Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Disney+

Nå er det under 2 uker til Disney+ blir tilgjengelig i Norge.
Og nå har de avslørt hvilket innhold vi får tilgang til ved lanseringen: https://nettavisen.no/livsstil/disney-bekrefter-kjempelansering-i-norge/3424013952.html (Klikk på faktaboksen nederst i saken for komplett liste). Det ser ut som vi får et stor utvalg av helaftens filmer, men utvalget av kortfilmer er nokså begrenset.
Hva tenker folk om Disney+ ? Er dette noe dere kommer til å abonnere på?
«1

Comments

• Jeg forhåndsbestilte tidligere denne uken. Sa samtidig opp abonnementet Donald+ som jeg har hatt på mobilen, uten å bruke det noe særlig. Kostnadene for ett år er ganske lik for begge:-)
  • Litt skuffende at de ikke har den originale Ducktales-serien.
    Skulle likt å sett fjerde sesong av den.
    Ellers er det mye bra der, og prisen er veldig lav.
    Så liten tvil for min del.
  • Mangelen på Make Mine Music er forbasket irriterende.
  • edited September 2020
    Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke har den originale DuckTales? Selv Redningspatruljen og Bompibjørnene er på listen deres... Og ikke Make Mine Music heller? Komplett er den ikke... Det som er spennende er at de har flere dokumentarer om Disneys animasjon o.l. Ihvertfall ut fra listen.
  • edited September 2020
    Ut fra listen slik den fremstår i dag ser det ut til at de har et meget begrenset utvalg hva kortfilmene angår, ja. Jeg kan ikke finne Toy Tinkers, for eksempel. Eller alle Langbein og Donald-filmene. Silly Symphonies er også lite representert.
  • Klassiske kortfilmer er ikke noe fokus for Disney+, dessverre. De har bare en liten brøkdel av de eldre korttegnefilmene, så ingen vits i å lete etter komplette samlinger av noen av dem. Behold Treasures-DVD-settene hvis dere vil ha det.
  • Ser nå at det også mangler en del spillefilmer ( ved siden av Song of the South). Jeg kan i hvertfall ikke finne In Search of the Castaways, Toby Tyler og King of the Grizzlies, men OK, det blir vel for perifert. Utvalget er uansett overveldende...
  • Muligens bare spekulasjoner, men etter hva jeg har forstått mangler visstnok Make Mine Music fordi Disney ikke har avgjort om de vil gi ut filmen i sin helhet, eller i sensurert utgave slik den stort sett alltid har blitt utgitt i USA, med den første sekvensen om The Martins and the Coys klippet bort pga av for voldelig innhold.
  • Jeg vil også tro at disse antologifilmene er veeeldig langt nede på prioriteringslista til Disney. Folk vet knapt at de eksisterer.
  • Joda, men alle de andre antologifilmene er på plass, det er BARE Make Mine Music som mangler.

Den er min favoritt av disse antologifilmene, så er trist den ikke er på plass.
  • Disney + har nå fått den første sesongen av den originale Ducktales-serien.
    Og Mikkes Julefortelling har kommet i tide for julen.
    Så det blir lagt til ting av og til. Vi får håpe at mer av det som savnes kommer etter hvert.
  • Den første sesongen av DuckTales - vil det si alle de første 65 episodene? Eller deler de det inn i mindre volum?
  • edited December 2020
    Den siste episoden er nummerert som episode 66.
    Jeg ser imidlertid at det er 3 nummer som mangler (2, 3, og 23), så det mangler muligens noen få episoder. Så det er vel 63 episode som ligger der nå.
    Når jeg sammenligner med oversikten hos The Internet Movie Database (IMDb.com) så ser det ut som nummereringen og rekkefølgen på episodene er full av feil hos Disney +
    Vet ikke hva som har skjedd. Episodeoversikt hos IMDb
    Som en følge av dette er det en utfordring å finne ut hvilke episoder som mangler.
    Det varierer også fra episode til episode om tittelen er oppgitt på norsk eller engelsk.
    Disney + har dessverre klart å lage en stort kaos av dette.
  • Hm -- da varierer det kanskje også hvilke episoder som foreløpig har norsk tale? Kun 26 DuckTales-episoder ble dubbet til norsk (til VHS) den gangen serien var ny, så Disney har jobbet en stund nå med å få dubbet de resterende.

Jeg tror forskjellen i episodeguidene skyldes at det varierer hvordan man sorterer 5-parteren "Treasure of the Golden Suns". Denne ble opprinnelig vist som en totimes TV-film før den vanlige serien hadde premiere; og etterpå ble den integrert i den vanlige serien et stykke uti. Jeg tipper at "Treasure of the Golden Suns"-episodene (hvorav den første heter "Don't Give Up the Ship") dukker opp et stykke uti i sorteringen på Disney+.

