Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Juleheftene 2020

edited November 9 in Donaldisme
Mine julehefteinnkjøp så langt i år. :) Jeg er fortsatt i prosessen med å lese noen av dem.

image

Hvilke julehefter har andre her på forumet kjøpt (eller planer om å kjøpe)?

Comments

• Kommer nok til å kjøpe de aller fleste, kanskje alle.
    Venter en del i posten.
  • Blir nok i beste fall et par julehefter. Leses som vanlig på dass etter julemiddagen når jeg trenger pause fra familiemaset.
  • HerbertthePig: Oi, betyr dette at du pleier å kjøpe alle hvert år? Det er ganske hardcore. :) Jeg pleide å kjøpe rundt 15 eller flere hefter hver jul selv. Men har trappet litt ned i senere år. Nå har jeg kjøpt ni stykker foreløpig, mulig det blir alle i år.

Når du sier at du vil kjøpe "alle" forresten, mener du alle tegneseriejulehefter eller alle sånn i det hele tatt?
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
  • "Jeg er fortsatt i prosessen med å lese noen av dem."
    Her må det anmeldes! Julehefter skal ikke leses før julaften.
  • Mesterius: Jeg er kanskje litt hardcore tegneseriesamler/leser ;)
    Vurderer også å trappe ned på sikt.
    Det er kun tegneseriene jeg kjøper.
  • Glomgold:
    "Her må det anmeldes! Julehefter skal ikke leses før julaften."

Haha! På et tidspunkt da jeg var yngre gjorde jeg det også sånn -- jeg sparte på alle juleheftene til julaften eller senere. Men nå bare kjøper og leser jeg dem akkurat som jeg føler for det. Mye koseligere sånn. :)

Og tenk, så kan de jo faktisk leses OM IGJEN senere også.
  • HerbertthePig:
    "Det er kun tegneseriene jeg kjøper."

Bra, sånn skal det være. ;)
  • I mangel på andre julegaveønsker, så er julehefter et greit ønske. Så da kan jeg ikke få lest disse noe før likevel :D
  • Julehefter skal ligge under treet!
  • Men der kan de jo bli lagt etter at de ble kjøpt og lest i november?
  • edited November 16
    Jeg er svak. Har kjøpt tre julehefter til siden bildet øverst i tråden: Fiinbeck og Fia, Donald Ducks julehistorier og Walt Disney's julehefte. Nå tror jeg kaaaanskje jeg er ferdig for denne gangen.
  • Blir nok å ønske seg Donald-relaterte hefter + Pondus. De jeg ikke får, kjøper jeg selv i romjula.
  • På serie.no har jeg sett Disneys julaften julealbum(?) til 99 kr. Har ikke sett det i fysiske butikker foreløpig. Mistenker at det er en hel eller delvis utgivelse av boken med samme navn som kom for noen år siden?
  • Bladde kjapt gjennom heftet da jeg var i butikken, og det ser ut til å rett og slett være en paperbackutgave av denne boken, ja.
  • RangerHelge:
    På serie.no har jeg sett Disneys julaften julealbum(?) til 99 kr. Har ikke sett det i fysiske butikker foreløpig. Mistenker at det er en hel eller delvis utgivelse av boken med samme navn som kom for noen år siden?
    trondmm:
    Bladde kjapt gjennom heftet da jeg var i butikken, og det ser ut til å rett og slett være en paperbackutgave av denne boken, ja.
    Men det er jo også en redusert paperbackutgave av den tidligere hardcover-boken. Sidetallet er mye lavere, og så vidt jeg husker fra da jeg sjekket den i butikken, inkluderer "julehefteutgaven" kun den fulle tegneserieversjonen av Jungelboken når det gjelder langfilmene, og ikke både Jungelboken og Tornerose. Det er garantert andre ting som er tatt ut også.

Ellers ser boken faktisk ut til å være reprodusert fra den originale utgivelsen, så til og med Volker Zibells håndteksting fra 2000-utgaven er med. Men dessverre har noe gått galt i trykken slik at tegningene har fått pikselerte streker. Det skjer dessverre med en del av Egmonts utgivelser nå for tiden. Den originale utgaven fra 2000 (avbildet under) har nydelig trykkvalitet.

image
  • Men det er jo også en redusert paperbackutgave av den tidligere hardcover-boken. Sidetallet er mye lavere, og så vidt jeg husker fra da jeg sjekket den i butikken, inkluderer "julehefteutgaven" kun den fulle tegneserieversjonen av Jungelboken når det gjelder langfilmene, og ikke både Jungelboken og Tornerose. Det er garantert andre ting som er tatt ut også.
    OK, det har du sikkert rett i. Det er lenge siden jeg har lest bokutgivelsen, så jeg sjekket ikke om noe manglet.
  • edited November 26
    Heftet inneholder Julenissens verksted, Bambi, Askepott, Plutos juletre, Jungelboken og notene til When you wish... (samt enkelte presentasjoner av Timmy G.)

De utelatte historiene er Peter Pan, Pinocchio, Aristokattene, Lady og Landstrykeren, Snehvit, Ole Brumm og blåsbortdagen, Snøballkrigen (DD), Campingvogna (MM), Jungelklovnen (DD), Den stygge andungen, Det store juleslaget (S&S), Tornerose, notene til From all of us..., samt teksthistoriene Julegarnet, Julenissens hemmelighet og Julefesten (samt enkelte presentasjoner av Timmy G).

Nå er ikke jeg noen pikseleringsekspert, men jeg klarer ikke å se noen vesentlig forskjell på boka og heftet annet enn at heftet kanskje har ørlite blassere farger generelt og litt endret farge ved noen få tilfeller.

For øvrig er det feil i sidetallene i innholdslista i heftet.
  • LarsMartin:
    Nå er ikke jeg noen pikseleringsekspert, men jeg klarer ikke å se noen vesentlig forskjell på boka og heftet annet enn at heftet kanskje har ørlite blassere farger generelt og litt endret farge ved noen få tilfeller.
    Det er ganske tydelig, vil jeg si, hvis du nærstuderer gjengivelsen av selve de tegnede strekene. I det nye softcoverheftet har tusjstrekene noe ujevnt og knudrete, nesten 'shaky', over seg som resultat av pikseleringen. I originalboken er strekene fine og glatte. (Vel, litt varierende etter hvem som tegner, men *generelt* glatte.)
  • LarsMartin: det er spesielt lett å se pikseleringen på ruterammene i det nye softcover-heftet, ettersom rammene som regel tegnes med helt rette, glatte linjer. Ta og sammenlign dem med originalboken fra 2000.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?