Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Carl Barks Samlede Værker

cpscps
edited May 2005 in Donaldisme

Jeg har idag fået at vide at vi i danmark kan forvente brev med posten omkring den 3. juni med tilbud om at købe Carl Barks Samlede værker

«13456775

Comments

• edited November -1

Happy happy, joy joy!

Da er det vel like rundt hjørnet er oppe på Berget også. Oh Fryd!

• edited November -1

Egmont Norge melder , med referanse til 3.juni i Danmark,at "vi skal ikke se bortifra at det samme skjer hos oss! Følg med, følg med..."

Solveig Thime's uttalelser gir altså grunn til å tro at CBL er like rundt hjørnet.:-)

• edited November -1

...hadde det vært meg med ansvaret for denne utgivelsen, så ville jeg hatt litt mer agressiv markedsføring. Mein Gott! Hall of Fame fikk jo mere reklame LEEENGE før første boka var nær trykken.
    Sover de i den redaksjonen? Kan noen vekke dem??
    Sitter her og skjelver i Angst & Beven over at CBL skal floppe maksimalt.

• edited November -1

Tror ikke de behøver reklame for CBSV. Dem der vil købe dette værk, eller dem som kan lide Barks, kender til det, og har gjort op med sig selv om de vil købe det. Hall of Fame, er for næsten alle der ikke behøver at være over meget donaldist, eller alt for gamle for at få adgang til disse bøger, så der behøves nok mere reklame, fro at få deres opmørksomhed. CBSV har den opmærksomhed det skal have, eller er det bare mig der synes det?
    (indlægget er nok ikke forklaret så godt, men det skulle gå hurtigt)

• edited November -1

Einherje skreiv:

Sover de i den redaksjonen? Kan noen vekke dem??
    Sitter her og skjelver i Angst & Beven over at CBL skal floppe maksimalt.

Det går vel mye på autopilot fra forlaget tror jeg. De fortjener en stor flopp som tankevekker, men i respekt for våre gode venner som skal kjøpe denne serien så håper jeg at floppen ikke kommer med denne utgivelsen.

• edited November -1

Er det denne utgaven som koster 15,000 kr?

• edited November -1

Ja, tretti bøker til cirka 500 kroner stykket.

• edited November -1

Det er en del penger, ja. Ville tappet omtrent en tredjedel av bankkontoen min, så jeg tror jeg venter til neste gang de trykker det opp. Da har jeg kanskje en fast inntekt. :)

• edited November -1

Sigurd skreiv:

Det er en del penger, ja. Ville tappet omtrent en tredjedel av bankkontoen min, så jeg tror jeg venter til neste gang de trykker det opp. Da har jeg kanskje en fast inntekt. :)

Dette er Egmonts jomfrutur à la Titanic. Det blir bare en tur, men den foregår hele veien på 1. Klasse. Bli med nå eller stå igjen på kaia. Blir nok ikke noen 2. opplag her.

...seiler inn i katastrofen med tidenes største glis rundt kjeften. :-D

• edited November -1

Einherje skreiv:

Sigurd skreiv:

Dette er Egmonts jomfrutur à la Titanic. Det blir bare en tur, men den foregår hele veien på 1. Klasse. Bli med nå eller stå igjen på kaia. Blir nok ikke noen 2. opplag her.

Ja, det er ingen tvil om at dette blir en engangsforetelse fra Egmont. Det er jo så vidt det er grunnlag nok til å gi ut dette en gang og det er jo mange år siden CBL kom ut i USA og de har ikke trykket det flere ganger selv om de har et mye større marked.

Jeg skal selvfølgelig ikke si at du skal tappe kontoen din for dette, men ikke vent at det vil komme ut noen flere utgaver av dette i Norge i vår levetid.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Ja, det er ingen tvil om at dette blir en engangsforetelse fra Egmont. Det er jo så vidt det er grunnlag nok til å gi ut dette en gang og det er jo mange år siden CBL kom ut i USA og de har ikke trykket det flere ganger selv om de har et mye større marked.

Dette er neppe riktig. Riktignok bor det langt flere mennesker i USA/Canada enn i Skandinavia, men til gjengjeld bor det adskillig flere donaldister i Skandinavia enn i USA/Canada. Mener å ha lest at mens amerikanske blader trykkes i opplag på ca. 10.000 så er tilsvarende opplag flere hundre tusen bare i Norge.

• edited November -1

Men det vil vera heilt urealistisk å anta at fleirtalet av dei som kjøper Donald kan ha interesse av Carl Barks Samlede Verker. Det vil eg derimot tru at ein kan anta i USA, ettersom alle Disney-seriane der ER seriar utelukkande for spesielt interesserte.

• edited November -1

Dessuten selges amerikanske utgivelser til Donaldister over hele verden mens norske utgivelser kun (med ekstremt få unntak slik som våre danske venner) selges til nordmenn.

Ta f.eks. den store flotte Carl Barks boken fra 80 tallet som inneholdt et signert trykk av Carl Barks. Det var begrenset til "bare" 5000 eksemplarer og det er veldig vanskelig å få tak i nå pga høye priser, mens CBL i Norge mest sansynelig bare kommer til å gi ut 5000 bind totalt (hvis de har flaks).

• edited November -1

Nå er det Juni, hva skjer ???

• edited November -1

Ville de ikke tjent mer hvis de laget flere og solgte dem litt billigere?
    Uansett bruker de nok ikke menge kroner på å trykke et par bøker, når jeg har lest at tingene som er med skal koste under 50 øre å lage per stk....

• edited November -1

David Hveem skreiv:

Ville de ikke tjent mer hvis de laget flere og solgte dem litt billigere?
    Uansett bruker de nok ikke menge kroner på å trykke et par bøker, når jeg har lest at tingene som er med skal koste under 50 øre å lage per stk....

Nå blander du vel litt? Det er Carl Barks Library vi diskuterer ikke prisen på Donald blader og vedleggene til disse bladene.

CBL kommer nok til å bli et praktbind og dette koster veldig mye og trykke. Det vil nok bli et sammarbeid i norden slik at en får ned trykkerikostnaddene med å kunne bruke de samme fargene og tegningene men bare skifte ut teksten (Dette vet jeg gjøres noen ganger i forlagsbransjen).

En kan heller ikke trykke opp mere en det en får solgt og jeg tror 5000 som er indikert nå er maks av hva de greier og få solgt i Norge.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Nå er det Juni, hva skjer ???

I dag fikk jeg mail med tilbud om å bestille bøkene..

Men nå var opplaget sunket til 2500 bøker. Mente da det var 5000 bøker det var snakk om?

• edited November -1

Diff skreiv:

I dag fikk jeg mail med tilbud om å bestille bøkene..

Må folk vera så kjappe? Rekker jo aldri å skrive nyhende om ting før nokon har kommentert det i forumet, jo :-)

• edited November -1

Her er ett bilde

http://www.seriejournalen.dk/billeder/sjnyhed/cbsv_stor.jpg

Nei Takk, det der vil jeg ikke ha i min bokhylle.

• edited November -1

Hm ... eg er tilbøyeleg til å vere einig (eg dømmer aldri bøker etter omslaget, så det er utruleg kva som slipper til i hyllene mine), men eg håper at det går an å ta bøkene ut av boksane?

Hm ... eg stussa litt over nummereringa på dei boksene der, ettersom den verka ganske vilkårleg, men det ser ut som om det berre er boks 1 som er nummerert feil (med X/XI/XII i staden for I/II/III), noko som dei bør klare å fikse før august.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?