Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Bundet fast til skilpadde med stearinlys på hodet

Kjenner noen bakgrunnen for omslagsbildet til Donald Pocket 17? Det ser ut til å være tatt ut av kontekst.

Comments

• Scenen høres ut som å være fra en historie der Donald er "barnevakt " for en gamling. Gamlingen har ett horn i siden til Skrue. Han synes det er rart at Skrue ikke har blitt eldre, men utfører hevnen sin i den tro at Donald er Skrue. Donald blir dopet ned og bundet slik du beskriver. Mistenker at stearinlyset skulle tenne på noe sprengstoff. Antar, men er ikke sikker at historien er i Donald pocket nr 17. Kan prøve sjekke det opp i løpet av helgen.
  • Tror det er en annen historie denne forsiden refererer til. I Inducks-listingen for tegningen står det: "Refers to I TL 609-A (Paperino Kaimakan di Kaimakun) (cover)". I TL 609-A er altså historien "Regnmakeren" på norsk, den siste i Donald Pocket 17.

Jeg kjørte det finske synopsiset til "Regnmakeren" gjennom Google Translate, og det høres ganske annerledes ut enn det RangerHelge beskriver. Men det står faktisk at Donald blir bundet fast til ryggen på en skilpadde med et tent stearinlys på hodet.
  • Mesterius har helt rett. Jeg kikket akkurat på historien Regnmakeren. Heldigvis klarer Donald velte skilpadden og slukke stearinlyset. Må prøve finne igjen historien jeg tenkte på, men antar jeg har blandet sammen de to historiene.
  • Takk for oppklarende svar.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?