Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Donald pop-up store

Egmont kjører en Donald Duck pop-up store på Skøyen. Blir spennende å se hva de skal selge, er det et utvalg av varer fra en vanlig Disney-store?

Info: https://www.facebook.com/events/745466469134917/?ti=icl
«1

Comments

• For de som ikke vil klikke på linken:

"Gisp! Vi åpner dørene til Andeby hver dag frem til 05.desember!

Velkommen inn i den verden vi kun har lest om, ledd med, lært av og reist jorden rundt med, nemlig Andeby og alle karakterene vi er så glad i!

Norges første Donald Duck-butikk, popper opp på Skøyen, i anledning 70 år med Donald Duck & Co i Norge. Hos oss kan du kjøpe Donald-klær, bøker, blader, sekker, håndklær, t-shirts og mye, mye mer! Du kan også handle julegaver og pakke inn gavene i Petter Smart’s innpakkningsverksted!

Donald-butikken er åpen hver dag fra 10.november - 05.desember kl.10-18.00.

Foruten å shoppe Donald-produkter, kan du og familien også oppleve ulike aktiviteter og arrangementer i butikken. Du kan kjøpe "verdens minste tegneserie", signerte kunsttrykk av Don Rosa, høre på foredrag av Jørn Lier Horst og ikke minst være med på tegneshow og signering med Norges Donald-tegner Arild Midthun!

Velkommen til stor åpningsfest 10.november med Donald-tegner Arild Midthun! Tegneshow og signering! Det er goodybags til de 300 første kundene!

Vi sees på Skøyen!

PS: Det er flere P-hus i Karenslyst Alle, og man kan ta tog eller buss."
  • Noen som har vært innom i dag?
  • Yes, var der. Kom litt før åpning (09.50ish) og da var køen allerede ganske lang. Tok ca en time før jeg kom inn i butikken (de hadde utrolig nok bare EN kortterminal). Fint oppbygd butikk, men magert vareutvalg. Stort sett bøker og tegneserier som også er tilgjengelig andre steder, men noe andre Disney-produkter også. Kjøpte en bok, en Donald-kaffekopp. Var (til tross for noe sen ankomst om mye kø) blant de 100 første og fikk med en goodiebag på kjøpet (med ymse donaldhefter, to donaldleker og en DuckTales Hakkespettbok). I tillegg fikk jeg 4(!) billetter til Disney On Ice i januar. Bor du i Oslo og reisen innom ikke er lang eller kronglete kan jeg anbefale å stikke innom bare for en titt, men er ikke noe must heller. :)
  • Så de har ikke andre tegneserier eller bøker enn narvesen? Hva annet har de? Du nevnte kaffekopp, men har de noe mer?
  • Så vidt jeg kunne se var det ikke andre bøker/tegneserier enn Serie.no og Narvesen/dagligvarebutikker med litt utvalg. Stor plass i butikken var viet til Donald Duck Junior bøkene (de med en Barks 10-sider brukket opp og solgt for 129kr) og "Detektiv Donald". Skrues Liv var tilgjengelig og diverse Carl Barks Andeby og hefter med Carl Barks + Rosa. Ymse Donald Pocket og andre bøker var og tilgjengelig. I tillegg til kaffekopp (med Dolly på) hadde de noen bamser av ymse figurer, noen t-skjorter med ymse trykk og Donald-boxere, badehåndklær med Donald-mønster og barneklær med "Mikkes Klubbhus"-trykk. I tillegg la jeg merke til en Donald termos/termokopp (som har har velkomstgave for diverse abonnementer).
  • "Verdens minste tegneserie" kommer også til å være der, men usikker på om den har kommet fra trykkeriet ennå. Eller kanskje den var så liten at du ikke så den? :)
  • Noen som vet noe mer om denne "verdens minste tegneserie"? Husker det var med noe sånt som et bilag i et Donald blad på 90- tallet en gang. Det var med en lupe også.
  • Var mye folk så fult mulig jeg gikk glipp av «verdens minste tegneserie», vet ikke noe mer om den enn dere
  • Det mini heftet fra 90-tallet inneholdt vel Barks historien "The Titanic Ants!" om jeg husker riktig. Den var dessverre blitt borte fra bladene jeg arvet i sin tid.
  • Hvis noen kunne forklart meg poenget med å lage en tegneserieutgivelse du må bruke lupe for å kunne lese, hadde jeg blitt glad - utover at man tydeligvis betrakter dette som en artig salgs gimmick! Har ikke sett denne utgivelsen fra 1999 selv, og du husker riktig Mikkel, den inneholder nevnte Barks-historie. Heftet skal visst være ca. 6 x 4 cm stort (!), dog med et lite forbehold om at dette kan være feil. Er indeksert i INDUCKS:
    https://inducks.org/issue.php?c=no/DD1999B07#b
  • Stemmer det. Det fulgte med en liten plastlupe så vidt jeg husker.
  • edited November 13
    Bilag i Donald Duck & Co er stort sett bare artige salgsgimmicks.
    Det ligger sjelden noen dypere mening bak.
    Det er min erfaring.
  • Kan du fortelle mer om denne nye "Verdens minste tegneserie", Tommy? Utgis den spesifikt til popup-butikken, eller er det av en annen grunn?
  • Av det jeg forstår skal den selges fra lørdag 24/11. Den skal vist være et forsøk på å komme i Guinness rekordbok. Jeg fant informasjonen her:

https://www.smp.no/ntb/innenriks/2018/11/06/Donald-popper-opp-17825703.ece
  • Det stemmer at det er et Guinness-rekordforsøk, ja. Det er først og fremst en spesialutgivelse for denne Donald-butikken, men det kan hende at det vil bli andre måter å skaffe seg det på senere. Men det vil altså ikke komme i "vanlig" salg, bortsett fra i popup-butikken.
  • Da får jeg stikke innom neste lørdag da. Takk for info Tommy :)
  • Kult. Blir det salg eller bare utstilling?
  • Det er til salgs, ja. Selges visstnok fra mandag av.
  • edited November 16
    Ser at Donald Duck & Co / Egmont nå reklamerer for nye varer i Pop-up butikken, der har de bok som heter "Donald Duck & Co 1948-2018". Noen som har noe mer info om denne, finner den ikke på serie.no?

image
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?