penger til bursdag og jul så jeg har noe å betale med. Moren min var faktisk det største problemet som hindret meg ifra å bestille verket, men henne har jeg nettopp overtalt. :) Skal prøve enda hardere å få meg jobb nå. GLEDER MEG TIL AUGUST. :)

Er det noen som vet hvilke historier den første kassetten skal inneholde? ( spesielt de litt lengre historiene)
    Begynte å lure på en ting nå. For dere som har fått konvulutten med CBSV informasjon: i den lille kvadratiske heftet (?) med eksempel på kolorering står det: "Nå samles Carl Barks komplette Disney-produksjon for første gang kronologisk i ett og samme verk - Carl Barks Samlede Verk." Er dette sant ? er Carl Barks produksjon aldri blitt samlet kronologisk i samme verk?

• edited November -1

Jo, det er blevet samlet før, men ikke kronologisk, som dette. Det er blevet udgivet kronologisk i den sammenhæng, at det er i hver sin serie, så ikke samlet kronologisk (håber du forstår). Det første sæt, dækker årene 1942/1943 - 1953 - 1960. De længere historier er disse: 1942/1943: Pirate Gold - The Mummys Ring - Too Many Pets. 1953: Back to Klondike - Chisel Mcsue and the Horse Radish Treasure. 1960: The Paul Bunyan Machine - Island in the Sky - Pipeline to Danger - All at Sea.
    Alle historierne kan findes her http://coa.inducks.org/

• edited November -1

Er det andre her som ikke har fått tilsendt reklamen for CBL men som likevel var registrert interesert?

Jeg har ikke fått noe enda.

Hadde egentlig ikke tenkt og kjøpe verket men er såpass interesert at jeg vil lese informasjonen som fulgte med (spesielt angående betalingsbetingelser) for å se om det er mulig å gjennomføre.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Er det andre her som ikke har fått tilsendt reklamen for CBL men som likevel var registrert interesert?

Jeg har ikke fått noe enda.

Hadde egentlig ikke tenkt og kjøpe verket men er såpass interesert at jeg vil lese informasjonen som fulgte med (spesielt angående betalingsbetingelser) for å se om det er mulig å gjennomføre.

Gjelder meg også - men fikk bestilt via nettet, så det var strengt tatt ikke nødvendig å få reklamen, selv om jeg gjerne skulle ha lest gjennom den.

• edited November -1

Delar av reklamen kan lesast på internett:
    http://www.carlbarks.no/presse/pic/Brosjyre_liggende_N.pdf

• edited November -1

Sølve skreiv:

Delar av reklamen kan lesast på internett:
    http://www.carlbarks.no/presse/pic/Brosjyre_liggende_N.pdf

Ja, jeg har sett denne men jeg mistenker det for å være mer info en akkurat denne da Sigvald tidligere har referert til betalingsbetingelser jeg ikke kunne finne her.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Pokker, så lyst eg har til å bestille ...

Sammer her. Men, akk, det er ikkje enkelt å vere ein fattig student! Det er studentrabatt på mykje rart, men når skal det kome på teikneseriar? :-)

• edited November -1

Ja, jeg har sett denne men jeg mistenker det for å være mer info en akkurat denne da Sigvald tidligere har referert til betalingsbetingelser jeg ikke kunne finne her.

Er det disse:

'Hvis abonnementet afsluttes, før værket er komplet, forbeholder forlaget sig retten til at overlade reserverede eksemplarer til kunder på venteliste. Det begrænsede oplag vil dog ikke blive øget af den grund, og sådanne overdragelser sker uden løfte om at få en komplet samling.'
    'Du kan når som helst vælge at afslutte dit abonnement ved at give besked.'
    'Ifølge købeloven har du ret til at sige din indgående købsaftale op inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen. Du kan da returnere ulæste/ubeskadigede produkter uden at opgive grund, men du skal selv dække returneringsudgifterne. Information om din fortrydelsesret bliver sendt til dig sammen med hver kassette.'

Hvis det ikke er disse citater du går efter, kan du prøve at ringe til Egmont, og spørge om du kan få en tilsendt. Det tror jeg godt kan lade sig gøre.

• edited November -1

Mathias bøgh skreiv:

Er det disse:

'Hvis abonnementet afsluttes, før værket er komplet, forbeholder forlaget sig retten til at overlade reserverede eksemplarer til kunder på venteliste. Det begrænsede oplag vil dog ikke blive øget af den grund, og sådanne overdragelser sker uden løfte om at få en komplet samling.'
    'Du kan når som helst vælge at afslutte dit abonnement ved at give besked.'
    'Ifølge købeloven har du ret til at sige din indgående købsaftale op inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen. Du kan da returnere ulæste/ubeskadigede produkter uden at opgive grund, men du skal selv dække returneringsudgifterne. Information om din fortrydelsesret bliver sendt til dig sammen med hver kassette.'

