Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Samlede Værker

1235775

Comments

• edited November -1

Rikerud skreiv:

Har noen kjennskap til om Carl Barks Samlede Verker også vil inkludere de senere historiene, de som ble lagd mange mange år etter at Barks egentlig hadde gitt seg i bransjen?

Jeg kan her henvise til dette brudstykke fra CBSV-tråden på Seriejournalens forum, hvor Thomas Schrøder svarer på et lignende spørgsmål:

Siden det nu er helt ekspertpanel jeg har med at gøre, så har jeg lige et spørgsmål omkring udgivelsen: Bliver det kun AA historierne, eller bliver det også de få Mickey historier CB nåede at tegne og hvad med Bruno Bjørn og det lille æsel?

Det bliver simpelthen ALT, hvad Barks lavede af Disney-serier.
    Bruno og Benny, som jo ikke var Disney-figurer, er derfor ikke med - men de bliver dog nævnt.

(Bruno Bjørn og Benny Æsel er de danske navne for Barney Bear and Benny Burro)

Schrøder tager dog nok munden lidt for fuld her, da forsvundet Barks-materiale, som højst sansynligt er blevet brændt(!), nok ikke er med. Men jeg tror roligt, du kan forvente at se "Riddle of the Red Hat", "Pluto Saves the Ship", "Go Slowly, Sands of Time", "Horsing Around With History", osv.

Se hele tråden her: http://www.seriejournalen.dk/debat/viewtopic.php?t=144&postdays=0&postorder=asc&start=240

• edited November -1

Wow, takk skal du ha pryds. Hadde ikke trodd det ville bli litt Mikke også, men det er ikke meg i mot.

Har noen der ute noen synspunkter rundt den portfolioen (med trykk av Barks-forsider) som man vil motta etter siste kassett med CBSV??? Selv er jeg ikke så begeistret for den: alle bildene er jo å finne inne i selve bøkene. Det som hadde vært gull å få i stedenfor, hadde vært trykk som var av Barks sine berømte oljemalerier. Noe sånt hadde jeg til og med vurdert å henge på veggen i glass og ramme.

• edited November -1

Lokal Norsk presse skriver om verket.

http://www.adressa.no/kultur/bok/article513989.ece

• edited November -1

Har fått tilsendt eit 16-siders utdrag av CBL (det er sendt ut til pressen, og Andeby Online er presse), og eg må seie at eg er ganske imponert. Papirkvaliteten er nydeleg. Fargelegginga er langt betre enn den vi er vant til. Oppsettet er stilig. Artiklane er gode. Barks-historiene er sjølvsagt fantastiske, og oversetjinga er ganske grei. Eg vil til og med gå så langt som å seie at dei har fått laga ein vanvittig fin font.

Uff, no fekk eg VELDIG lyst til å skjemme bort meg sjølv litt ... Nokon som har ei nyre eller to å låne bort? :-)

• edited November -1

Er det nokon her som har klart å samle heile det amerikanske Carl Barks Library?
    Eg reknar med at det er meir stas å ha det, til tross for at det nok er vanskelig å skaffe og høg pris. Sjølv har eg den tredje kassetten, nokon som har nokon gode tips til å finne dei andre kassettane (ja, eg er klar over ebay, dessverre ikkje alle som sendar "worldwide" der..)

• edited November -1

danielvh skreiv:

Er det nokon her som har klart å samle heile det amerikanske Carl Barks Library?
    Eg reknar med at det er meir stas å ha det, til tross for at det nok er vanskelig å skaffe og høg pris. Sjølv har eg den tredje kassetten, nokon som har nokon gode tips til å finne dei andre kassettane (ja, eg er klar over ebay, dessverre ikkje alle som sendar "worldwide" der..)

Jeg har det (bøkene altså) og Mikro Midas sier han har det.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Mikro Midas sier han har det.

Ja, da har han og sikkert det da. :)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Har fått tilsendt eit 16-siders utdrag av CBL (det er sendt ut til pressen, og Andeby Online er presse), og eg må seie at eg er ganske imponert. Papirkvaliteten er nydeleg. Fargelegginga er langt betre enn den vi er vant til. Oppsettet er stilig. Artiklane er gode. Barks-historiene er sjølvsagt fantastiske, og oversetjinga er ganske grei. Eg vil til og med gå så langt som å seie at dei har fått laga ein vanvittig fin font.

Slem slem gutt, MÅ du dele slikt med oss :)
    Jeg har selv fått ett ganske fint reklameskriv i posten og begynner faktisk nå å lure på hva jeg skal selge. Høyre eller venstre nyre :) Dette ser mere lovende ut enn det jeg trodde først, ser ut som de på forlaget har holdt kortene tett til brystet og lyttet på innspill de har fått siden de lanserte dette i fjor høst. Selve boksene er fortsatt veldig lite WAF, men de er godkjent :)
    Uff hvorfor er livet så fulgt av vanskelige avgjørelser. Nummerert er serien også, hadde jeg visst at jeg fikk nummer 313 så hadde nyren gått i kveld.

danielvh Skreiv:

Eg reknar med at det er meir stas å ha det, til tross for at det nok er vanskelig å skaffe og høg pris.

