Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Familien Ands historie

Noen som vet om denne nye hardcover-boken kommer på norsk? Utgitt i Danmark for noen få dager siden. Ganske fint cover tegnet av Tony Strobl.
image

Familen Ands historie

Familien And har aner, der strækker sig helt tilbage til stenalderen, og man finder også både riddere, vikinger og sørøvere på familiens vidt orgrenede stamtræ. Vi har i dén grad at gøre med en familie, der skriver historie(r). Men med en så lang familiehistorie og en så omfattende familie kan selv den dygtigste slægtsforsker miste overblikket. I denne bog vil vi derfor præsentere de nyeste resultater inden for donaldistisk slægtsforskning, som kaster lys over Anders, Joakim og nevøernes mange forfædre og nulevende slægtninge. Det er et familiealbum af den helt specielle slags!

Comments

• Jeg vet dessverre ikke om den planlegges utgitt i Norge, men vil nevne at adlibris har den danske utgaven inne til 397 kr. Selv om boken ser flott ut, er jeg litt i tenkeboksen siden den er ganske dyr. Kjøpte i fjor den danske Geniale genialiteter fra adlibris, ganske dyr. Ser ikke ut som den kommer i Norge så vel anvendte penger:-)
  • edited June 12
    Nei, den Flemming Andersen-boken kommer nok garantert ikke ut i Norge. Egentlig skulle Andersen hatt en Hall of Fame-bok, synes jeg. Men det er jo fint at han fikk en bok i Danmark om ikke annet.

Men dessverre har "Geniale genialiteter" pikselert strekgjengivelse som så mange andre av Egmonts Disney-utgivelser i senere år. Peter Hartung på den danske gruppen Tegneseriefans laget en post der med kritikk av dette, samt bildeeksempler (men du må være innmeldt i gruppen for å se den). Her er bildet han delte:

image

Dette er dessverre også en grunn til at jeg er avventende til å kjøpe noen av Egmonts nye, påkostede Disney-bøker. Jeg vil gjerne se dem fysisk og finne ut om trykkingen er gjort skikkelig før jeg kjøper. Helt absurd at det har blitt sånn i det hele tatt. Du skulle kunne vente profesjonell trykkvalitet fra et forlag som har vært så mange år i gamet som Egmont.
    "Hvorfor er de så slemme mot meg som bare prøver å hjelpe dem?" -Skipper Slask
    "Vel, legg meg på bordet og kall meg Donald Duk!" -Donald
  • Jeg er medlem av gruppen, og hadde faktisk glemt tråden. Tror jeg hadde bestilt boken da jeg leste om den dårlige kvaliteten på trykkingen. La den litt til side da jeg fikk den i hus, og så må jeg ha glemt kikke nøyere på den. Med en femåring i hus prøver jeg å legge dyrere utgivelser utenfor rekkevidde for armene hennes:-) Hun er veldig glad i Disney-utgivelser, og vil stadig at jeg skal lese fra vanlige Donald-pocketer for henne, også pocketer jeg selv ikke har rukket lese. Håper Donald-interessen vil fortsette når hun blir større også! Ift Donald-interesse hos barn synes jeg forresten at det er veldig korttenkt av Egmont at de har avviklet Donald Ducks bursdagsklubb; det har vært veldig koselig med bursdagshilsen fra "onkel Donald". (Beklager at det ble litt utenomsnakk her.)
  • Jeg går ut fra at konklusjonen på historien er at du ikke så langt har observert den dårlige strekgjengivelsen selv. :P
  • Forøvrig, Mikke Mus av Floyd Gottfredson er de eneste Disney-bøkene fra Egmont jeg har observert i senere tid som IKKE har dårlig strekgjengivelse. Har tittet i de to første bøkene på Outland, og både dagsstriper og søndagssider ser flotte og skarpe ut. Antar at noen i redaksjonen der (kanskje David Gerstein?) bryr seg nok til å dobbeltsjekke alle innstillinger før det digitale materialet sendes til trykking.
  • Mye skryt over Familien Ands historie på FB-SIDEN til Dansk Donaldist Forening. La også merke til at flere klaget over at den var vanskelig tilgjengelig.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?