Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Samlede Værker

1356775

Comments

• edited November -1

Einherje skreiv:

Selv om jeg personlig ikke liker hvordan de har valgt hvordan det visuelle skal ta seg ut, har jeg valgt Ole Brum-tilnærmelsen her; Ja takk! Begge deler. Skal nå få spesiallaget bokhyller som kan romme både den amerikanske CBL og med tid og stunder, den norske.

Jeg har også den amerikanske og skal ha den norske. Kanskje også vår venn Lars Olav burde tenke på denne smarte løsningen?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Einherje skreiv:

Selv om jeg personlig ikke liker hvordan de har valgt hvordan det visuelle skal ta seg ut, har jeg valgt Ole Brum-tilnærmelsen her; Ja takk! Begge deler. Skal nå få spesiallaget bokhyller som kan romme både den amerikanske CBL og med tid og stunder, den norske.

Jeg har også den amerikanske og skal ha den norske. Kanskje også vår venn Lars Olav burde tenke på denne smarte løsningen?

Dersom han har eit uuttømmeleg forråd med peng, så... eg, til dømes, har ikkje råd til å kjøpe ein av dei ein gong.

• edited November -1

Loke Aesir skreiv:

Sigvald skreiv:

Einherje skreiv:

Dersom han har eit uuttømmeleg forråd med peng, så... eg, til dømes, har ikkje råd til å kjøpe ein av dei ein gong.

Alt jeg har dobbelt av innenfor ribbeina går ut på e-bay i løpet av sommeren...

• edited November -1

Det er nok som enkelte her skriver økonomien som setter nådestøtet for meg også. Jeg skulle gjerne hatt disse men jeg har ikke råd til ekstrautgifter på nesten 1600 kroner hver fjerde måned. Det går såvidt rundt slik det gjør nå og da kan jeg bare se for meg hvordan de månedene der jeg får både studielån, CBL, husleie, etc samtidig. :(

Det som irriterer mest av alt er at jeg jobber 100% og vell så det og likevel har jeg dårligere råd en enkelte som er arbeidsløse. Det er sikkert enkelt når en ikke trenger og tenke på penger når det er noe en har lyst på, men slik er det nok ikke for de fleste.

• edited November -1

Lars Olav, tro meg; jeg skiter ikke penger. Er fattigere enn hvemsomhelst nede i Afrika. Men! Dette her skal jeg ta meg råd til. Jeg sluttet å røyke i fjor sommer. Det jeg ikke bruker på tobakk (ca 2 pakker i uka) kan nå relokeres til andre ting. Det være seg heroin eller CBL. Jeg valgte det siste. Om det viser seg at det blir knapt med peng alikevel, kan jeg knipe inn på andre ting og. Det første som går da er aviser, margarin, tilfeldig kjøpt snop og klær til barna. Dette skal nok gå...

• edited November -1

Einherje skreiv:

klær til barna

Stakkars barna dine :)

Jeg skulle nok alltids fått det til hvis det var en eller to bokser men det å binde seg til dette i 3 år er veldig lang tid for meg. Det at en kan si det opp midtveis er jo bare tull for hvem vil vel det?

Men det frister jo også for det blir jo en investering. Jeg kan garantert få pengene igjen når de 3 årene er gått hvis jeg selger sulamitten men jeg tror nok jeg foreløpig legger meg på Olafs linje her.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Einherje skreiv:

klær til barna

Men det frister jo også for det blir jo en investering. Jeg kan garantert få pengene igjen når de 3 årene er gått hvis jeg selger sulamitten men jeg tror nok jeg foreløpig legger meg på Olafs linje her.

Det der er jo oppsitterisme og spekulering av verste sort... Nær blasfemi spør du meg.
    Jeg for min del skal ta med meg begge settene med CBL i grava. Trenger 6 løftvektere for å karre kista med meg og mitt til den siste hvile.

• edited November -1

Godt å sjå at det ikkje berre er eg som ikkje kan kjøpe alt eg føler for. :P

Einherje skreiv:

Alt jeg har dobbelt av innenfor ribbeina går ut på e-bay i løpet av sommeren...

XD Forhåpentlegvis sel du berre eitt eksemplar av kvar ting du har dobbelt opp av?

