Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald Duck 70 år - boken

Boken DD 70 år 1948-2018 ble utgitt i uke 47 i følge Mine Tegneserier. Den skal ha vært til salgs i butikken på Skøyen. Men har noen sett den for salg andre steder? Vil den komme?

Comments

• edited December 4
    Erikh skrev:
    Boken DD 70 år 1948-2018 ble utgitt i uke 47 i følge Mine Tegneserier. Den skal ha vært til salgs i butikken på Skøyen. Men har noen sett den for salg andre steder? Vil den komme?

Boken "Donald Duck & Co 1948-2018" (undertittel: "70 år med Donald Duck & Co") HAR vært til salgs i Donald-butikken på Skøyen i flere uker. Det har blitt tydelig dokumentert av Donalds offisielle Facebook-sider, og har blitt nevnt flere ganger her på forumet i tråden om popup-butikken, tidligst den 16. november. JoAre har også postet flere bilder (inkludert innholdsfortegnelse) av sitt eksemplar av boken som han kjøpte i butikken.

nevnte de på FB i går at popup-butikken stenger 5. desember. Så det skulle ikke forundre meg om denne jubileumsboken kommer i vanlig salg veldig kort tid etter det. ;) Jeg kan i hvert fall ikke tenke meg at den ikke kommer. Du trykker ikke en såpass påkostet bok bare for å selge den i én by i en liten butikk som har åpent i mindre enn en måned.
  • Dårlig ordvalg av meg. Jeg er klar over at boken har vært til salgs flere uker på Skøyen, noe som er bra dokumentert på denne siten. Synes likevel at Mine Tegneserier burde opplyst at boken bare er/skal bli utgitt ett sted om det er tilfelle. Derfor håper og tror jeg Mesterius har rett. Hvis noen har sett boken i «vanlig» salg vil jeg gjerne høre fra dere!
  • Den ligger ikke ute på serie.no enda heller. Må si det er litt merkelig dette her, det nærmer seg jo tross alt jul.
  • edited December 4
    Erikh skrev:
    Synes likevel at Mine Tegneserier burde opplyst at boken bare er/skal bli utgitt ett sted om det er tilfelle.
    Men hvordan skulle minetegneserier.no egentlig vite sikkert om boken er eksklusiv for popup-butikken, eller om den vil komme i salg andre steder? ;) Det er jo en side drevet av og for fans, mye som Inducks. De har ikke insider-informasjon fra Egmont. Jeg er for så vidt enig i at oppføringen der kanskje kunne hatt en liten notis om at boken foreløpig (pr. datoen som notisen er skrevet inn) bare er tilgjengelig i Donald-popup-butikken på Skøyen. Men info om hvorvidt og når den kommer i salg andre steder, kan vi ikke egentlig forvente.

Litt merkelig forresten at "Utgitt dato" på minetegneserier.no står oppført som 24. november 2018. Det tror jeg ikke kan stemme uansett, for Donald Duck & Cos Facebook-side hadde foto av boken som et av sine "nye produkter" i en post fra 16. november 2018. Og JoAre var jo innom butikken og kjøpte boken innen 22. november eller tidligere.

JoAre skrev:
    Den ligger ikke ute på serie.no enda heller. Må si det er litt merkelig dette her, det nærmer seg jo tross alt jul.
    Jo, men som sagt, det gir jo veldig mening at boken bare er tilgjengelig på Skøyen-butikken frem til den skal stenge. Et av de store salgsargumentene for den butikken er jo at noen av varene den tilbyr er eksklusive. Og den stenger allerede i morgen, så da tror jeg nok boken blir tilgjengelig for folk flest veldig fort etterpå.

Forøvrig: er ikke dette egentlig perfekt timing for å lansere boken i vanlig salg, med tanke på at 70-årsjubileet for DD&Co er nettopp i desember?
  • Er vel ikke så dårlig timing med tanke på jubileet nei, men er det godt timet med tanke på julesalget? Sløyen butikken reklamerte med boksen som den perfekte julegaven.
  • Godt spørsmål om det er det beste i forhold til julesalget. Mange kjøper jo inn julegavene i løpet av november. Men så er vel spørsmålet også hvor godt boken har solgt i Skøyen-butikken de siste ukene. Egmont selv må åpenbart ha sett på denne forhåndslanseringen som en god strategi. Jeg regner med de syntes det ville være bra for 'word of mouth' at butikken kunne tilby enda en (enn så lenge) eksklusiv vare i tillegg til PR-stuntet med verdens minste tegneserie. Det var sikkert flere som tok turen innom butikken spesifikt for å kjøpe denne jubileumsboken etter at de så bildet av den på Facebook. Men hvor mange som gjorde det er jo vanskeligere å vite.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?