Ellers er det enkelte DuckTales-episoder som mangler fra Disney+, tydeligvis fordi Disney ikke lenger finner dem politisk korrekte nok. Dette gjelder bl. a. "Sphinx for the Memories", som jeg mener er episode 2 av den regulære serien (altså hvis du ikke plasserer "Treasure of the Golden Suns" først som episode 1-5).
  • edited December 2020
    Jeg har bare sett episoden som Disney + har som nummer 1 så langt.
    Den er tilgjengelig med norsk tale. I følge IMDb er denne episoden nummer 44.
    Rekkefølgen på episoder etter dette hos Disney + er hulter til bulter når jeg sjekker med IMDb. De neste episodene hos Disney + er i følge IMDB episode 8, 6, 43, 20 og 58.

"Treasure of the Golden Suns" har fått plass som nummer 37 - 41 hos Disney +, så disse episodene kommer ganske riktig et stykke ut i sesongen.

Du har trolig rett om "Sphinx for the Memories". Jeg finner ikke den hos Disney +
    I følge IMDb er den episode 40.

Det ser ut som episoden "Scroogerello" også mangler hos Disney +
    Den står som episode 15 hos IMDb.
  • Episodeguiden på IMDB virker veldig merkelig... har aldri sett noen annen som ligner. Jeg tror du vil få mer ut av å sammenligne med episodeguiden på Wikipedia. Der er "Send in the Clones" episode 6, og det gir jo veldig mening i forhold til at det er den første etter "Treasure of the Golden Suns"-episodene.
  • Ja, det stemmer bedre. Takk.

Ser nå at jeg tok feil. Episoden "Scroogerello" finnes hos Disney +
    Det er episode 27, "Launchpad's Civil War" som mangler.

• Fikk tittet på episodelisten på Disney+ via dsny.pl (en ikke lenger oppdatert oversikt over Disney+ i USA og Nederland). Den virker faktisk temmelig forvirret sammenlignet med både Wikipedia og IMDB... noen av episodene stemmer ikke med noen av dem. Og så hopper nummereringen i sesong 1 en eller annen grunn rett fra episode 1 til 4, og varer helt til episode 66 selv om sesong 1 kun har 65 episoder. Mildt sagt forvirrende!

Uansett en fadese at "Treasure of the Golden Suns" - som åpner hele serien plottmessig - er sortert langt uti første sesong. DuckTales er ikke den eneste Disney Afternoon-serien som har dette problemet på Disney+ heller. Uansett hvor "Treasures of the Golden Suns" opprinnelig gikk som separate episoder, er det jo en no-brainer å plassere dem først på en binge-vennlig strømmetjeneste.
  • Jeg irriterte meg over at de 5 første episodene var flyttet til den andre samleboksen av DVD-boksene, noe jeg ser hundrevis av Amazon-kunder også gjør. Feilen ser ut til å følge serien i alle senere utgivelser.
    Hater Disney's selvsensur. Kan de ikke bare ha med en advarsel/forklaring, sånn som de gjør på noen av sine eldre produksjoner?
    Uansett fint at de er kommet godt i gang. Håper jeg det ikke blir så altfor lenge å vente på resten av serien, og at de ikke hopper over flere episoder.
  • HerbertthePig:
    Jeg irriterte meg over at de 5 første episodene var flyttet til den andre samleboksen av DVD-boksene, noe jeg ser hundrevis av Amazon-kunder også gjør. Feilen ser ut til å følge serien i alle senere utgivelser.
    Ja, dessverre har nok denne sorteringen blitt gjenbrukt på alle slags plattformer i noen tiår nå. På Volum 2 av de amerikanske DVD-boksene (altså etter episode 28) ble "Treasure of the Golden Suns"-episodene sortert aller først, istedenfor som episode 37 og videre. Jeg tror dét skyldtes spesifikt at en del fans klaget på at denne åpningshistorien ikke innledet DVD-boks 1.

HerberthePig:
    Hater Disney's selvsensur. Kan de ikke bare ha med en advarsel/forklaring, sånn som de gjør på noen av sine eldre produksjoner?
    I det minste er begge DuckTales-episodene som mangler fra sesong 1 - "Sphinx for the Memories" og "Launchpad’s Civil War" - dubbet og utgitt på VHS og DVD tidligere. Du kan finne dem på henholdsvis Volum 1 og Volum 2 av "Ole, Dole og Doffen på eventyr" på DVD, under titlene "Farao Donald" og "Rotors borgerkrig".

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?