Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.
Comments
Og det virker som de har laget flere, for i nr.21 kommer en ny tidsreise og denne gangen beøker de "Fysaac Newtand".
Forresten har den nevnte tidsmaskinhistorien (Løkling/Midttun) veldig dårlig trykk, i alle fall i mitt blad.
Da er det nok de generelle problemene med trykk i Egmonts Disney-utgivelser. Har strekene knudrete gjengivelse i de andre historiene også?
"Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
Senest i påskenummeret hvor Barks sin historie Gullhjelmen var ekstralesinng var en side i historien trykt dobbelt og en annen utelatt...
Det starter med et 100-siders vedlegg til nr.27, og tipper de blir like som ekstraheftene fra sommeren 2011. Regner med de to andre kommer sammen med nr.29 og nr.31 siden disse er i butikksalg.
Jeg må si dette både overasket og skuffet meg. Kjøpte og leste Skrues liv igjen i den nye Fantagraphics life and times of Scrooge Mcduck boksen nå under corona avstengingen. Så jeg føler ikke noe personlig behov for hverken å lese eller kjøpe nok en bladutgave. Boksen med de to bøkene kjøpte jeg jo mest ettersom jeg var misfornøyd med den norske 2016 boken med alle pikslene.
Men at nye generasjoner har glede av optrykkene kan jeg skrive under på. Har nettopp besøkt en venn med flere småsøsken som leser Donald. Når har ikke de masse elektroniske leketøy, så de finner stor glede i tegneseriene. Tok med en stor pose med blader og noen bøker jeg har endt opp med ekstra utgaver av. Folk har en tendens til å forhøre seg med meg før de eventuelt kaster blader.
Så at nye lesere har stor glede av en ny runde Skrues liv tviler jeg ikke på. Men det hadde ikke skadet med noen lange serier til glede for oss som har omtrent alt av Barks og Rosa. Vi som bare kan oppgradere historiene vi allerede har i form av bedre utgaver.