Det er veldig stor stas og ha det. Håndteksting er og blir noe annet og mitt er signert, noe som vil være umulig med det norske. Jeg har ikke sett nok til å uttale meg om tekstingen i den nye norske utgaven ennå så dette er kanskje noe jeg også må gå tilbake på :) Men det er litt morsomt å vite at slik sort hvitt tegningene er presentert i den serien er slik de forlot Barks sine hender.

Sjølv har eg den tredje kassetten, nokon som har nokon gode tips til å finne dei andre kassettane (ja, eg er klar over ebay, dessverre ikkje alle som sendar "worldwide" der..)

Jeg har brukt ett triks på ebay i mange år som har spart meg endel penger. Jeg kan fortelle bare deg det. Hvis det er en slik "shipping to United States only" auksjon sa fortell hvor du bor, si at du betaler med paypal eller international money order hvis det er foretukket, fortell dem din feedback som sikkert er bra og spør dem pent om å sende til deg. Har fungert i over 9 av 10 tilfeller for min del.

En annen ting jeg har lagt merke til som jeg også kan dele med kun deg, er at norske bruktbutikker er ikke helt oppdatert på at enkelte bokser er meget vanskelig å få tak. De selger de med flatpris rundt 12-1500 kroner uansett. Jeg har funnet både boks V og X til den prisen brukt i Norge på postordre. Riktignok for noen år siden, men det er mulig.

Tror også du vil se endel av disse boksene til salgs etterhvert som den norske/svenske/danske/tyske utgaven kommer i salg. Tror det er mange som har deler av den amerikanske utgaven som selger ut delene og satser på den nye utgaven.

Lykke til. Uansett hva du velger å kjøpe så er det verdt :)

Olaf Solstrand skreiv:

Uff, no fekk eg VELDIG lyst til å skjemme bort meg sjølv litt ... Nokon som har ei nyre eller to å låne bort? :-)

Ligger en på ebay ganske snart frykter jeg.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Uff hvorfor er livet så fulgt av vanskelige avgjørelser. Nummerert er serien også, hadde jeg visst at jeg fikk nummer 313 så hadde nyren gått i kveld.

Eg og blei veldig glad når eg såg at eg skulle få nummer 313...

• edited November -1

*sikle* Du ... Du FÅR 313?

• edited November -1

Lars Johan skreiv:

Eg og blei veldig glad når eg såg at eg skulle få nummer 313...

Bytte :)

• edited November -1

hmm sorry. Misforstod visst litt eg... Tenkte bare på det nummeret som stod i det heftet. Og der stod det jo 313. Dumme meg trudde jo et lite øyeblikk at det var mitt nummer;) Eg trudde at du hadde gjort samme oppdagelsen. Så beklagar igjen misforståelsen:D

• edited November -1

Jeg vil ha dette og har registrert meg på siden til egmont, men når får jeg info om dette?

• edited November -1

Det er nok ein viss sjanse for at du har vore for seint ute. Bestillingsinformasjon er sendt ut til alle dei som var registrert på e-postlista 2. juni, og desse var dei einaste som kunne bestille. Eg antar at dei som har registrert seg etter det rett og slett må vente til det blir offentleggjort ... og det er nok ikkje før etter at alle som var registrert før 2. juni har fått god tid til å bestille.

• edited November -1

Kjipern. Regnet forøvrig ut at de tjener inn i underkant av 45 millioner norske kroner på å selge 3000 versjoner av denne.

• edited November -1

Pocket skreiv:

Regnet forøvrig ut at de tjener inn i underkant av 45 millioner norske kroner på å selge 3000 versjoner av denne.

Vel, forhåpentlegvis har dei ganske mange utgifter i tillegg.

45 millioner er forsåvidt ikkje så mykje i Egmont-samanheng - det bør dei då tjene inn på fire månader berre på Donald Duck & Co.?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Det er nok ein viss sjanse for at du har vore for seint ute. Bestillingsinformasjon er sendt ut til alle dei som var registrert på e-postlista 2. juni, og desse var dei einaste som kunne bestille.

Så når NTB skriver at to tredjedeler av opplaget er solgt allerede så er det herifra de henter det tallet. Synes det var vel høyt salg etter bare to dager, men dette forklarer kanskje akkurat det.

• edited November -1

Tja ... Eg er ein av dei som har fått denne e-posten utan å bestille, og eg veit ikkje kor mange av oss det er, men eg trur faktisk at dette verket er så populært at dei lett kan ha solgt 2/3 av serien allereie.

• edited November -1

danielvh skreiv:

Jeg har den amerikanske utgaven av CBL. Ja, det er stor stas å ha det. Men, det skal også bli like stor stas å få det norske innomhus. Uansett om du har det norske, eller det amerikanske eller til og med begge deler og du har andre utgivelser av Carl Barks i hue og r*** opp og ned og i mente: Dette kommer til å bli HIPP HIPP HURRA x 1 000 000 pluss julaften og 17. mai.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Tja ... Eg er ein av dei som har fått denne e-posten utan å bestille, og eg veit ikkje kor mange av oss det er, men eg trur faktisk at dette verket er så populært at dei lett kan ha solgt 2/3 av serien allereie.

Det virket som om det var interessen det var snakk om og ikke reele salg. Men det er nok veldig mange av de som har vist interesse som faktisk kjøper.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?