Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Samlede Værker

2456775

Comments

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Hm ... eg er tilbøyeleg til å vere einig (eg dømmer aldri bøker etter omslaget, så det er utruleg kva som slipper til i hyllene mine), men eg håper at det går an å ta bøkene ut av boksane?

Hm ... eg stussa litt over nummereringa på dei boksene der, ettersom den verka ganske vilkårleg, men det ser ut som om det berre er boks 1 som er nummerert feil (med X/XI/XII i staden for I/II/III), noko som dei bør klare å fikse før august.

Ja, på bilde står det jo at både boks en og fire inneholder bok X,XI og XII

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Hm ... eg er tilbøyeleg til å vere einig (eg dømmer aldri bøker etter omslaget, så det er utruleg kva som slipper til i hyllene mine), men eg håper at det går an å ta bøkene ut av boksane?

De tas nok ut på den siden som ikke vises. Men boksene ser jo ut til å være noen tynne papplefser rundt bøkene og ikke solide pappkassetter slik som på enkelte andre utgivelser.

Når det gjelder designet så ser det virkelig ut som Egmont ikke har hørt om WAF (Wife Acceptance factor). Ser nesten ut som hele greia er designet og satt sammen i Tyskland. Og da vil vel observante lesere ha fått med seg hva jeg har påpekt før om Deres brunskjær på alt av fargelegging av Disney trykksaker.

Har jeg vært i tvil før så er jeg ikke det nå, dette er ett bokverk som vil glede mange, men det kommer ikke innenfor mine dører.

• edited November -1

Christiffer skreiv:

Ja, eg såg det. Skulle til å skrive eit innlegg der eg reagerte veldig på at rekkefølgja dei ville at vi skulle ha bøkene i i hylla var 10, 11, 12, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... hei, vent litt ... :-)

MikroMidas skreiv:

Når det gjelder designet så ser det virkelig ut som Egmont ikke har hørt om WAF (Wife Acceptance factor).

Tja, eller kanskje dei ser for seg at blant folk som er så gærne at dei gladeleg bruker 15 000 på teikneseriar, er det eit stort fleirtal som har ein del til felles med "Comic Book Guy" i The Simpsons, og difor er "wife acceptance" eit ikkje-eksisterande problem? :-)

• edited November -1

Det var ganske dyrt. 495 for ei bok! vart litt i tvil

@:)

• edited November -1

akelakk skreiv:

Det var ganske dyrt. 495 for ei bok! vart litt i tvil@:)

Det er vel samme pris som vi betalte for Carl Barks Beste, en bok i samme størrelsen og samme kvalitetsarbeid i innbinding og alt (visstnok). Da er det kanskje ikke så dyrt å betale 495,- men når du vet at du må gjøre det 29 ganger til på de neste 30 måneder så blir det noe annet.

• edited November -1

litt weird at mailen er fra "Carl Barks". han er jo død? :)

• edited November -1

Skulle gjerne kjøpt hele verket, men det ville tappet nesten hele kontoen min, så enten sparer jeg noe helt forferdelig i hele sommer, eller så satser jeg på enten å kjøpe det brukt eller eventuelt neste opplag:D

• edited November -1

David Hveem skreiv:

eller så satser jeg på enten å kjøpe det brukt eller eventuelt neste opplag:D

Første alternativet kan være mulig, andre opplag, neppe aktuellt noen gang.

• edited November -1

akelakk skreiv:

Det var ganske dyrt. 495 for ei bok! vart litt i tvil

Eg skulle nok veldig gjerne betale 495 kroner pr bok, men ... akkurat som MikroMidas kjem eg nok ikkje til å kjøpe dette verket, og det til tross for at eg ikkje sliter med WAF i det heile tatt. Men dette er ganske mange prisklasser over det Egmont har laga tidlegare, eigentleg. Å kjøpe ei bok til 495 kroner er ein ting, men å vite at ein får ei ny regning på 1560 kroner kvar fjerde månad i tre og eit halvt år, er verre. Personleg veljar eg å heller bruke studielånet mitt på mat og husleie (sjølv om eg ganske sikkert hadde bestilt abonnement dersom det kom ut i 2010, då eg forhåpentlegvis har fast inntekt, men likevel er det litt mykje pengar).

Hm ... Ser ut som om kvar bok blir på cirka 250-300 sider. Altså er prisen på kvar bok ganske mykje høgare enn den er for dei andre Disney-seriane til Egmont. Skjøner jo at det har ein del med lågt opplag og høg kvalitet å gjera, men bøkene er likevel ein god del dyrare enn det vi er vant til å få ... For all del, eg tviler ikkje på at bøkene er verdt det. Men det er likevel ein serie som har lagt seg på ein heilt annan prisklasse enn dei seriane vi er vante til - dette er "luksus for dei spesielt interesserte" og ikkje "teikneseriar for alle".

Men om nokon bestemmer seg for å abonnere på heile serien og deretter selge brukt om åtte-ti år, send meg ein e-post. :-)

• edited November -1

joda, det er mye penger. men det er komplett Carl Barks!!
    jeg hadde solgt ene nyren min om jeg måtte.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Nei Takk, det der vil jeg ikke ha i min bokhylle.

Desse såg derimot ikkje så ille ut etter min smak:
    http://ddfr.dk/images/temp/cbsv/Forsider_300dpi.jpg

• edited November -1

Når det gjelder designen, er jeg enig i at kassettene ikke var spesielt vakre.. jeg kommer nok til å stue vekk desse, og ha bøkene stående fritt i bokhylla.

