Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

By-Line Smith

Har noen her tilgang til Skrue Pocket 20 og/eller Skrue Pocket 28, og kan finne ut hva karakteren "By-Line Smith" (Super-Langbeins journalistvenn) er blitt oversatt til på norsk? Det er snakk om historien "Kjempehunden" i Skrue Pocket 20, og "Skrumptassen" i Skrue Pocket 28.

Comments

• SvKSvK
    edited September 5
    Hei Tommy. I nr. 20 heter karakteren Nils, og i nr. 28 heter han Snøffel. Sliter litt med å skjønne at det er samme karakter egentlig, da han ser ganske så annerledes ut i de to historiene. Uansett, det er karakteren i nr. 28 som ligner mest på karakteren det er bilde av i Inducks for By-Line Smith.
  • edited September 5
    Tusen takk! Det var til stor hjelp! Grunnen til at jeg spurte er forresten at By-Line Smith har en liten rolle i en historie som kommer i DD&Co nr. 47 i høst. Jeg tror jeg gir ham navnet Nils Snøffel, så blir det en slags kontinuitet der begge de to tidligere navnene hans blir rett (selv om Snøffel var et litt rart navnevalg, da han ikke fremstilles som noen snøffel).

At karakteren i Skrue Pocket 28 ligner mest på karakteren det er bilde av i Inducks for By-Line Smith er forresten ikke så rart ... Det bildet er jo fra historien i Skrue Pocket 28! :)
  • Er det en ny Egmont-serie som gjenoppliver en så obskur bifigur?
  • Det er en ny historie, ja. Lars Jensen, som har skrevet historien, liker å hente fram glemte, og ofte ganske obskure, figurer. Som oversetter gjelder det da å være våken, sånn at ikke allerede eksisterende figurer får nytt navn.
  • Helt enig! Det er bra at du researcher.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?