Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Mikke Mus jubileumsbøker

edited January 31 in Donaldisme
Jeg har et Inducks-spørsmål: Hvorfor er heftet "Mikke Mus Jubileumshefte - 70 år" (1998) og boken "Mikke Mus - 75 år" (2003) sortert under "Innbundne bøker" - "Mikke Mus jubileumsbok", og ikke under "Jubileumshefter og -bøker" - "Jubileumsbok"? Den førstnevnte av disse er jo ikke engang en innbundet bok, men et hefte utgitt til kioskene (faktisk helt i samme stil som "Onkel Skrue - 50 år i Andeby" fra 1997, som er sortert under "Jubileumsbok"). Det virker som noen bare har glemt at disse Mikke-utgivelsene hører til i "Jubileumsbok"-kategorien.

Comments

• Sånn er livet.
  • Tydeligvis. :P

Onkel Skrue- og Mikke Mus-jubileumsutgivelsene fra hhv. 1997 og 1998 hører jo til samme "serie" mye mer enn Mikke Mus-jubileumsutgivelsene fra 1998 og 2003. Sånn sett synes jeg det er litt synd at de ikke er sortert i samme kategori.
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
  • edited February 4
    Ser den.
  • Ser den.
  • Det trengs en skikkelig opprensking når det gjelder kategoriene. Det er også mange utgivelser som ikke er plassert i noen kategori. Jeg kan se på dette når jeg får tid.
  • edited February 4
    Bryr meg ikke så mye om kategoriene selv, sorterer som regel alfabetisk istdet når jeg ser på lista over utgivelser for et land.

Kategorier kan også være veldig subjektivt, og slikt det er nå lages det både kategorier ut fra innbinding og ut fra type blader (eks. jubileumshefter). Så noen serier må ha flere kategorier.

Det er til og med hele serier i inducks som jeg selv sorterer helt annerledes i min egen samling. F.eks. Klassikere/Godbiter som har en felles serie i databasen. Så det er vanskelig å lage noe som passer perfekt for alle.
  • Tok en titt på de som ikke er i kategorier per i dag. F.eks. "Klassisk Donald Duck", så synes jeg ikke selv den passer inn i noen av kategoriene som er laget. Ser dette formatet ofte kalles "softcoverbøker".
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?