Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Innspill til verdivurdering?

Jeg håper dette passer inn i forumet.

En ansatt på den lokale bruktbutikken viste meg en større samling Donald-blader på bakrommet her om dagen. Dette var 10 minutter før stengetid, så jeg fikk ikke sett lenge på det. Det kan ha vært 10 små esker med blader (slike som det ligger 5 pakker med kopipapir i). Utav det jeg så var det blader fra 2000-tallet, 2006, 2008, osv., og den som hadde donert det til bruktbutikken hadde merket det nøye med årgang og hvilke nr som lå i eskene. Om det var hele årganger vet jeg ikke, men siden merkinga var gjort så nøye kan det jo være det ikke er fullstendig. Flere blader lå fortsatt i posen som bladet kom med fra forlaget, selv om posen kanskje var åpnet. Så det virket som pent brukte blader, og at tidligere eier hadde vært nøye med å passe på dem.

Han sa han ikke ville plassere det ut i butikken siden han da regna med at folk ville åpne poser og kjøpe blader separat. Det er en ordinær bruktbutikk, i en småby, og er en del av en lokal arbeids- og inkluderingsbedrift. Han ville tydelig at jeg skulle vise interesse. Butikken selger enkeltblader billig uten å gjøre forskjell på når bladene er fra, posesalg.

Jeg er kanskje interessert i å kjøpe. Han som viste meg det hadde ikke gått gjennom det ennå, og derfor ikke gjort noen verdivurdering. Han sier at han ikke har kunnskap om verdivurdering av Donald. Han tenker at jeg kan gjøre vurderinga sammen med ham, og at vi begge kan være imøtekommende på hvilken pris vi lander på. Jeg har ikke gjort en sånn vurdering før. Så derfor: Er det noen som har gode innspill som jeg kan ta med meg til en slik vurdering? Selv tenker jeg det kan være sentralt hvor fullstendig årgangene er, hvor mye som er med av bilagsblader, leker, og selvfølgelig hvor god stand bladene er i. Jeg har også sett på salg av liknende blader (fra samme årganger, blader som er i like god stand osv.) på finn. På forhånd, takk for tips!

Comments

• Dette er jo brukte blader (selv om noen ligger i poser som er åpnet) av nyere årgang. Det har ingen høy verdi. Maks 5,- bladet når det kjøpes slike mengder. Hvis ikke det også er i overkant...
    Også avhengig av om bilag o.l. følger med bladet. Uåpnet med bilag er selvsagt en annen pris.
  • Vet ikke om det er til hjelp, men ser vel gjerne at komplette årganger av nyere dato (1990-/2000-tallet) gjerne selges for 4-500 kroner i bruktbutikker, om jeg husker riktig.
  • Beklager sein tilbakemelding. Takk for gode innspill!
  • Wilfu: Har du formening om priser for hele årganger blader fra 1970-og 1980-tallet. Jeg abonnerer på Komplette Årganger Donald, og min bedre halvdel spør litt om det kan være en ide selge originalbladene. De tar en del plass. For tiden litt usortert i kasser etter flytting i 2003 og 2009.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?