Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Klarer søren ikke å finne en bestemt Heymans-historie

Hei. Det finnes en Heymans-historie - usikker på om begge brødrene var involvert, eller bare én av dem – hvor Donald innkalles som vikar til symfoniorkesteret. Det handler om en urfremførelse. På vei til jobben fornærmer Donald en herre som viser seg å være kveldens dirigent. Donald forårsaker allment pandemonium på konserten, og etter kaoset stikker Donald hodet opp – muligens fra en pauke med sprukket skinn – og spiller én triangeltone. Publikum er ikke sikre på hva de skal tro, men komponisten styrter begeistret opp på podiet og takker Donald for å ha gjort urfremførelsen av verket hans fullkommen.

Jeg har etter beste evne lett på Inducks. Lett på Bas og Mau i tidsrommet jeg tror er aktuelt og med margin, søkt på nettsiden med engelske og norske ord (orchestra, concert, triangle, orkester, konsert, triangel), gått gjennom opprinnelige og oversatte titler. Den ble gitt ut på norsk i Donald Duck & co, jeg ville gjette en gang mellom 1998 og 2005. Tipper det må ha vært en ti-sider(-aktig), neppe kortere.

Er det noen som husker denne historien, eller som kan hjelpe meg med et enda mer presist Inducks-søk?

Comments

• Fenomenalt! Tusen takk. Av nysgjerrighet: hvordan fant du den?
  • edited May 30
    Character: dd
    Keyword: concert
    Layout : story
    23 treff
  • Dæng. Jeg har mye å lære. Takk igjen.
  • edited May 31
    Det har vært snakk om å innføre nøkkelord som et eget datafelt inducks tidlgere, men det er ikke noe som har blitt noe av (foreløpig iallefall, og det blir mye jobb gå gjennom alle gamle historier og legge inn). Så nøkkelordene man kan søke på nå er egentlig bare ord som er inkludert i beskrivelsen eller tittelen.

Så for å lage en god beskrivelse bør man også tenke på hva folk kan finne på å søke etter for å finne denne historia. Men det er dessverre mye dårlige beskrivelser som er lagt inn i inducks.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?