Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Barks-historier i stort format

Under vignetten Donald Duck Junior kommer det nå ut egne bøker med én Barks-historie i hver bok. Historiene er forstørret kraftig slik at det bare er to ruter på hver side. Jeg har funnet boka "Hår på hjernen", og bakerst i den reklameres det for "Svømmekampen" og "40-års søvn" (med bindestrekfeil).

Comments

• Disse bøkene har allerede blitt diskutert en liten stund i "Pocketer i massevis"-tråden. Men de er ikke pocketer, så det passer jo bedre med en egen tråd. Mulig de kommentarene skulle vært skilt ut her.

Personlig vil jeg beskrive disse bøkene som Barks-historier i OPPSKALERT format. (Da jeg så denne overskriften, ventet jeg meg faktisk en tråd om de gamle hvite kjempebøkene. :P)
  • Ja, jeg har ikke lest pocket-tråden så nøye, så jeg beklager repetisjonen. Man kan vel si mye om formatet og at én historie koster 129 kr, men jeg har blitt mer observant på detaljer i historien og streken i tegningene nå som bildene er forstørret.
  • Jeg gjorde noen observasjoner av "Hår på hjernen" selv da jeg så boken på Narvesen i dag:

1. Serieruter fra Barks' "løse" tegneperiode utover på 60-tallet gjør seg IKKE optimalt i den trykkstørrelsen.
    2. Det ser ikke ut til at trykkelementene Egmont har brukt har helt høy nok kvalitet til å blåses opp så mye. Det er subtile tegn til pikselering i strekene.
    3. Dette er en helt skamløs måte å suge penger ut av varemerket Carl Barks på. TI SIDER - til og med en tisider som er veldig langt fra Barks' beste - kokes suppe på i en radbrukket versjon over 36 sider, som attpåtil skal koste 129 kroner fordi den er i hardcover. Herregud så dypt Egmont har sunket.
  • Morsomt å se Barks i oppskalert format. Det er tilstrekkelig innhold i rutene til at det fungerer. Litt pikselert var det, men ikke så ille som jeg frykta.

Skamløst, men det kan nok bli et første møte med Barks for små barn. Selv den dårligste Barks-serien er bedre enn mange barnebøker.
  • Jeg synes faktisk serien virker litt tiltalende - og at historien er ganske morsom, særlig i starten. Serien er jo ikke beregnet på samlere, og det er nok ikke så mange innbundne barnebøker som i dag har en ordinær utsalgspris på under 129 kroner. Som plot tror jeg den står seg mot ganske mye annet til samme pris, slik Mats sier.
  • Selv om historien ikke er blant Barks beste, så har den mange visuelle innslag og humor som antagelig er ekstra morsomt for de små. Som alle disse frisyrene som dukker opp.
  • Ny bok kommer offisielt neste uke, men adlibris har den inne allerede nå til 89 kr: http://www.minetegneserier.no/pls/htmldb/f?p=100:6:0:VIEW::6:P6_UTGIVELSER_ID,P6_CS:128067,40AA0D013EE7DFEA. Svømmekampen.
  • Svømmekampen er kjøpt på Kiwi i dag.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?