• edited November -1

Loke Aesir skreiv:

XD Forhåpentlegvis sel du berre eitt eksemplar av kvar ting du har dobbelt opp av?

Nej, børnene har jo også eksemplarer af disse organer ;-)

• edited November -1

pryds skreiv:

Loke Aesir skreiv:

Ah, så **klart** , korleis kunne eg oversjå ein slik enorm økonomisk ressurs? ;-)

• edited November -1

pryds skreiv:

Loke Aesir skreiv:

...skulle bare mangle. Her går hele familien sammen. Alle vil jo få glede av dette praktverket.

• edited November -1

Vil si det viktigste argumentet for å handle den amerikanske utgaven, er originalspråket. Jeg vurderer derfor å kjøpe f. eks. de første numrene av comics&stories-albumene, slik at jeg har i allefall litt av Barks' geniale originaltekst. Skulle gjerne hatt hele CBL både i engelsk og norsk, men you know, penger/prioritering og slikt :/

• edited November -1

1500 kr er ikke dyrt, men jeg må la være å kjøpe en del andre serier for å få rom i seriebudsjettet. Kutter ut Donaldpocket, WITCH, Herman Hedning, Conan, Larson; Ernie, Tommy og Tigern, osv., så går det greit. "WAF" fikk meg til å savne innleggene fra jentene.

• edited November -1

Superboy skreiv:

1500 kr er ikke dyrt....

det er 15 000 kr det er meir!

@:)

• edited November -1

akelakk skreiv:

Superboy skreiv:

1500 kr er ikke dyrt....

det er 15 000 kr det er meir!

@:)

Helt korrekt. 1500 hadde jeg helt fint greid, og jeg skulle gjerne betalt mer en det også. Men det blir anderledes når det er snakk om 15 000.

• edited November -1

Ja, Carl Barks samlede verk er til og med dyrere enn 4. utgaven av Store norske leksikon (16 bind), (Skinnutgaven;))

• edited November -1

15 000 kr er over flere år. Dersom man kutter ut f.eks. serier for 250 kr uka ( Fantastic Four, Spiderman, Batman, Catwoman, Conan, Red Sonja, Astro City, og norske som Donaldpocket, Ernie, Tommy og Tigern, Larson, Tex Willer, WITCH, Dragonball, Manga Mania, m.m.). I tillegg kan man skru ned på strømmen (her brukes det mer enn 15 000 i året). Personlig får jeg ikke lov av fruen til å spare mer strøm, men det kan bli mindre DVD.

• edited November -1

wow, ja det er klart du har muligheter til å spare hvis du handler så mye.

Jeg kjøper et donald blad kansje 1-2 ganger i måneden og det er utgiftene jeg har til tegneserieblader.

Dessuten har jeg en strømmregning på ca 1500 i året så det er nok ikke mye og spare på den.

Hvis jeg derimot hadde droppet internett helt i 3 år så hadde det gått opp i opp, men jeg tviler på at det er mulig å droppe internett i 3 år. :)

Det er nok mange som har muligheten til å kjøpe dette verket men en må vise forståelse for at ikke alle har muligheten til å prioritere dette. Det er ikke alltid det kun dreier seg om prioriteringer.

• edited November -1

Forstår at det blir mye penger for enkelte. Selv får jeg mest problemer med hvor jeg skal få plass til det.
    Sammenlignet med Fantometskrønike som også koster 500 kr pr. bok, får en her mer for pengene.

• edited November -1

Superboy skreiv:

1500 kr er ikke dyrt, men jeg må la være å kjøpe en del andre serier for å få rom i seriebudsjettet. Kutter ut Donaldpocket, WITCH, Herman Hedning, Conan, Larson; Ernie, Tommy og Tigern, osv., så går det greit. "WAF" fikk meg til å savne innleggene fra jentene.

Superboy skreiv:

15 000 kr er over flere år. Dersom man kutter ut f.eks. serier for 250 kr uka ( Fantastic Four, Spiderman, Batman, Catwoman, Conan, Red Sonja, Astro City, og norske som Donaldpocket, Ernie, Tommy og Tigern, Larson, Tex Willer, WITCH, Dragonball, Manga Mania, m.m.).

Med unntak av DP synes da dette å være serier det burde gå svært lett å kutte ut til fordel for "Carl Barks Samlede Verk".

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?