Jeg ble akkurat oppringt fra Egmont med tilbud om en veldig etterlengtet serie: Mikke Mus og vennene hans, basert på Floyd Gottfredsson. For første bok betaler man kun porto på 99, kr. Som tilleggsytelse følger det med en Mikke Mus jubileumsbok. Mulig denne blir til salgs på serie.no. Abonnentpris på kommende bøker i serien blir 299 kr, litt usikker om porto kommer i tillegg. Her har Egmont holdt hendene tett til brystet når de har planlagt og jobbet med serien i forbindelse med Mikkes 90årsdag! For ordens skyld: Takket selvfølgelig ja til tilbudet.
Comments
https://www.linkedin.com/in/david-gerstein-a890b22
Og finner nå på serie.no: https://serie.no/produkt/floyd-gottfredson-1
Siden det linkes til virker litt uferdig, og er ikke lett å finne på serie.no.
Venter til abonnement kommer opp som alternativ før jeg slår til. Lurer veldig på hva for slags jubileumsbok det kan være snakk om.
Noen som har kjøpt, eller vet noe
Det er bare én ting som gjør meg litt bekymret, nemlig siste setning i beskrivelsen på serie.no: "Bøkene har introduksjoner av Disney-ekspert David Gerstein, som har bistått i research, restaurering og utvalg." Utvalg høres for meg ut som dette vil bli en best of-serie, snarere enn en komplett, kronologisk utgave. Jeg håper det bare er en feilformulering, men det hadde vært fint hvis noen hos Egmont kunne klargjøre dette.
Og... vent nå litt! RangerHelge, du sier at det i tillegg følger med "en Mikke Mus jubileumsbok" hvis man takker ja til abonnementstilbudet! Er dette en norsk utgave av 90-årsboken som allerede er lansert i Sverige – og som Tommy tidligere har sagt at ikke kommer på norsk?
Uansett så får vi vel vite mer om boken når du har fått første sending i hus. :) Vet du om de begynner å sende ut nå med det samme?
Håper forøvrig de fikser stavefeilene i beskrivelsen snart. Gottfredson er feilstavet som "Gotfredson" to ganger, noe som tyder på at personen som tastet inn beskrivelsen faktisk tror det er sånn navnet skrives.
RangerHelge skrev:
Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg om den biten. :) Se på andre avsnitt i Egmonts produktbeskrivelse på serie.no:
Det jeg selv er mest nysgjerrig på (utenom det jeg nevner over) er om første bind også vil inkludere Walt Disney og Ub Iwerks/Win Smiths "Lost on a Desert Island", som innledet avisstripen de første få månedene av 1930 før Gottfredson overtok. I bind 1 av Fantagraphics' samleserie er den med som ekstramateriale, så det hadde vært fint om første norske bind gjorde det samme (selvsagt med disclaimere og historisk kontekst slik som i Fantas bok).
Den annonseres nok snart med brask og bram på fremsiden av serie.no.
Jeg venter at det samme skal skje med en annen non-Disneyserie.
De dårlige nyhetene er at "jubileumsboka" viser seg å være "En mystisk melodi eller hvordan Mikke møtte Minnie". Urk!
Jaja, jeg kjenner vel noen som vil ha den.