• edited November -1

gaute hjartåker skreiv:

Finnes alternativer der ute i verden og jeg er glad jeg valgte dem.

Olaf Solstrand skreiv:

Desse såg derimot ikkje så ille ut etter min smak:

Det er vel selve bøkene, de ser ikke så ille ut, men så spørs det hvordan ryggen ser ut da. Kanskje hive pappen rundt og ta vare på bøkene kan være en grei måte og oppnå større WAF på for de som måtte ønske det.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

MikroMidas skreiv:

Når det gjelder designet så ser det virkelig ut som Egmont ikke har hørt om WAF (Wife Acceptance factor).

Tja, eller kanskje dei ser for seg at blant folk som er så gærne at dei gladeleg bruker 15 000 på teikneseriar, er det eit stort fleirtal som har ein del til felles med "Comic Book Guy" i The Simpsons, og difor er "wife acceptance" eit ikkje-eksisterande problem? :-)

Jeg tror nok absolutt at WAF burde være aktuelt her. Det er jo ingenting som sier at innbarkede CB fans ikke har koner. En kammerat av meg begynte og tenke gjennom hvordan han skulle få kona med på dette allerede da serien ble annonsert.

David Hveem skreiv:

Skulle gjerne kjøpt hele verket, men det ville tappet nesten hele kontoen min, så enten sparer jeg noe helt forferdelig i hele sommer, eller så satser jeg på enten å kjøpe det brukt eller eventuelt neste opplag:D

Dette har vel vært tatt opp tidligere. Denne serien kommer aldri til å trykkes opp i Norge igjen. Den er trykket i begrensett opplag denne gangen og det skrives tydelig på sidene deres at det ikke blir trykket flere. Disse bøkene kommer heller ikke til å bli billigere med årene så det å kjøpe dem senere kan bli veldig dyrt. Jeg foreslår heller at du sparer noe helt forferdelig denne sommeren (og de to neste) hvis du ønsker disse bøkene.

MikroMidas skreiv:

gaute hjartåker skreiv:

Finnes alternativer der ute i verden og jeg er glad jeg valgte dem.

Ja jeg kommer nok også til å sattse på Ebay og det amerikanske verket i stedenfor det norske. Det blir mye billigere, det ser antagelig mye penere ut og jeg får dem på orginalspråket.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Det blir mye billigere, det ser antagelig mye penere ut og jeg får dem på orginalspråket.

Får håpe det blir billigere, men prisene går jo til himmels på enkelte av de boksene. Det du også får med det verket som ALT for mange glemmer er Carl Barks (eller var det Gare Barks) egen håndtekst. Og det er noe helt annet enn "font-håndteksten" som vil prege den norske utgivelsen

• edited November -1

Christiffer skreiv:

Det er ikke den eneste feilen...det er litt vanskelig å se, men boks 8 og 9 ser også ut som de er merket med X,XI og XII. Bind 29 (i boks 10) skrives XXIX, mens her står det IXXX.

Dette er såpass mange feil at jeg tror dette bare er et midlertidig bilde og ikke noe endelig produkt...håper jeg, da.

• edited November -1

David Hveem skreiv:

Jeg tror jeg satser på å bli rik, og så betale Egmont ekstra mye for å trykke opp en til meg, om ca20 år:D (Jeg tulla)

• edited November -1

kallemann skreiv:

Dette er såpass mange feil at jeg tror dette bare er et midlertidig bilde og ikke noe endelig produkt...håper jeg, da.

Nei, det endelige produktet er sannsynlegvis ikkje ferdig på langt nær. Klarer ikkje å sjå for meg at Egmont har tenkt å ha 75.000 bøker på lager i tre år.

• edited November -1

Angående kassetterne kan jeg citere Thomas Schrøder (som er med i den danske redaktion) fra Seriejournalens forum, da "cps" påpegede fejlene med numrene:

Bare rolig, cps. Billederne af kassetterne er kun layout (derfor også det grønlige skær). Vi måtte nøjes med layoutet for at få det færdigt til jer og pressen i denne uge, så I havde en fornemmelse af dem. Kassetterne er stadigvæk ved at blive finpudset, så alt bliver perfekt. Så sent som i går, godkendte vi faktisk først kassette 1.

• edited November -1

pryds skreiv:

Angående kassetterne kan jeg citere Thomas Schrøder (som er med i den danske redaktion) fra Seriejournalens forum, da "cps" påpegede fejlene med numrene:

Bare rolig, cps. Billederne af kassetterne er kun layout (derfor også det grønlige skær). Vi måtte nøjes med layoutet for at få det færdigt til jer og pressen i denne uge, så I havde en fornemmelse af dem. Kassetterne er stadigvæk ved at blive finpudset, så alt bliver perfekt. Så sent som i går, godkendte vi faktisk først kassette 1.

Skulle akkurat til å skrive selv at folk kunne slappe av. De kassettene der er kun for "show & tell". De endelige kassettene blir nok i en slik stand at de kan brukes til å ta vare på dette praktverket.

Selv om jeg personlig ikke liker hvordan de har valgt hvordan det visuelle skal ta seg ut, har jeg valgt Ole Brum-tilnærmelsen her; Ja takk! Begge deler. Skal nå få spesiallaget bokhyller som kan romme både den amerikanske CBL og med tid og stunder, den norske. Jeg formelig skjelver av forventning. August kommer til å bli **SUPERJULAFTEN** for mitt vedkommende.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?