Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Plakat i Donald fra 70-tallet

edited March 16 in Donaldisme
Er ganske sikker på at den er fra 70-tallet, og vet den er fra et Disney-blad. Plakaten lå en gang i noen esker oppe på loftet til foreldrene mine, men mistenker at mye har forsvunnet under opprydding.

Det eneste jeg minnes er at Tingeling flyr over andre figurer fra Disney som befinner seg i noe som kan være en manesje.
Noen som vet hvilken plakat det er snakk om?

Siden vi iblant får et gjentrykk av gamle utgivelser, hva med nyutgivelser av de ulike plakater som har fulgt med bladene fra tid til annen opp gjennom årene? Denne gangen helst uten hull fra stifter.

Comments

• Når du skriver "manesje" så tenker jeg på Disneyparaden som ble utgitt med Disneyland-bøkene, men er usikker på om det kom noen plakat her i 1969.
    Tingeling flyr ikke, men står likevel høyt over de andre.

På 70-tallet kom denne plakaten over fire nummer, men det er ingen manesje her.
  • Jeg har en plakat med det motivet fra Disneyparaden. Den fulgte med Donald som et reklamebilag for et nytt opplag av Disneyland-bokserien, jeg vet ikke akkurat hvilket år, men ut fra stil og papir så vil jeg anslå det til ca. 1976-79. Plakaten er like stor som 4 Donald-blader, og på baksiden er det reklame for bøkene.

http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:6::#horizontalTab2
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?