Hvis det ikke er disse citater du går efter, kan du prøve at ringe til Egmont, og spørge om du kan få en tilsendt. Det tror jeg godt kan lade sig gøre.

Nei, det jeg lurte på var mer rundt det Sigvald skrev om. Hvordan må man betale for hærligheten. Er det sånn at når jeg får en regning har den 2 måneder betalingstid?

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Nei, det jeg lurte på var mer rundt det Sigvald skrev om. Hvordan må man betale for hærligheten. Er det sånn at når jeg får en regning har den 2 måneder betalingstid?

Ja. Frå Egmonts informasjons-e-post:

- Lang betalingsfrist - over 2 mnd, slik at du selv kan planlegge din betaling over flere lønnsutbetalinger

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Lars Olav skreiv:

Ja. Frå Egmonts informasjons-e-post:

- Lang betalingsfrist - over 2 mnd, slik at du selv kan planlegge din betaling over flere lønnsutbetalinger

Huff, at Egmont skulle finne på å lage dette here. :)

• edited November -1

Huff, eg klarer ikkje å dy meg lenger. No har eg òg bestilt. Grøss, eg har verkeleg ikkje råd til dette, men det er jo eit må-ha-verk, så ...

Kan vel prise meg lykkeleg for at eg slipper å ta hensyn til WAF ... aberet er at no må eg faktisk skaffe meg ei bokhylle.

Og som så mange andre her kjem eg nok til å selja unna av alt eg har to av. Sjå etter stortær, kneskåler og hjernehalvdeler på Ebay. :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Og som så mange andre her kjem eg nok til å selja unna av alt eg har to av. Sjå etter stortær, kneskåler og hjernehalvdeler på Ebay. :-)

Hadde vært morsomt å skrive følgende annonse:

Hjernehalvdel til salgs. Aldri brukt. Fortsatt i originalemballasjen.

• edited November -1

Flott Olaf at du endelig fikk bestilt du også, har vært litt spent på det om du ville klare å la vær. Jeg regner med at når vi får det i august blir det sikkert en del diskusjoner rundt verket etterhvert, og da ville nok du ha blitt temmelig frustrert og angret hvis du ikke hadde bestilt. Skulle det bli altfor ille kan jeg jo sende deg noen suppeposer en gang iblant.
    Fikk du bestilt over tlf.? :-)

• edited November -1

Jeg sendte klagemail til Egmont og fikk svar fra selveste Johan Ekman. Så nå er jeg en av de heldige som skal få lov å kjøpe denne samlingen.
    Etter å ha lest diverse Barks historier i dag er jeg overbevist om at dette er et MÅ ha verk, og at jeg nok ville angre bittert på å ikke investere i et eget eksemplar. Det at prisen er lagt såpass høyt bidrar forhåpentlivis til at kvaliteten på verket blir utrolig bra og gjennomført, og at man også manifisterer at man er en som virkelig vet å sette pris på kvalitetshistorier.Gleder meg, gleder meg, gleder meg.. Håper sommeren forsvinner fortest mulig så jeg kan motta første boks/bind/bøker.. De skal få æresplass ved siden av 1. utgavene av Donald Pocketene i hylla. Hurra:D

• edited November -1

Jeg har ikke helt forstått inndelingen av dette verket på norsk. Kan noen opplyse meg litt her. I det amerikanske CBL er utgivelsene samlet i seksjoner av de forskjellige utgivelsene, 10 sidere for seg, US for seg også videre. Men på norsk skal alt være helt kronologisk ? Det vil vel si at historiene kommer stokket med 10 sidere, en sidere og lengre historier om hverandre. Det tror jeg at jeg har forstått.

Men er seriene i den rekkefølgen de forlot Barks tegnebord eller er de i den rekkefølgen forlaget trykket dem (utgivelsesdato). Hva med de historiene som ble sensurert i original utgivelsene og som ikke ble gjengitt korrekt før på 80 tallet i CBL. Skal de komme til slutt eller skal den nye versjonen fra 80 tallet plasseres inn i rekkefølgen der den tidligere sensurerte versjonen stod ?

Hva med i ettertid restaurerte historier, hvor plasseres de. Kommer Barks sine skisser til de ti siderene som andre tegnet og Junior Woodchuck historiene kronolgisk. Trykkes skissene og de endelige/(elendige :) ) tegningene av andre også. Noen som vet noe og vil opplyse en stakkar.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?