Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Comments

• Hmmm... beskrivelse:
    Kjente folk forteller om sitt personlige forhold til Donald Duck & Co. Mange har knekt lesekoden gjennom Donald, noen har forløst sitt forfattertalent, og for andre har det vært en vei inn i en annen verden, der alt kan skje. Fra Jan Kjærstad til Jørn Lier-Horst forteller en lang rekke kulturpersonligheter om sitt møte med Donald-bladet. Innkjøpt for egne lommepenger, slukt på et loft hos bestemor eller høytlest av en ivrig far - fra starten i 1948 har de fleste nordmenn hatt Donald Duck & Co som lesefølge. Denne boken feirer Donalds 70-årsjubileum med 18 velskrevne artikler, alle ledsaget av en spesielt utvalgt Donald-historie.
    Når jeg ser artikkelforfatterne på coveret, er det nesten så jeg lurer på om denne boken blir "Utvalgte forord fra De komplette årgangene".

image
  • Boken blir nok kjøpt, men til så lav pris som mulig. Adlibris har ført opp 174 kr foreløpig, men for tidlig å bestille der.
  • Hva tenker dere andre om innholdet? Blir det resirkulering av de komplette årgangene eller nye artikler?
  • Jeg tenkte det samme som deg, men har ingen inside information.
  • Ikke jeg heller. Men designet på coveret virker også som et ganske tydelig hint. ;)
  • Virker mest sannsynlig som en samling av forord fra De komplette årgangene.
  • Jepp, det gjør det. Dette var tydeligvis viktigere å få utgitt her i Norge enn den svenske jubileumsboken med Mikke Mus.
  • Øyvind Holen har bekreftet på sin Facebook-side Donald-landet at artikkelen hans er reprise fra De komplette årgangene, og attpåtil forkortet. Så da er kanskje andre av forordene redigert også?
  • Jeg fikk boken i dag. Den består av 17 forord som alle har vært brukt i de komplette årganger serien. Mange av dem er forkortet ja. Etter hvert forord følger en tegneserie som ble nevnt i det gjeldende forordet.

Alt i alt vil jeg si det er en ok utgivelse som nok er myntet på folk som leser Donald av og til. Det er nok ikke en utgivelse myntet på oss som leser Donald fast. Hvis jeg har rett i dette syns jeg Egmont har valgt feil cover. De burde gått for noe som skilte seg ut mer, for å fange folks oppmerksomhet.
  • Da jeg fikk nyeste årgangsok i dag, fulgte denne boka med. Er det flere som har fått den slik, eller skyldes det at jeg har skrevet forord i serien (dog ikke ett av de utvalgte....)?
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?