Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald-kalenderen

edited December 2004 in Donaldisme

Som dere vet er det en adventskalender på gang i DD & Co. Spørsmålene ser latterlig enkle ut (jeg har bare åpnet føste luke), men de er jo rettet mot barn. Men den daglige premien er ikke så verst. Så det jeg lurer på, er: Hvordan svarer man på dette? Jeg har sett på donald.no, hvor man kan svare, men finner ikke kalenderkonkurransen noe sted. Hvor er den??

Comments

• TedTed
    edited November -1

Jeg tror du bare skal svare inne på den vanlige konkuranse-svar saken... Jeg for min del har heller valgt å ikke åpne kalenderen i det hele tatt.... Jeg lar den være lukket. Sniker meg heller en titt på noen av vennene mine sine kalendre;)

• edited November -1

Det står jo på baksiden av kalenderen at du sender et kodeord og svaret (antakeligvis også navn og adresse) med sms til et nummer, som jeg ikke husker nå... Eventuelt kan du gå på donald.no og klikke på banneret helt øverst på sida hvor det står "Tell ned julaften...".
    Jeg åpnet alle lukene dagen etter kalenderen kom, og ble skuffet over vanskelighetsgraden. Uten å avsløre for mye, kan jeg si at nivået er like "høyt" gjennom resten av adventstida... Synd at man må vente heeelt til julaften for å bli med i trekningen om en iPod Mini. :-|

• edited November -1

Javisst kan jeg det. Jeg har brukt en maskin hvor dette banneret ikke kom fram, og da var det ikke rart jeg lette.

• edited November -1

Lars Martin skreiv:

Som dere vet er det en adventskalender på gang i DD & Co. Spørsmålene ser latterlig enkle ut (jeg har bare åpnet føste luke), men de er jo rettet mot barn.

Jeg har et håp om at det blir vanskeligere etter hvert... jeg mener, "Hva heter den heldige fetteren til Donald" er jo på nivå med seerkonkurransene i Jeopardy...

Men jeg vil gjerne ha en Mikke-klokke, så jeg tror jeg svarer lell.

ps. dersom alle spørsmålene er like lette, er det neppe fordi de er retta mot barn (ALLE barn vet svaret på det der), men for at flest mulig folk skal være med i konkurransen...

• edited November -1

Donald bladene lages jo strengt tatt for barn så det ville vært unaturlig om spørsmålene hadde vært for vanskelige for barn.

• edited November -1

Hm...Eg får ikkje opp banneret på sida. Kan nokon vere snill og gje meg adressa?

• edited November -1

Tusen takk, Kim!:)

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Donald bladene lages jo strengt tatt for barn så det ville vært unaturlig om spørsmålene hadde vært for vanskelige for barn.

Men det hadde jo ikke skadet å variere vankelighetsgraden litt? Men det er vel redaksjonen antageligvis tvunget til, for stort lettere spørsmål enn d i dag er d vel hardt å komme på:) Jeg håper i hvert fall at nivået kan variere LITT.

• edited November -1

Har opna luke 2 no, og eg må jo seie at det ikkje akkurat blir vanskelegare. Tipper at spørsmålet på julaften er "Hva heter Donald?". :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Har opna luke 2 no, og eg må jo seie at det ikkje akkurat blir vanskelegare. Tipper at spørsmålet på julaften er "Hva heter Donald?". :-)

Vi nærmer oss! Luke 7: et bilde av kladden og et spørsmål om hvordan han er kledd. Lurer på hvor mange det er som svarer feil på det spørsmålet jeg med tanke på at du faktisk ser hvordan han er kledd på det bildet av han.

• edited November -1

Spørsmåla har ikke vært imponerende vanskelige, det er sikkert. Men kalenderen tar seg nå bra ut på kjøleskapet, da.:)

• edited November -1

Vi nærmer oss! Luke 7: et bilde av kladden og et spørsmål om hvordan han er kledd.

Og dei seks tidlegare dagane har det vore bilete av ein ganske vanleg figur med spørsmål om kva denne figuren heiter ... Som jo er eit svært vanskeleg spørsmål for dei som aldri har lest Donald, men det er kanskje ikkje SÅ mange av dei som har denne kalenderen?

Eg trur iallfall at vi kan avlive myten om at denne kalenderen er inspirert av vår "Donald-quiz"-tråd. :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Eg trur iallfall at vi kan avlive myten om at denne kalenderen er inspirert av vår "Donald-quiz"-tråd. :-)

hehe... den myten døde vel ut da jeg åpnet første luke ;)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?