Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Lotusblomsten

Jeg satt og tittet på Inducks-listingen over historier med Mikke Mus-skurken Lotusblomsten, som er en sånn type ting man gjør av og til. Men... det eneste jeg ser er de fire historiene med Mikke Mus. Så vidt jeg husker, tegnet Arild Midthun en Donald-serie med Lotusblomsten som skurk for noen få år siden. Hvorfor er ikke denne opptredenen i andeuniverset inducksert skikkelig mon tro?

Comments

• Ingen andre som husker denne Midthun-serien? Jeg mener det var en av de mange historiene der Donald og guttene besøker Norge av en eller annen (selvsagt utrolig viktig) grunn. I klimakset viser skurken seg å være Lotusblomsten og endene jager etter henne i en lang actionsekvens.
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
  • Er det ikke litt merkelig om en karakter som Lotusblomsten fra Museuniverset hadde vært med i en Midthun-historie med Donald? Det er ikke akkurat en kjent karakter.
  • Du tenker på historia På skurkejakt i Skandinavia, og det ser ut som Lotusblomsten og samme skurk som i Mikke-historiene faktisk er med i denne!

Historia er skrevet av Pat og Carol McGreal, som også har skrevet de andre historiene med Lotusblomsten.
  • Ja, det forklarer jo hvorfor Lotusblomsten har blitt skrevet inn i en "Midthun-historie". Det er jo deres karakter.
  • edited December 2020
    FrankAa:
    Du tenker på historia På skurkejakt i Skandinavia, og det ser ut som Lotusblomsten og samme skurk som i Mikke-historiene faktisk er med i denne!

Historia er skrevet av Pat og Carol McGreal, som også har skrevet de andre historiene med Lotusblomsten.
    Glomgold:
    Ja, det forklarer jo hvorfor Lotusblomsten har blitt skrevet inn i en "Midthun-historie". Det er jo deres karakter.

Gir absolutt mening, ja. Men det forklarer IKKE hvorfor Lotusblomstens opptreden i denne Midthun-tegnede historien ikke er listet på Inducks. Håper noen kan fikse dette. (Og bra funn av historien, Frank. :) )

Kanskje litt av grunnen til den mangelfulle induckseringen er at Lotusblomsten opptrer under falsk identitet i starten av serien, og vi først får vite hvem hun egentlig er i klimakset. Så man må lese hele historien (eller i hvert fall frem til de siste få sidene) for å vite at hun er med i den.
  • Husker jeg også la merke til at Lotusblomsten var med. Syntes jo det var langt mer stas enn at endene nok en gang besøkte Norge forsåvidt. Men det var lite snakk om hennes opptreden den gangen.
  • Men det forklarer IKKE hvorfor Lotusblomstens opptreden i denne Midthun-tegnede historien ikke er listet på Inducks. Håper noen kan fikse dette.
    Det er vel ikke noen annen grunn enn at ingen husket/tenkte over at dette var en karakter brukt tidligere da bladene ble indeksert. Har ikke tilgang til å redigere på delen av databasen med detaljer omkring D-koder selv (er en fyr i Danmark som koordinerer dette). Men rapporterte det inn, så iløpet av natten skal det bli fikset :)
  • MikkelHagen:
    Husker jeg også la merke til at Lotusblomsten var med. Syntes jo det var langt mer stas enn at endene nok en gang besøkte Norge forsåvidt. Men det var lite snakk om hennes opptreden den gangen.
    Jeg syntes det var interessant jeg også. Selv om denne opptredenen med endene var mer ren action enn femme fatale-damen som jeg føler hun er i Mikke-historiene. Det føltes ikke som Donald-historien gjorde bruk av personligheten hennes i så veldig stor grad.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?