Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Comments

• Lærte meg selv å lese med Donald. Jobber nå som kontaktlærer på barnetrinnet. Jeg har vel litt mer positive holdninger til tegneserier enn de lærerne det refereres til i artikkelen. Har tatt med flere hundre Donald blader til klassen. Ser at både gutter og jenter ofte velger å lese disse bladene.
  • Da barna var små, leste jeg Donald for dem. De satt én på hver side av meg, og jeg leste tekstboblene mens jeg samtidig pekte på den figuren som snakket. "Det var sånn jeg lærte å lese," sier datteren min i dag.
  • Andre som jobber som lærere her inne og har brukt Donald eller andre tegneserier i undervisningen?
  • For nogle år siden underviste jeg i grundlæggende trigonometri, og da brugte jeg bl.a. Brobyggerkonkurransen som eksempel.
  • Ja, Don Rosa er f.eks. fin å bruke i religion og historie.
  • Mye man kan bruke ja. Jeg bruker Carl Barks historien "Mumiens ring" til introduksjon til arbeid med det gamle Egypt.
Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?