Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Komplett Donaldsamling?

Hei, noen som vet hvor mange i Norge som har komplett Donaldsamling? 1-1948-d.d. altså.

Vennlig Hilsen Lars T.

Comments

• Tviler på at noen har fullstendig oversikt her. Jeg vet om flere slike, men det finnes garantert ytterligere komplette samlinger.
  • Takk, rekner nok med at det er noen ja :) Begynner å nærme seg her.
  • Vet om en som hadde en komplett samling for en del år siden. Om han har fortsatt å kjøpe et nytt nummer i uka siden den gang vet jeg ikke.

Har ikke en brøkdel av tilstrekkelig mange blader til å kalle samlingen komplett, men om jeg plutselig fikk gratis tilgang på samtlige utgivelser tror jeg at jeg hadde stanset så snart vi kom til 90-tallet, eller toppen 2000-tallet. Både papirkvalitet, utseende og historier endrer seg betydelig desto nærmere vi kommer nåtiden. Logisk nok.

Når var det de beste bladene ble utgitt?

I omtalen av "Donald Duck & Co - jul på 70-tallet" som ble utgitt for noen måneder siden, står følgende:

"I Norge var 70-tallet det tiåret da den norske pengebingen ble fylt til randen etter at det ble funnet olje i Nordsjøen. Og det ser ut som om noe av denne nye rikdommen gikk til kjøp av tegneserier. Donald-bladet blomstret og utgivelser som Jeg Donald Duck, Mikke Mus kokebok og Langbein-album så bladhyllene for første gang. Jon Gisles Donalddismen kom ut i 1973, og gjorde Donald og vennenes hans ordentlig stuerene."

Var 70-tallet Donalds gullalder, både hva opplag og kvalitet på historier angår? Har enkelte blader også fra 60-tallet, og noen fra 50-tallet, og har et veldig nostalgisk forhold til dem.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?